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무수유지방(버터 오일) 시장 보고서 : 최종 용도별, 지역별(2025-2033년)

Anhydrous Milk Fat (Butter Oil) Market Report by End Use (Dairy, Bakery, Confectionary, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 무수유지방 시장 규모는 2024년에 31억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 53억 달러에 달하며, 2025-2033년에 6.2%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 유제품을 기반으로 한 식생활 동향, 풍미 가득한 요리를 제공하는 패스트푸드 체인, 레스토랑, 카페, 호텔 증가, 대중들 사이에서 퓨전 요리의 인기 증가는 시장을 촉진하는 주요 요인 중 일부입니다.

시장 성장을 가속하는 패스트푸드 소비 확대

현재 패스트푸드 산업의 번영은 무수유지방(버터 오일)에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 또한 연유와 같은 유제품 생산에 무수유지방이 점점 더 많이 사용되고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 전 세계에서 저렴한 가격으로 풍미 가득한 요리를 제공하는 패스트푸드점의 수가 증가함에 따라 무수유지방(버터 오일) 시장의 성장을 지원하고 있습니다. 이 외에도 패스트푸드점은 효과적인 마케팅 전략을 채택하고 푸드 블로거 및 블로거와 협력하여 타깃 고객층과 소통하고 판매를 늘리기 위해 노력하고 있습니다. 또한 더 많은 고객을 수용하기 위해 특별 할인, 배달, 테이크아웃 서비스를 제공하고 있으며, 이는 무수유지방(버터 오일)에 대한 수요를 불러 일으켰습니다. 또한 카페에서 일하거나, 비즈니스 미팅을 하거나, 레스토랑이나 카페에서 친목 모임을 갖는 경향이 증가하고 있는 것도 무수유지방(버터 오일) 시장의 성장을 지원하고 있습니다. 이 외에도 감자튀김, 고로케, 계란말이, 춘권, 튀김, 튀김, 치킨 너겟, 닭날개, 닭 날개 등 다양한 튀김 음식의 인기가 높아지고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 시간을 절약하고 식욕을 억제하기 위해 근로자들 사이에서 다양한 튀김과 즉석조리식품(RTE)의 소비가 증가하면서 전 세계 무수유지방(버터오일) 산업에 큰 수요를 창출하고 있습니다.

시장 구조, 주요 기업의 시장 점유율, 주요 기업 시장 상황 분석, 주요 성공 전략, 경쟁 대시보드, 기업 평가 사분면 등 경쟁 분석이 이 보고서에서 다루어지고 있습니다. 또한 주요 기업의 상세 프로파일도 수록되어 있습니다. 무수유지방(버터 오일) 시장은 단편화되어 있으며, 다수의 세계 및 지역 주요 업체들이 사업을 확장하고 다양한 인수합병(M&A)을 진행하고 있습니다. 제품 차별화율이 낮고, 높은 설비투자와 첨단 기계가 필요하며, 원자재 조달 과정이 까다롭고, 정부의 규제가 엄격하므로 신규 시장 진입이 적습니다.

무수유지방(버터 오일)이란?

무수유지방(AMF)은 원심분리 과정을 통해 크림이나 우유에서 유지방을 분리하여 추출한 화합물을 말합니다. 우유에서 수분을 제거하여 순수한 유지방을 포함한 농축 지방을 얻습니다. 색은 노란색이며, 버터와 같은 크림 같은 질감을 가지고 있습니다. 생우유를 냉각하고, 지방, 단백질 및 기타 영양소를 첨가하여 표준화, 저온 살균, 숙성, 교반, 진공 처리, 마지막으로 정제하여 정확한 맛과 질감을 얻기 위해 정제하여 생산됩니다.36도 이상에서 액체 상태, 16 - 17도 이하에서 응고, 첨가제, 방부제, 지방산을 포함하지 않습니다. 유통기한이 길고, 운송 및 보관이 용이합니다. 운송 중 냉장 보관할 필요가 없으며, 품질은 주로 유리 지방산 수준, 다른 지방에 의한 오염, 과산화물가 및 아니시딘 값과 같은 산화 열화 측정에 의해 결정됩니다. 비타민 A, D, E, K2, 칼슘을 많이 함유하고 있으며, 뼈 건강 유지, 관절염 예방, 면역력 향상에 필수적입니다. 전유, 치즈, 스프레드, 아이스크림 등 다양한 유제품에 함유되어 있습니다. 부드럽고 크리미한 식감을 내기 위해 수프나 소스에 첨가되며, 볶음, 튀김, 구이, 그릴, 소스 만들기에 이용됩니다. 또한 쇼트브레드, 버터 쿠키, 파운드 케이크, 페이스트리 제조에도 사용되며, 초콜릿 표면에 지방이 잘 생기지 않기 때문에 프랄린 필링, 초콜릿, 초콜릿 바에도 첨가됩니다.

무수유 지방(버터 오일) 시장 동향 :

현재, 유제품을 기반으로 한 식생활로의 전환으로 인한 AMF 수요 증가는 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 더불어, 다양한 가공식품을 제조하기 위한 식품 및 음료(F&B) 산업에서 AMF에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 대중의 건강에 대한 관심이 높아짐에 따라 유기농 우유를 가공하여 생산되는 유기농 AMF에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 유리한 시장 전망을 가져오고 있습니다. 이와 함께 가축의 적절한 건강을 유지하기 위해 사료, 가축 사료 제품, 수의학 제품을 제공하는 투입물 공급업체가 널리 이용 가능하여 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와는 별도로 AMF는 저장 수명이 길고 값비싼 저장 요구 사항이 필요하지 않기 때문에 버터의 대체품으로 사용이 증가하고 있으며, 이는 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 대중들 사이에서 다양한 퓨전 식품의 인기가 높아지고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 각국 정부는 우유 및 기타 유제품의 생산량을 늘리기 위해 낙농 부문에 투자하고 있습니다. 또한 제조업체는 지역적 입지를 강화하고, 시장을 다각화하고, 재고를 유지하기 위해 유통망을 강화하도록 장려하고 있습니다. 또한 주요 시장 참여자들은 AMF의 생산 공정을 가속화하기 위해 첨단 기계를 도입하고 있습니다. 또한 고정 가격으로 우유를 확보하고 변동하는 공급 비용 문제를 최소화하기 위해 원료 공급업체와의 협력에 주력하고 있으며, AMF 생산의 다양한 노동 집약적 공정을 관리하기 위해 숙련공과 비숙련공을 고용하고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 무수유지방(버터오일) 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 무수유지방(버터오일) 시장 성장률 전망은?
  • 세계 무수유 지방(버터 오일) 시장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 전 세계 무수유 지방(버터 오일) 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 무수유 지방(버터 오일) 시장의 최종 용도별 분류는?
  • 세계 무수유지방(버터 오일) 시장의 주요 지역은?
  • 세계 무수유 지방(버터 오일) 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 무수유지방(버터 오일) 산업

  • 시장 개요
  • 시장 실적
    • 수량 동향
    • 금액 동향
  • COVID-19의 영향
  • 가격 분석
    • 주요 가격 지표
    • 가격 구조
    • 가격 동향
  • 시장 내역 : 지역별
  • 시장 내역 : 최종 용도별
  • 시장 예측
  • SWOT 분석
    • 개요
    • 강점
    • 약점
    • 기회
    • 위협
  • 밸류체인 분석
    • 원재료 조달
    • 제조
    • 마케팅
    • 유통
    • 수출
    • 최종 용도
  • Porter's Five Forces 분석
    • 개요
    • 바이어의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 경쟁의 정도
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
  • 주요 성공 요인과 리스크 요인

제6장 주요 지역의 실적

  • 오세아니아
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 유럽
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 북미
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 아시아
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 라틴아메리카
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 최종 용도별

  • 유제품
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 베이커리
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 제과
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업

제9장 무수유지방 제조 공정

  • 제품 개요
  • 상세한 프로세스 플로우
  • 다양한 유형의 단위 조작
  • 매스 밸런스와 원재료 요건

제10장 프로젝트 상세·필요조건·비용

  • 토지 요건과 비용
  • 건설 요건과 비용
  • 공장 기계
  • 기계 사진
  • 원재료 요건과 지출
  • 원재료와 최종 제품 사진
  • 포장 요건과 지출
  • 운송 요건과 지출
  • 유틸리티 요건과 지출
  • 인원 요건과 지출
  • 기타 설비투자

제11장 융자와 자금 원조

제12장 프로젝트 경제성

  • 프로젝트 자본비용
  • 기술 경제적 파라미터
  • 공급망의 각 단계에서 제품 가격과 마진
  • 과세와 감가상각
  • 수입 예측
  • 지출 예측
  • 재무 분석
  • 이익 분석

제13장 주요 기업의 개요

KSA 25.03.14

The global anhydrous milk fat market size reached USD 3.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.2% during 2025-2033. The growing trend of consuming dairy-based diets, increasing number of fast-food chains, restaurants, cafes, and hotels serving flavorful dishes, and the rising popularity of fusion food among the masses represent some of the key factors driving the market.

Increasing Consumption of Fast-Food Stimulating Market Growth

At present, the thriving fast-food industry is propelling the demand for anhydrous milk fat (butter oil). In addition, the increasing utilization of anhydrous milk fat in manufacturing recombined dairy products, such as condensed milk, is contributing to the growth of the market. Moreover, the rising number of fast-food joints around the world selling flavorful dishes at affordable prices is supporting the growth of the anhydrous milk fat (butter oil) market. Besides this, fast food joints are adopting effective marketing strategies and collaborating with food bloggers and vloggers to connect with their targeted audience and increase their sales. They are also providing extra discounts, home delivery, and takeaway services to cater to a greater number of customers, which is catalyzing the demand for anhydrous milk fat (butter oil). Additionally, the rising trend of working from cafes, conducting business meetings, or arranging get-togethers in restaurants or cafes is supporting the growth of the anhydrous milk fat (butter oil) market. Apart from this, the increasing popularity of various fried foods, such as French fries, falafel, egg rolls, spring rolls, tempura, fritters, and chicken nuggets and wings, is strengthening the growth of the market. Furthermore, the growing consumption of various fried foods and ready-to-eat (RTE) food products among working individuals to save time and suppress appetite is creating a substantial demand for the global anhydrous milk fat (butter oil) industry.

Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The structure of the anhydrous milk fat (butter oil) market is fragmented, with a large number of global and regional key players operating and engaging in various mergers and acquisitions (M&A). The product differentiation rate is low, and the volume of new entrants in the market is also low due to the requirement of high capital investment and sophisticated machinery, difficult procurement process of raw materials, and stringent government regulations.

What is Anhydrous Milk Fat (Butter Oil)?

Anhydrous milk fat (AMF) refers to a compound extracted by separating oil fat from the cream or milk through the process of centrifugation. It involves removing the water content from milk to procure the fat concentrate, which contains pure milk fat. It is yellow in color and possesses a buttery and cream-like texture. It is manufactured by chilling raw milk, standardizing it by adding fat, protein, and other nutrients, pasteurizing, aging, churning, vacuum treating, and finally refining to achieve accurate flavor and texture. It stays liquid at temperatures above 36 degrees and solidifies at temperatures below 16-17 degrees and does not contain any additives, preservatives, or fatty acids. It has a longer shelf life, which facilitates easy transportation and storage. It does not require refrigeration during transportation and the quality depends primarily on free fatty acid levels, contamination by other oils and fats, and measurement of oxidative deterioration, such as peroxide value and anisidine value. It offers numerous nutritional benefits and contains high quantities of vitamins A, D, E, and K2 and calcium which are essential for maintaining proper bone health, preventing the occurrence of arthritis, and boosting immunity. It is incorporated in a wide range of recombined dairy products, such as whole milk, cheese, spreads, and ice creams. It is added to soups and sauces for providing a smooth and creamy texture and is utilized in frying, deep frying, roasting, grilling, and sauce-making purposes. It is also employed in the production of shortbread, butter cookies, pound cakes, and pastries and incorporated into praline fillings, chocolate, and chocolate bars, as it forms less fat bloom on the surface of chocolates.

Anhydrous Milk Fat Market (Butter Oil) Trends:

At present, the increasing demand for AMF due to the shifting trend of consuming dairy-based diets represents one of the primary factors influencing the market positively. Besides this, the rising demand for AMF in the food and beverage (F&B) industry to produce various processed food products is propelling the growth of the market. In addition, the growing demand for organic AMF produced from the processing of organic milk due to increasing health consciousness among the masses is offering a favorable market outlook. In line with this, the wide availability of input suppliers providing fodder, animal feed products, and veterinary products to maintain the proper health of cattle is impelling the growth of the market. Apart from this, the rising utilization of AMF as an alternative to butter, as it possesses a longer shelf life and does not require costly storage requirements, is contributing to the growth of the market. Additionally, the increasing popularity of various fusion food products among the masses is bolstering the growth of the market. Moreover, governing agencies of various countries are investing in the dairy sector to increase the production of milk and other dairy products. They are also encouraging manufacturers to strengthen the distribution network to increase their geographical presence, diversify the market, and maintain inventory. Furthermore, key market players are adopting advanced machinery to speed up the process of AMF production. They are also focusing on collaborating with raw material suppliers to get milk at fixed prices and minimize the issue of fluctuating supply costs and hire skilled and unskilled manpower to manage various labor-intensive processes in AMF production.

Key Market Segmentation:

End Use Insights:

  • Dairy
  • Bakery
  • Confectionary
  • Others

Regional Insights:

  • Oceania
  • Europe
  • North America
  • Asia
  • Latin America
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Oceania, Europe, North America, Asia, Latin America, and the Middle East and Africa. According to the report, Oceania was the largest market for anhydrous milk fat (butter oil). Some of the factors driving the Oceania anhydrous milk fat (butter oil) market included the rising consumption of dairy-based diets to prevent the occurrence of various chronic diseases and the growing utilization of anhydrous milk in various local cuisines. In addition, the increasing adoption of effective methods and investments in the dairy sector to increase milk production and manufacturing of anhydrous milk fat is bolstering the growth of the market.

Competitive Landscape:

The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global anhydrous milk fat market. Some of the companies covered in the report include:

  • Fonterra
  • Dairy Farmers of America
  • Hilmar Cheese Company
  • Murray Goulburn
  • Westland Milk Products
  • Synlait Milk Limited
  • Please note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global anhydrous milk fat (butter oil) market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global anhydrous milk fat (butter oil) market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global anhydrous milk fat (butter oil) market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global anhydrous milk fat (butter oil) market?
  • 5.What is the breakup of the global anhydrous milk fat (butter oil) market based on the end-use?
  • 6.What are the key regions in the global anhydrous milk fat (butter oil) market?
  • 7.Who are the key companies/players in the global anhydrous milk fat (butter oil) market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Anhydrous Milk Fat (Butter Oil) Industry

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
    • 5.2.1 Volume Trends
    • 5.2.2 Value Trends
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Price Analysis
    • 5.4.1 Key Price Indicators
    • 5.4.2 Price Structure
    • 5.4.3 Price Trends
  • 5.5 Market Breakup by Region
  • 5.6 Market Breakup by End Use
  • 5.7 Market Forecast
  • 5.8 SWOT Analysis
    • 5.8.1 Overview
    • 5.8.2 Strengths
    • 5.8.3 Weaknesses
    • 5.8.4 Opportunities
    • 5.8.5 Threats
  • 5.9 Value Chain Analysis
    • 5.9.1 Raw Material Procurement
    • 5.9.2 Manufacturing
    • 5.9.3 Marketing
    • 5.9.4 Distribution
    • 5.9.5 Export
    • 5.9.6 End-Use
  • 5.10 Porter's Five Forces Analysis
    • 5.10.1 Overview
    • 5.10.2 Bargaining Power of Buyers
    • 5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.10.4 Degree of Competition
    • 5.10.5 Threat of New Entrants
    • 5.10.6 Threat of Substitutes
  • 5.11 Key Success Factors and Risk Factors

6 Performance of Key Regions

  • 6.1 Oceania
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Europe
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 North America
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Asia
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Latin America
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Middle East and Africa
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End Use

  • 7.1 Dairy
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Bakery
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Confectionary
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Competitive Landscape

  • 8.1 Market Structure
  • 8.2 Key Players

9 Anhydrous Milk Fat Manufacturing Process

  • 9.1 Product Overview
  • 9.2 Detailed Process Flow
  • 9.3 Various Types of Unit Operations Involved
  • 9.4 Mass Balance and Raw Material Requirements

10 Project Details, Requirements and Costs Involved

  • 10.1 Land Requirements and Expenditures
  • 10.2 Construction Requirements and Expenditures
  • 10.3 Plant Machinery
  • 10.4 Machinery Pictures
  • 10.5 Raw Material Requirements and Expenditures
  • 10.6 Raw Material and Final Product Pictures
  • 10.7 Packaging Requirements and Expenditures
  • 10.8 Transportation Requirements and Expenditures
  • 10.9 Utility Requirements and Expenditures
  • 10.10 Manpower Requirements and Expenditures
  • 10.11 Other Capital Investments

11 Loans and Financial Assistance

12 Project Economics

  • 12.1 Capital Cost of the Project
  • 12.2 Techno-Economic Parameters
  • 12.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
  • 12.4 Taxation and Depreciation
  • 12.5 Income Projections
  • 12.6 Expenditure Projections
  • 12.7 Financial Analysis
  • 12.8 Profit Analysis

13 Key Player Profiles

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