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구강용 살균소독제 시장 : 화학 성분별, 형태별, 유통 채널별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Oral Antiseptics Market by Chemical Composition, Form, Distribution Channel, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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구강용 살균소독제 시장 세계 시장 규모는 2024년 26억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 38억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.12%에 달할 것으로 전망하고 있습니다. 구강용 살균소독제 도입, 광범위한 연구 개발(R&D) 활동, 구강 관리에 대한 인식 증가가 시장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다.

구강용 살균소독제는 미생물의 증식을 막거나 지연시키는 의료용 약품입니다. 주로 액체 제품으로 치아, 잇몸, 입안을 헹구는 데 사용되는 다양한 화학 성분을 함유하고 있습니다. 보통 치아와 혀 사이에 서식하는 유해한 박테리아를 죽이기 위한 방부제가 포함되어 있습니다. 구강용 살균소독제는 용액이나 젤 형태로 시중에 널리 유통되고 있으며, 구내염, 궤양, 치주질환 치료에 사용됩니다. 구강내 염증, 냉증, 치은염, 틀니, 교정기 등 입안의 가벼운 염증을 완화하는 데 도움이 됩니다. 구강용 살균소독제는 칫솔로 닦기 어려운 구강내 손이 닿지 않는 부위까지 쉽게 도달하여 충치, 치태 형성, 병원균에 의한 잠재적 감염을 예방하는 데 도움을 줍니다.

구강용 살균소독제 시장 동향:

전 세계적으로 구강 관리에 대한 인식이 높아지는 것이 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 구강용 살균소독제는 충치, 치주질환, 구취, 충치 예방에 도움이 되며, 구강내 세균 부하를 파괴하여 치태의 축적을 억제합니다. 이에 따라 대중의 식습관 변화와 가공식품 소비 증가로 인한 구강 및 치과 질환의 유병률 증가가 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 뼈 조각 채취, 발치窩 세척, 골괴사 뼈의 멸균 등 구강외과 및 치과 치료에서 제품 사용이 확대되고 있는 것도 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로 유칼립투스, 페퍼민트, 타임 오일 등 구취 제거제 역할을 하는 다양한 에센셜 오일로 제조된 구강용 살균소독제의 도입이 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 구강내 표면 소독 및 가벼운 상처 세척에 사용되는 순한 방부제로 작용하는 천연 유기농 구강 관리 제품의 광범위한 채택은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 담배, 알코올, 단 음식의 소비 증가로 인해 과도한 치석과 충치로 고통받는 청소년과 성인들 사이에서 제품이 널리 채택되면서 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 다른 요인으로는 E-Commerce 플랫폼을 통한 제품의 손쉬운 접근성, 헬스케어 산업의 성장 증가, 동물용 비알코올 구강 살균 소독제의 광범위한 사용, 소비자의 지출 능력 증가, 광범위한 연구 개발(R&D) 활동, 구강 위생을 촉진하기 위한 다양한 정부 이니셔티브의 시행 등이 있습니다. 구강 위생을 촉진하기 위한 다양한 정부 이니셔티브의 시행 등으로 인해 시장이 더욱 성장할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 구강용 살균소독제 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 구강용 살균소독제 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 구강용 살균소독제 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 구강용 살균소독제 시장에 미치는 영향은?
  • 화학 성분에 따른 세계 구강용 살균소독제 시장 현황은?
  • 세계 구강용 살균소독제 시장의 형태별 분류는?
  • 세계 구강용 살균소독제 시장의 유통 채널별 분포는 어떻게 되는가?
  • 전 세계 구강용 살균소독제 시장의 용도별 분류는?
  • 세계 구강용 살균소독제 시장의 주요 지역은?
  • 세계 구강용 살균소독제 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 구강용 살균 소독제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 화학 성분별

  • 클로르헥시딘 글루콘산염
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 세틸피리디늄 염화물
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 허브와 에센셜 오일
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 형태별

  • 액체
    • 시장 동향
    • 시장 예측
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 드럭스토어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 소매 약국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 온라인 스토어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 슈퍼마켓과 하이퍼마켓
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 치과 케어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 구강 세정
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 촉진요인, 억제요인, 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • 3M Company
    • Agrawal Drugs Pvt. Ltd.
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Colgate-Palmolive Company
    • Dentaid SL
    • ICM Pharma Pte. Ltd.
    • ICPA Health Products Ltd.
    • Johnson & Johnson
    • Luxica Pharma Inc.
    • Procter & Gamble Company
    • Purdue Pharma L.P.
ksm 25.02.14

The global oral antiseptics market size reached USD 2.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 3.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.12% during 2025-2033. The introduction of oral antiseptics, extensive research and development (R&D) activities, and the rising awareness regarding oral care represent some of the key factors driving the market.

Oral antiseptics are medical agents that stop or slow down the growth of microorganisms. They are primarily liquid products with various chemical compositions used to rinse the teeth, gums, and mouth. They usually contain an antiseptic to kill harmful bacteria that can live between the teeth and tongue. Oral antiseptics are widely available in solution and gel variants and are used to help with mouth infections, ulcers, and gum disease. They assist in relieving minor mouth irritation, such as canker or cold sores, gingivitis, dentures, and orthodontic appliances. Oral antiseptics easily reach inaccessible mouth areas that are difficult to clean with a toothbrush and help in preventing caries, plaque formation, and potential infections by pathogens.

Oral Antiseptics Market Trends:

The rising awareness regarding oral care across the globe is one of the key factors driving the market growth. Oral antiseptics help prevent cavities, gum diseases, bad breath tooth decay, and control plaque from building up by disrupting the bacterial load in the mouth. In line with this, the increasing prevalence of oral and dental disorders due to the changing dietary patterns of the masses and the rising consumption of processed food products is favoring the market growth. Moreover, the widespread product utilization in oral surgery and dental care regimens, such as harvesting bone chips, irrigation of extraction sockets, and sterilization of osteonecrotic bone, is acting as another growth-inducing factor. Apart from this, the introduction of oral antiseptics manufactured with various essential oils, including eucalyptus, peppermint, and thyme oil, that also act as a breath refresher is providing an impetus to the market growth. Additionally, the widespread adoption of natural and organic oral care products that act as mild antiseptics used in the mouth to disinfect surfaces or clean minor cuts is positively influencing the market growth. Furthermore, the widespread product adoption among adolescents and adults suffering from excessive plaque and dental cavities due to the increasing consumption of tobacco, alcohol, and sugary food and beverages is propelling the market growth. Other factors, including easy product availability across e-commerce platforms, escalating growth in the healthcare industry, widespread utilization of non-alcoholic oral antiseptics in animals, rising expenditure capacities of consumers, extensive research and development (R&D) activities, and the implementation of various government initiatives to promote oral hygiene are anticipated to drive the market growth further.

Key Market Segmentation:

Chemical Composition Insights:

  • Chlorhexidine Gluconate
  • Cetylpyridinium Chloride
  • Herbal and Essential Oil
  • Others

Form Insights:

  • Solution
  • Gel

Distribution Channel Insights:

  • Drug Stores
  • Retail Pharmacies
  • Online Stores
  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Others

Application Insights:

  • Dental Care
  • Oral Cleaning
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for oral antiseptics. Some of the factors driving the North America oral antiseptics market included rising awareness regarding oral care, escalating growth in the healthcare industry, and the increasing prevalence of oral and dental disorders.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global oral antiseptics market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include 3M Company, Agrawal Drugs Pvt. Ltd., Church & Dwight Co. Inc., Colgate-Palmolive Company, Dentaid SL, ICM Pharma Pte. Ltd., ICPA Health Products Ltd., Johnson & Johnson, Luxica Pharma Inc., Procter & Gamble Company, Purdue Pharma L.P., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. How big is the global oral antiseptics market?
  • 2. What is the expected growth rate of the global oral antiseptics market during 2025-2033?
  • 3. What are the key factors driving the global oral antiseptics market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global oral antiseptics market?
  • 5. What is the breakup of the global oral antiseptics market based on the chemical composition?
  • 6. What is the breakup of the global oral antiseptics market based on the form?
  • 7. What is the breakup of the global oral antiseptics market based on the distribution channel?
  • 8. What is the breakup of the global oral antiseptics market based on the application?
  • 9. What are the key regions in the global oral antiseptics market?
  • 10. Who are the key players/companies in the global oral antiseptics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Oral Antiseptics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Chemical Composition

  • 6.1 Chlorhexidine Gluconate
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Cetylpyridinium Chloride
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Herbal and Essential Oil
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Solution
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Gel
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Drug Stores
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail Pharmacies
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Online Stores
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Supermarkets and Hypermarkets
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Dental Care
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Oral Cleaning
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Others
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Drivers
  • 11.3 Restraints
  • 11.4 Opportunities

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 3M Company
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Agrawal Drugs Pvt. Ltd.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Church & Dwight Co. Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Colgate-Palmolive Company
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Dentaid SL
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 ICM Pharma Pte. Ltd.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 ICPA Health Products Ltd.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Johnson & Johnson
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Luxica Pharma Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Procter & Gamble Company
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Purdue Pharma L.P.
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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