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세계의 조직화 대두 단백(TSP) 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 유래, 원료, 용도, 지역, 2025년-2033년

Textured Soy Protein Market Size, Share, Trends and Forecast Nature, Source, Application, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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조직화 대두 단백(TSP) 세계 시장 규모는 2024년에 20억 3,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 40억 8,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 7.66%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 35.8% 이상에 달했습니다. 조직화 대두 단백(TSP) 시장 점유율은 대중의 식물성 식품 소비 증가, 만성 질환 증가, 비건 식단의 인기 증가 등의 요인으로 인해 확대되고 있습니다.

텍스처드 콩 단백질은 탈지 콩가루 혼합물을 가공하여 타코, 미트 로프, 칠리, 슬로피조, 해산물 등의 육류 증량제 및 대체품으로 사용됩니다. 또한 소스, 식물성 칠리 믹스, 베지버거 등 시판되는 채식주의자 및 비건 식품에 독특한 식감과 부드러운 맛을 더하기 위해 사용할 수 있습니다. 저칼로리이며 식이섬유, 구리, 엽산, 마그네슘, 티아민 등 필수 영양소를 함유하고 있습니다. 또한 체내에서 데옥시리보핵산(DNA) 생성을 돕는 수용성 비타민 엽산도 풍부합니다. 현재 텍스처드 콩 단백질은 맛이 있는 것과 없는 것, 큰 덩어리에서 작은 조각까지 다양한 크기로 널리 판매되고 있습니다.

조직화 대두 단백(TSP) 시장 동향 :

질감이 있는 콩 단백질은 조직 회복, 상처 치유, 근육 성장, 콜레스테롤 및 중성지방 수치 감소 등 다양한 건강상의 이점을 제공합니다. 채식 및 비건 식단에 대한 소비자 선호도의 큰 변화와 함께 이러한 이점에 대한 개인의 인식이 높아짐에 따라 전 세계적으로 질감이 있는 콩 단백질의 소비가 증가하고 있는 주요 요인 중 하나입니다. 이는 대중의 건강에 대한 인식이 높아지고 육류 대체품이 증가함에 따라 더욱 뒷받침되고 있습니다. 이 외에도 건강 바, 샐러드, 시리얼, 베이크드 포테이토, 스터핑 식품에 단백질 첨가물로 첨가되고 있습니다. 이는 피트니스 문화의 부상으로 인한 단백질 기반 레시피에 대한 수요 증가와 함께 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로, 제조업체들은 다양한 모양, 색상, 질감, 비 유전자 변형(non-GMO) 및 글루텐이 함유되지 않은 다양한 제품을 출시하여 고객의 다양한 요구에 부응하고 있습니다. 이러한 제품들은 온라인 채널을 통해 쉽게 구할 수 있기 때문에 이커머스 산업의 번영이 시장을 주도할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 질감이 있는 콩 단백질 시장 규모는?
  • 질감이 있는 콩 단백질 시장 전망은?
  • 조직화 대두 단백(TSP) 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 조직화 대두 단백(TSP) 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 조직화 대두 단백(TSP) 시장의 주요 업체는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 조직화 대두 단백(TSP) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유래별

  • 오가닉
  • 기존
  • 비유전자 재조합

제7장 시장 분석 : 원료별

  • 대두 단백질 농축물
  • 대두 단백질 분리물
  • 대두가루

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 식품
  • 사료

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • Bob's Red Mill Natural Foods
    • Bunge Limited
    • Cargill Incorporated
    • CHS Inc.
    • Crown Soya Protein Group Company
    • International Flavors & Fragrances Inc.
    • Fuji Oil Holdings Inc.
    • Shandong Yuxin Biotechnology Co. Ltd.
    • Sonic Biochem Extraction Pvt Ltd
    • Wilmar International Limited
LSH 25.06.05

The global textured soy protein market size was valued at USD 2.03 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 4.08 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 7.66% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 35.8% in 2024. The textured soy protein market share is expanding, driven by the growing consumption of plant-based food products among the masses, increasing occurrence of chronic diseases, and rising popularity of vegan diets.

Textured soy protein is processed from defatted soy flour mixture and used as a meat extender or substitute in tacos, meatloaf, chili, sloppy joes, and seafood. It can also be utilized for adding a unique texture and mild flavor to commercially made vegetarian and vegan food products, such as sauces, plant-based chili mixes, and veggie burgers. It is low in calories and contains several essential nutrients, including fiber, copper, folate, magnesium, and thiamin. It is also rich in folate, which is a water-soluble vitamin that assists in producing deoxyribonucleic acid (DNA) in the body. Presently, textured soy protein is widely available in flavored and unflavored varieties and different sizes, from large chunks to small flakes.

Textured Soy Protein Market Trends:

Textured soy protein offers numerous health benefits, such as tissue repair, wound healing, muscle growth, and reducing cholesterol and triglyceride levels. The rising awareness among individuals about these benefits, along with a considerable shift in consumer preference towards vegetarian and vegan diets, represents one of the key factors increasing the consumption of textured soy protein worldwide. This is further supported by the rising health consciousness among the masses and the growing uptake of meat substitutes. Besides this, it is added to healthy bars, salads, cereals, baked potatoes, and stuffing as a protein additive. This, in confluence with the escalating demand for protein-based recipes on account of the emerging fitness culture, is contributing to the market growth. Apart from this, manufacturers are introducing non-genetically modified organisms (non-GMO) and gluten-free variants in various shapes, colors, and textures to cater to diversified customer needs. As these products are readily available through online channels, the thriving e-commerce industry is anticipated to drive the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Nature:

  • Organic
  • Conventional
  • Non-GMO

Breakup by Source:

  • Soy Protein Concentrates
  • Soy Protein Isolates
  • Soy Flour

Breakup by Application:

  • Food
  • Feed

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer-Daniels-Midland Company, Bob's Red Mill Natural Foods, Bunge Limited, Cargill Incorporated, CHS Inc., Crown Soya Protein Group Company, International Flavors & Fragrances Inc., Fuji Oil Holdings Inc., Shandong Yuxin Biotechnology Co. Ltd., Sonic Biochem Extraction Pvt Ltd and Wilmar International Limited.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the textured soy protein market?
  • 2.What is the future outlook of textured soy protein market?
  • 3.What are the key factors driving the textured soy protein market?
  • 4.Which region accounts for the largest textured soy protein market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global textured soy protein market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Textured Soy Protein Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Nature

  • 6.1 Organic
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Conventional
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Non-GMO
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Source

  • 7.1 Soy Protein Concentrates
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Soy Protein Isolates
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Soy Flour
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Food
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Feed
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Archer-Daniels-Midland Company
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Bob's Red Mill Natural Foods
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Bunge Limited
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Cargill Incorporated
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 SWOT Analysis
    • 14.3.5 CHS Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Crown Soya Protein Group Company
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 International Flavors & Fragrances Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Fuji Oil Holdings Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Shandong Yuxin Biotechnology Co. Ltd.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Sonic Biochem Extraction Pvt Ltd
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Wilmar International Limited
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
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