시장보고서
상품코드
1467599

세계의 헬스케어용 가상현실 시장 : 구성요소별, 기술별, 제품별, 용도별, 최종사용자별, 지역별(2024-2032년)

Virtual Reality in Healthcare Market Report by Component, Technology, Product, Application, End User, and Region 2024-2032

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 헬스케어용 가상현실(VR) 시장 규모는 2023년 8억 5,080만 달러에 달하고, 2024년부터 2032년까지 연평균 25.75% 성장하여 2032년에는 70억 8,230만 달러에 달할 것으로 전망됩니다.

헬스케어에서 가상현실(VR)은 의사와 외과의사가 자기공명영상(MRI)과 같은 다른 방법과 결합하여 진단을 내릴 수 있도록 하는 진단 도구로 사용되고 있습니다. 이 접근 방식은 시뮬레이션과 전문 지식 훈련을 통해 최소 침습적 수술의 사용과 침습적 시술의 필요성을 제거할 수 있습니다. 가상현실 헤드셋을 활용하면 환자가 정신건강 문제나 우울증에 실시간으로 대처할 수 있어 보다 안전하고 편안하게 대처할 수 있습니다. 또한, 웨어러블 가젯과 가상현실을 결합하면 환자와 의사가 어디서든 소통하면서 실시간으로 의료 진행 상황을 평가할 수 있습니다. 이 기술은 주로 로봇 수술과 원격 원격 수술에 사용됩니다. 이와는 별도로 의료 분야의 가상현실은 공포증, 자폐증, 우울증, 중독의 계획, 진단 및 치료에 널리 사용되고 있습니다.

헬스케어용 가상현실(VR) 시장 동향:

헬스케어 산업에서 커넥티드 디바이스의 채택이 확대되고 있는 것이 시장을 주도하고 있습니다. 이는 통증 관리, 사회인지 훈련, 손상 평가 및 재활 등 복잡한 의료 절차에 가상현실(VR) 및 증강현실(AR)을 도입하는 경향이 증가하고 있기 때문입니다. 여기에 신뢰할 수 있는 의료용 하드웨어와 소프트웨어의 지속적인 발전이 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 또한, 링, 핏밴드, 피트니스 트래커, 고글, 헤드셋 등 스마트 웨어러블 VR 기기의 도입은 시장 전망을 더욱 밝게 하고 있습니다. 이 외에도 대중, 특히 노인 인구의 건강 장애가 증가하고 있는 것도 시장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 모바일 애플리케이션 및 원격의료 분야의 지속적인 시장 개척, 의료비 증가, 광범위한 연구 개발 활동 등이 시장을 촉진하는 요인으로 꼽힙니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2023년 세계 헬스케어용 가상현실(VR) 시장 규모는?
  • 2024-2032년 세계 헬스케어용 가상현실(VR) 시장 성장률은 얼마나 될까?
  • 헬스케어용 가상현실(VR) 세계 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 헬스케어용 가상현실(VR) 세계 시장에 미친 영향은?
  • 헬스케어용 가상현실(VR) 세계 시장에서의 기술별 분류는?
  • 헬스케어용 가상현실(VR) 세계 시장 제품별 분류는?
  • 헬스케어용 가상현실(VR) 세계 시장 용도별 분류는?
  • 세계 헬스케어용 가상현실(VR) 시장의 최종사용자별 시장 규모는?
  • 헬스케어용 가상현실(VR) 세계 시장 내 주요 지역은 어디인가?
  • 세계 헬스케어용 가상현실(VR) 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
  • 시장 추정
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 헬스케어용 가상현실(VR) 세계 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 컴포넌트별

  • 하드웨어
  • 소프트웨어·서비스

제7장 시장 내역 : 기술별

  • 헤드 마운트
  • 제스처 트래킹
  • 프로젝터·디스플레이 월

제8장 시장 내역 : 제품별

  • VR 반도체 컴포넌트
  • VR 디바이스
  • VR 센서
  • 기타

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 통증 관리
  • 의료 트레이닝·교육
  • 외과
  • 환자 케어 관리
  • 재활·치료 절차
  • 기타

제10장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 병원·클리닉
  • 조사기관
  • 기타

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 상황

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AppliedVR Inc.
    • EchoPixel Inc.
    • EON Reality
    • Firsthand Technology Inc.
    • ImmersiveTouch Inc.
    • Koninklijke Philips N.V.
    • Microsoft Corporation
    • Siemens Healthineers AG(Siemens AG)
    • Surgical Science Sweden AB
    • SyncThink Inc.
    • Virtually Better Inc.
    • XRHealth
ksm 24.05.02

The global virtual reality (VR) in healthcare market size reached US$ 850.8 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7,082.3 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 25.75% during 2024-2032.

In healthcare, virtual reality (VR) is used as a diagnostic tool that allows doctors and surgeons to reach a diagnosis in conjunction with other methods, such as magnetic resonance imaging (MRI). This approach involves simulation, expertise training, enabling the use of minimally invasive surgery and eliminating the need for invasive procedures. The utilization of virtual reality headsets assists patients in dealing with mental health issues and depression in real time, making them feel safer and more comfortable. Additionally, a combination of wearable gadgets and virtual reality allows patients and doctors to communicate from anywhere while evaluating medical progress in real-time. This technology is mostly used for robotic surgeries and remote telesurgeries. Apart from this, virtual reality in healthcare is widely used to plan, diagnose, and treat phobia, autism, depression, and addiction.

Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Trends:

The market is majorly driven by the escalating adoption of connected devices in the healthcare industry. This can be attributed to the growing incorporation of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) with intricate medical procedures, including pain management, social cognition training, and damage evaluation and rehabilitation. In addition to this, continual advancements in dependable medical hardware and software development are providing an impetus to the market growth. Moreover, the introduction of smart wearable VR devices, such as rings, fit bands, fitness trackers, goggles, and headsets, is further creating a positive outlook for the market. Apart from this, the growing incidences of health disorders among the masses, particularly the geriatric population, is also contributing to the market. Some of the other factors providing a boost to the market include continuous developments in mobile applications and telemedicine, expanding medical expenditure and extensive research and development (R&D) activities.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global virtual reality (VR) in healthcare market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, technology, product, application and end user.

Breakup by Component:

Hardware

Software and Services

Breakup by Technology:

Head-Mounted

Gesture-Tracking

Projector and Display Walls

Breakup by Product:

VR Semiconductor Components

VR Devices

VR Sensors

Others

Breakup by Application:

Pain Management

Medical Training and Education

Surgery

Patient Care Management

Rehabilitation and Therapy Procedures

Others

Breakup by End User:

Hospitals and Clinics

Research Laboratories

Others

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AppliedVR Inc., EchoPixel Inc., EON Reality, Firsthand Technology Inc., ImmersiveTouch Inc., Koninklijke Philips N.V., Microsoft Corporation, Siemens Healthineers AG (Siemens AG), Surgical Science Sweden AB, SyncThink Inc., Virtually Better Inc. and XRHealth.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global Virtual Reality (VR) in healthcare market in 2023?
  • 2. What is the expected growth rate of the global Virtual Reality (VR) in healthcare market during 2024-2032?
  • 3. What are the key factors driving the global Virtual Reality (VR) in healthcare market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global Virtual Reality (VR) in healthcare market?
  • 5. What is the breakup of the global Virtual Reality (VR) in healthcare market based on the technology?
  • 6. What is the breakup of the global Virtual Reality (VR) in healthcare market based on the product?
  • 7. What is the breakup of the global Virtual Reality (VR) in healthcare market based on application?
  • 8. What is the breakup of the global Virtual Reality (VR) in healthcare market based on the end user?
  • 9. What are the key regions in the global Virtual Reality (VR) in healthcare market?
  • 10. Who are the key players/companies in the global Virtual Reality (VR) in healthcare market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Hardware
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Software and Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technology

  • 7.1 Head-Mounted
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Gesture-Tracking
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Projector and Display Walls
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Product

  • 8.1 VR Semiconductor Components
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 VR Devices
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 VR Sensors
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Pain Management
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Medical Training and Education
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Surgery
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Patient Care Management
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Rehabilitation and Therapy Procedures
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Others
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End User

  • 10.1 Hospitals and Clinics
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Research Laboratories
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Others
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 AppliedVR Inc.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 EchoPixel Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 EON Reality
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Firsthand Technology Inc.
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 ImmersiveTouch Inc.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 Koninklijke Philips N.V.
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 Microsoft Corporation
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
      • 16.3.7.4 SWOT Analysis
    • 16.3.8 Siemens Healthineers AG (Siemens AG)
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Surgical Science Sweden AB
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
    • 16.3.10 SyncThink Inc.
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 Virtually Better Inc.
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 XRHealth
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제