시장보고서
상품코드
1370585

세계 뉴트리게노믹스 시장 : 산업 동향, 점유율, 규모, 성장, 기회 예측(2023-2028년)

Nutrigenomics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    


■ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

개요

시장 개요:

세계의 뉴트리게노믹스 시장 규모는 2022년에 10억 8,300만 달러에 달했습니다. 앞으로 IMARC Group은 시장이 2023년부터 2028년 사이에 12%의 성장률(CAGR)을 보이며 2028년까지 약 22억 7,800만 달러에 달할 것으로 예측했습니다.

뉴트리게노믹스는 영양유전체학이라고도 불리며, 영양, 건강, 인간 게놈의 관계를 분석하는 의학의 하위 집합입니다. 유전자와 식생활의 상관관계를 이해하고, 건강과 암, 심혈관질환(CVDs), 비만 등의 질병의 발병 위험에 미치는 영향을 이해하는 데 중점을 두고 있습니다. 뉴트리게노믹스는 노화와 질병의 소인을 검출하고 유전자형에 따라 개인화된 다이어트 및 영양 계획을 세우는 데 도움이 됩니다. 또한 큰 영양소와 미량 영양소의 독성과 안전성 프로파일을 이해하고 식사와 관련된 질병을 예방하는 데 도움이 됩니다. 이 외에, 뉴트리게노믹스 검사는 일반적으로 혈액, 구강 샘플, 타액 샘플을 채취하여 실시됩니다.

뉴트리게노믹스 시장 동향 :

세계적으로 비만 유병률이 상승하고 있으며 시장 전망은 밝습니다. 뉴트리게노믹스는 개별 유전자 수준을 이해하는데 도움이 되며, 이를 바탕으로 적절한 영양식이 제공되어 비만이 감소합니다. 또한 건강과 피트니스에 대한 소비자 추세 증가와 특히 운동 선수와 피트니스 애호가 사이에서 개인화 된 영양 제품에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 성장이 뒷받침되고 있습니다. 이 외에도 주요 기업은 R&D 활동에 적극적으로 투자하고 인간 유전학을 발견하는 기초로 혁신적인 의료 및 잠재적인 치료법을 도입하고 있습니다. 또한 약한 면역 시스템을 강화하고 콜레스테롤 화합물의 섭취를 줄이는 등 특정 유전자 프로파일에 적합한 맞춤형 식품의 개발에도 주력하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 비타민 D, 비타민 K, 엽산, 철 빈혈, 저칼슘 혈증, 골연화증, 건피증, 괴혈병, 펠라그라, 구루병 등의 영양 결핍증이 증가하고 있는 것도 성장을 가속하는 요인이 되었습니다. 이 외에도 대중의 건강 의식 증가, 심장 질환, 당뇨병 및 기타 만성 질환의 위험을 완화하기 위한 영양가있는 식품의 소비 증가, 뉴트리게노믹스 검사의 이점에 대한 의식 증가가 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 뉴트리게노믹스 시장은 지금까지 어떻게 추이하고 향후 몇 년간 어떻게 추이할 것인가?
  • COVID-19가 세계 뉴트리게노믹스 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 제품별 시장 분석은?
  • 샘플 유형별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 최종 사용자별 시장 분석은?
  • 업계 밸류체인의 다양한 단계란?
  • 업계의 주요 촉진요인과 도전은 무엇인가?
  • 세계 뉴트리게노믹스 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 경쟁도는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 산업 동향

제5장 세계의 뉴트리게노믹스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 시약 및 키트
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 서비스
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 샘플 유형별

  • 타액
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 면봉
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 혈액
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 심혈관 질환
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 비만증
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 암 조사
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역: 최종 사용자별

  • 영양사
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 스포츠 클리닉
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기업용 프로그램
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 캐나다
      • 시장 동향
      • 시장 예측
  • 아시아태평양
    • 중국
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 일본
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 인도
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 한국
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 호주
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 인도네시아
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 기타
      • 시장 동향
      • 시장 예측
  • 유럽
    • 독일
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 프랑스
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 영국
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 이탈리아
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 스페인
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 러시아
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 기타
      • 시장 동향
      • 시장 예측
  • 라틴아메리카
    • 브라질
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 멕시코
      • 시장 동향
      • 시장 예측
    • 기타
      • 시장 동향
      • 시장 예측
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 분석 : 국가별
    • 시장 예측

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • BASF SE
    • Cell-Logic
    • Cura Integrative Medicine
    • Danone SA
    • Fagron
    • Genova Diagnostics
    • Holistic Health International
    • Koninklijke DSM NV
    • Metagenics Inc.
    • Nutrigenomix Inc.
    • Xcode Life
JHS 23.11.06

Abstract

Market Overview:

The global nutrigenomics market size reached US$ 1,083 Million in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2,278 Million by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 12% during 2023-2028.

Nutrigenomics, also known as nutritional genomics, is a subset of medical science that analyzes the relationship between nutrition, health, and the human genome. It focuses on understanding the correlation between genes and diet and their effect on a person's health and the risk of developing diseases, such as cancer, cardiovascular diseases (CVDs), and obesity. Nutrigenomics helps detect factors of aging and disease predisposition and create personalized diet or nutrition plans depending on genotype. It also assists in understanding the toxicity and safety profile of macro- and micronutrients and preventing diet-associated diseases. Besides this, nutrigenomics testing is commonly done by taking samples of blood, buccal swabs, and saliva.

Nutrigenomics Market Trends:

The rising prevalence of obesity across the globe is creating a positive outlook for the market. Nutrigenomics helps understand the individual gene level, according to which a proper nutrition diet is given, further resulting in decreased obesity. Additionally, the growing consumer inclination toward health and fitness and the increasing demand for personalized nutrition products, especially among athletes and fitness enthusiasts, is favoring the market growth. Apart from this, key players are extensively investing in research and development (R&D) activities to introduce innovative medicine and potential cures using human genetics as a basis for discovery. They are also focusing on developing tailor-made food to match a particular gene profile, such as strengthening the weak immune system and decreasing the intake of cholesterol compounds, which, in turn, is facilitating the market growth. Moreover, the increasing incidences of nutritional deficiency disorders, such as lack of vitamins D and K, folate, iron anemia, hypocalcemia, osteomalacia, xerophthalmia, scurvy, pellagra, and rickets, are acting as another growth-inducing factor. Besides this, the rising health consciousness among the masses, increasing consumption of nutritious food to mitigate risks of heart diseases, diabetes, and other chronic diseases, and growing awareness about the benefits of nutrigenomic testing are anticipated to drive the market growth.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global nutrigenomics market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product, sample type, application and end user.

Breakup by Product:

Reagents and Kits

Services

Breakup by Sample Type:

Saliva

Buccal Swab

Blood

Others

Breakup by Application:

Cardiovascular Diseases

Obesity

Cancer Research

Others

Breakup by End User:

Dieticians

Sport Clinics

Corporate Programs

Others

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BASF SE, Cell-Logic, Cura Integrative Medicine, Danone S.A, Fagron, Genova Diagnostics, Holistic Health International, Koninklijke DSM N.V., Metagenics Inc., Nutrigenomix Inc. and Xcode Life.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global nutrigenomics market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global nutrigenomics market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the sample type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global nutrigenomics market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Nutrigenomics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Reagents and Kits
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Sample Type

  • 7.1 Saliva
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Buccal Swab
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Blood
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Cardiovascular Diseases
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Obesity
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Cancer Research
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Dieticians
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Sport Clinics
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Corporate Programs
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 BASF SE
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Cell-Logic
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Cura Integrative Medicine
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Danone S.A
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Fagron
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
    • 15.3.6 Genova Diagnostics
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Holistic Health International
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Koninklijke DSM N.V.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Metagenics Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Nutrigenomix Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Xcode Life
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제