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사이버 전쟁 시장 보고서 : 컴포넌트, 유형, 용도, 지역별(2025-2033년)

Cyber Warfare Market Report by Component (Solutions, Services), Type (Cyberattacks, Espionage, Sabotage), Application (Aerospace, Corporate, Government and Defense, Homeland, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 134 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 사이버 전쟁 시장 규모는 2024년 674억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 2,063억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 12.57%를 보일 것으로 전망하고 있습니다. 정부 및 군의 네트워크에 대한 사이버 공격 증가, IT 인프라를 보호하기 위한 다양한 산업에서의 제품 채택 확대, 지속적인 제품 발전 등이 시장을 이끄는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.

사이버 전쟁은 군사 자원, 금융 인프라, 공공 안전 인프라 및 기타 중요한 시스템을 교란, 손상 또는 파괴하기 위해 다른 조직의 컴퓨터 네트워크 시스템을 대상으로 하는 사이버 공격 또는 일련의 공격을 사용하는 것으로 정의할 수 있습니다. 이러한 공격은 단순한 피싱 공격부터 표적 시스템이나 네트워크에 심각한 피해를 입히는 복잡한 악성코드 공격에 이르기까지 다양합니다. 그 결과 스파이 활동, 파괴 공작, 선전, 공작, 경제 전쟁 등을 유발할 수 있습니다. 사이버 전쟁은 항공우주, 기업, 정부, 국방, 전력 및 유틸리티, 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI) 산업 등 다양한 분야에서 활용되고 있습니다.

사이버 전쟁 시장 동향 :

사이버 전쟁은 디지털 인프라와 인터넷에 연결된 장치를 보호하기 위해 국제 조직에서 점점 더 많이 사용되고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하는 주요 요인이 되고 있습니다. 이와 함께 정부 및 군 네트워크에 대한 사이버 공격이 증가함에 따라 많은 국가들이 국가 안보를 향상시키기 위해 사이버 보안 역량 강화에 대규모 투자를 하고 있으며, 이는 시장의 유리한 전망을 창출하고 있습니다. 또한 암호화, 강력한 암호, 다단계 인증, 테스트된 백업을 통해 데이터를 엔드 투 엔드(end-to-end) 보호하는 클라우드 기반 보안 솔루션의 인기가 급증하고 있는 것도 큰 성장 동력이 되고 있습니다. 이와 함께 다양한 조직에서 사물인터넷(IoT)과 빅데이터 분석이 광범위하게 채택되고 있는 것도 시장에 유익한 성장 기회를 제공합니다. 이와 함께 인공지능(AI)과 머신러닝(ML) 기반의 사이버 보안 소프트웨어 및 솔루션에 대한 수요가 다양한 산업 분야에서 확대되고 있는 것도 시장 확대를 촉진하고 있습니다. 이와 더불어, 소셜 미디어의 사용 확대와 하이퍼커넥티비티로 인해 컴퓨터 시스템의 사이버 침해에 대한 상시 관리의 필요성이 대두되고 있으며, 이는 사이버 전쟁 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 사이버 스파이 활동과 사이버 테러 활동 증가는 작전 중 항공기에 해를 끼칠 수 있는 다양한 위협을 방지하기 위해 군용 항공에서 제품 채택이 확대되면서 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 사이버 전쟁 시장 규모는?
  • 사이버 전쟁 시장 전망은?
  • 사이버 전쟁 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 사이버 전쟁 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 사이버 전쟁 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 사이버 전쟁 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 솔루션
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 유형별

  • 사이버 공격
  • 스파이 활동
  • 방해 행위

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 항공우주
  • 기업
  • 정부 및 방위
  • 국가
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Airbus SE
    • BAE Systems plc
    • Booz Allen Hamilton Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • DXC Technology Company
    • General Dynamics Corporation
    • Intel Corporation
    • International Business Machines Corporation
    • Leonardo S.p.A.
    • Lockheed Martin Corporation
    • Northrop Grumman Corporation
    • Raytheon Technologies Corporation
    • The Boeing Company
LSH 25.05.30

The global cyber warfare market size reached USD 67.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 206.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 12.57% during 2025-2033. The increasing number of cyber-attacks on government and military networks, the expanding product adoption across various industries to protect their IT infrastructure, and ongoing product advancements represent some of the key factors driving the market.

Cyber warfare can be defined as the use of a cyberattack or series of attacks that target the computer network systems of other organizations to disrupt, damage, or destroy military resources, financial infrastructure, public safety infrastructure, or other critical systems. These attacks can range from simple phishing attacks to complex malware attacks that can cause significant harm to the targeted systems and networks. The resulting outcome could be espionage, sabotage, propaganda, manipulation, or economic warfare. Cyber warfare finds extensive applications across the aerospace, corporate, government, defense, power and utilities, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.

Cyber Warfare Market Trends:

The increasing use of cyber warfare by international organizations to safeguard their digital infrastructure and internet-connected devices represents the key factor driving the market growth. Besides this, with the growing number of cyber-attacks on government and military networks, numerous countries are extensively investing in enhancing their cybersecurity capabilities to improve national security, which, in turn, is creating a favorable outlook for the market. Moreover, the surging popularity of cloud-based security solutions, as they offer end-to-end protection of data through encryption, strong passwords, multi-factor authentication, and tested backups, is acting as another significant growth-inducing factor. Concurrent with this, the widespread adoption of the internet of things (IoT) and big data analytics by various organizations are presenting remunerative growth opportunities for the market. In line with this, the largescale demand for artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) based cybersecurity software and solutions across various industries is aiding in market expansion. In addition to this, the expanding use of social media and hyper-connectivity has created a need for constant management of cyber breaches in computer systems, which is propelling the demand for cyber warfare. Furthermore, the rise in cyber espionage and cyber-terrorism activities, along with the escalating product employment in military aviation to prevent various threats that could harm aircraft during operations, is positively impacting the market growth.

Key Market Segmentation:

Component Insights:

  • Solutions
  • Services

Type Insights:

  • Cyberattacks
  • Espionage
  • Sabotage

Application Insights:

  • Aerospace
  • Corporate
  • Government and Defense
  • Homeland
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for cyber warfare. Some of the factors driving the North America cyber warfare market included increasing incidences of cyber espionage and cyber-terrorism activities, the surging demand for cloud, artificial intelligence (AI), and machine learning (ML) based cybersecurity solutions, and favorable government initiatives and investments.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global cyber warfare market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Airbus SE, BAE Systems plc, Booz Allen Hamilton Inc., Cisco Systems Inc., DXC Technology Company, General Dynamics Corporation, Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Leonardo S.p.A., Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Raytheon Technologies Corporation, and The Boeing Company. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the cyber warfare market?
  • 2.What is the future outlook of cyber warfare market?
  • 3.What are the key factors driving the cyber warfare market?
  • 4.Which region accounts for the largest cyber warfare market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global cyber warfare market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Cyber Warfare Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solutions
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Type

  • 7.1 Cyberattacks
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Espionage
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Sabotage
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Aerospace
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Corporate
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Government and Defense
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Homeland
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Airbus SE
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 BAE Systems plc
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Booz Allen Hamilton Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Cisco Systems Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 DXC Technology Company
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 General Dynamics Corporation
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Intel Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 International Business Machines Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Leonardo S.p.A.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Lockheed Martin Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Northrop Grumman Corporation
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Raytheon Technologies Corporation
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 The Boeing Company
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
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