Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

IDC MaturityScape Benchmark : 미국의 B2B 디지털 커머스(2020년)

IDC MaturityScape Benchmark: B2B Digital Commerce in the United States, 2020

리서치사 IDC
발행일 2020년 06월 상품 코드 945354
페이지 정보 영문 12 Pages
가격
US $ 4,500 ₩ 5,304,000 PDF (Single User License)


IDC MaturityScape Benchmark : 미국의 B2B 디지털 커머스(2020년) IDC MaturityScape Benchmark: B2B Digital Commerce in the United States, 2020
발행일 : 2020년 06월 페이지 정보 : 영문 12 Pages

IDC의 디지털 커머스 및 기업 애플리케이션 리서치 매니저인 Jordan Jewell은 "초기 단계에 있는 조직은 B2B 커머스에 초기 투자를 시행했으나, 인재, 시스템, 프로세스의 조정에 관하여 여전히 많은 작업을 시행하고 있습니다. B2B 디지털 커머스의 최대로 진행된 단계에서는 조직 전체에서 보다 많은 투자가 필요할 뿐만 아니라 향후 비지니스 모델로서의 디지털 커머스에 리더십이 집중될 필요가 있습니다."라고 말했습니다.

IDC의 'B2B Digital Commerce MaturityScape Benchmark' 조사 결과와 보충이 되는 'IDC MaturityScape: B2B Digital Commerce 1.0'의 조사 결과에 기반하여 IDC의 'B2B 디지털 커머스' 성숙도 프레임워크의 개요에 관한 정보를 정리하여 전해드립니다.

IDC MaturityScape Benchmark : 도표

개요

B2B 디지털 커머스 : 성숙도 벤치마크 데이터 분석

  • B2B 디지털 커머스 성숙도 프레임워크의 단계
    • 조사 결과 : 스테이지간 성숙도 분포
  • B2B 디지털 커머스 성숙도 프레임워크의 특징
    • 조사 결과 : 디멘션간 성숙도 분포
  • B2B 디지털 커머스 성숙도의 평가 : 승자와 패자
    • 조사 결과 : 승자와 패자의 비교

기술 바이어에 대한 어드바이스

참고 자료

  • 관련 조사
  • 부록
  • 조사 방법
  • 조사 응답자 세분화
KSA 20.07.14

This IDC study presents the results of IDC's 2019-2020 B2B Digital Commerce MaturityScape Benchmark Survey and should be used as a supplement to IDC MaturityScape: B2B Digital Commerce 1.0 (IDC #US45163919, June 2019). These two studies together provide a comprehensive look at IDC's overall B2B digital commerce maturity model and where B2B organizations in the United States currently sit on that model."B2B digital commerce is often considered to be 5-10 years behind B2C and retail, in terms of richness of experience. That assumption held true, with a majority of respondents (65%) falling in the first two stages of B2B digital commerce maturity. These organizations in the early stages have made initial investments in B2B commerce but still have much work to do in terms of aligning talent, systems, and processes," says Jordan Jewell, research manager, Digital Commerce and Enterprise Applications at IDC. "Getting to the most advanced stage of B2B digital commerce will require more investment across the organization, as well as leadership focus on digital commerce as a business model of the future."

IDC MaturityScape Benchmark Figure

Executive Summary

Analysis of B2B Digital Commerce Maturity Benchmark Data

  • Stages of the B2B Digital Commerce Maturity Framework
    • Survey Findings: Maturity Distribution Across Stages
  • Dimensions of the B2B Digital Commerce Maturity Framework
    • Survey Findings: Maturity Distribution Across Dimensions
  • Evaluating B2B Digital Commerce Maturity: Survivors and Thrivers
    • Survey Findings: Comparison of Survivors and Thrivers

Advice for Technology Buyers

Learn More

  • Related Research
  • Appendix
  • Methodology
  • Survey Respondent Segmentation
Back to Top
전화 문의
F A Q