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Dreamforce 2026 : 에이전틱 기업 시대

Dreamforce 2026: The Era of the Agentic Enterprise

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 15 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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당 IDC Market Perspective에서는 2025년 10월 14일부터 16일에 개최된 Dreamforce 2026이 세일즈포스의 전략 전환점이 된 경위를 설명합니다. 이 회사는 '고객 360'에서 '에이전트 포스 360'으로 축 발을 옮겨 클라우드 퍼스트의 CRM이 아닌 에이전트 플랫폼으로 자리매김을 명확히 했습니다. 이 회사는 "클라우드 시대의 종말"을 선언하고 기존의 각 클라우드를 에이전트 포스 모듈(세일스, 마케팅, 서비스, 필드 서비스, 수익, 상거래, IT 서비스, 업계별 클라우드)로 재정의. 반면 Slack은 에이전트 운영 체제 및 대화형 UX로 재지정되었습니다. OpenAI, Stripe, Anthropic, Google과의 제휴에 의해 모델과 커머스의 도달 범위가 확대. Slack의 협력 UX로서의 역할은 에이전트 주도 업무의 핵심에 자리잡고 있습니다. Data 360은 기존 데이터 웨어하우스를 넘어서는 가치를 증명하고 에이전트를 위해 컨텍스트를 운영해야 합니다. 반면에 공급업체는 기술 스택과 기술을 Agentforce의 결정적이고 능동적인 패턴과 일치시킵니다. Agentforce 360은 비결정적 인텔리전스와 고객 수명 주기 전반에 걸쳐 관리되고 예측 가능한 실행 간의 균형을 유지하면서 엔터프라이즈 가능 에이전트 구현을 위한 실용적인 단계입니다. "IDC의 AI 지원 디지털 상거래 조사 이사 Heather Hershey는 "Dreamforce 2025는 Salesforce에게 결정적인 전환점이 될 것입니다.Agentforce 360은 Salesforce를 레코딩 시스템 CRM에서 Slack 입구 및 Data 360을 중심으로 한 에이전트 AI 운영 플랫폼으로 재구성합니다. Salesforce는 신흥 에이전트형 엔터프라이즈의 미래에 큰 베팅을 하고 있습니다. 이는 지능적인 컨텍스트를 통해 '혼돈의 중간층', 즉 비구조화 데이터와 시대 지연 흐름에 갇힌 반복적인 비즈니스 프로세스의 80%를 운용화하고 비구조화 데이터를 인간의 감독하에서 실행할 수 있는 에이전트형 의사결정의 기회로 바꾼다는 미래입니다. "라고 말합니다.

주요 요약

새로운 시장의 발전과 동향

  • Agentforce 360 소개
  • 「클라우드 시대의 종말」과 「에이전트 시대의 도래」
  • Dreamforce 2025 제품 하이라이트
  • 슬랙 업데이트
  • 마케팅 업데이트
  • 데이터 360
  • 파트너십
  • 파일럿 고객 및 Agentforce 적용 사례
  • 에이전트 기술의 기업용 준비 완료
  • 산업별 관점
    • 생명과학 및 헬스케어
  • 결론 : Salesforce의 향후 방향성

기술 공급업체에 대한 조언

참고 자료

  • 관련 조사
  • 요약
KTH

This IDC Market Perspective describes how Dreamforce 2025 (held October 14-16) marked Salesforce's pivot from Customer 360 to Agentforce 360, positioning the company as an agentic platform rather than a cloud-first CRM. The company declared the "end of the cloud era," recasting each former cloud as an Agentforce module (Sales, Marketing, Service, Field Service, Revenue, Commerce, IT Service, and Industry Clouds), while Slack is reframed as the Agentic Operating System and conversational UX. Partnerships with OpenAI, Stripe, Anthropic, and Google broaden model and commerce reach; Slack's role as collaborative UX places it at the center of agent-driven work. Data 360 must prove value beyond existing warehouses by operationalizing context for agents, while suppliers align tech stacks and skills to Agentforce's deterministic plus agentic pattern.Agentforce 360 is a pragmatic step toward enterprise-ready agents, balancing nondeterministic intelligence with governed, predictable execution across the customer life cycle."Dreamforce 2025 is Salesforce's line in the sand moment: Agentforce 360 reframes Salesforce from system of record CRM to an agentic AI operating platform, with Slack as the front door and Data 360 as the spine," says Heather Hershey, research director of AI-Enabled Digital Commerce at IDC. "Salesforce has placed a major bet on the future of the emerging agentic enterprise, one in which intelligent context starts to operationalize the 'messy middle' - the 80% of repetitive business processes locked in unstructured data and outdated flows - turning unstructured data into opportunities for agentic decision autonomy with human-supervised execution."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Introducing Agentforce 360
  • The "End of the Cloud Era" and "Birth of the Agent Era"
  • Dreamforce 2025 Product Highlights
  • Slack Updates
  • Marketing Updates
  • Data 360
  • Partnerships
  • Pilot Customers and Application of Agentforce
  • Making Agentic Technology Enterprise Ready
  • An Industry Lens
    • Life Sciences and Healthcare
  • Conclusion: Where Salesforce Goes Next

Advice for the Technology Supplier

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  • Related Research
  • Synopsis
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