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OLED 시장 : 제품 유형별, 기술별, 용도별, 최종 용도 부문별, 지역별(2025-2033년)

Organic LED Market by Product Type, Technology (Passive-Matrix OLED, Active-Matrix OLED, Transparent OLED, Top-Emitting OLED, White OLED), Application, End Use Sector, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

OLED 시장 세계 시장 규모는 2024년 649억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 2,919억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 17.28%입니다. AMOLED 디스플레이에 대한 소비자 선호도 변화, OLED 기술의 지속적인 발전, 환경 친화적인 조명 솔루션으로의 전환이라는 새로운 트렌드가 시장을 주도하는 주요 요인 중 일부입니다.

OLED는 형광등이나 백열전구에 비해 우수한 전력 효율과 밝기를 제공하는 평면 발광 다이오드를 말하며, OLED는 패널이 에너지 효율이 높은 유기 물질로 만들어지기 때문에 가장 유망한 조명 기술 중 하나입니다. OLED의 장점은 넓은 시야각, 향상된 명암비, 빠른 응답 시간, 보다 채도가 높은 색상 등 향상된 시청 경험을 제공합니다. 더 얇고, 더 밝고, 더 투명하고, 더 가볍고, 더 적은 에너지를 소비합니다. 그 결과, OLED는 TV 화면, 컴퓨터 모니터, 스마트폰, 핸드헬드 게임기 등 다양한 기기에 널리 사용되어 유연한 디지털 디스플레이와 조명을 구현하고 있습니다.

소비자의 선호도가 LCD에서 AMOLED 디스플레이로 변화하고 있는 것은 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 이는 TV와 스마트폰에서 더 나은 시각적 경험을 원하는 수요가 증가하고 있기 때문입니다. 또한, TV, 노트북, 스마트폰, 태블릿 등 다양한 스마트 기기의 보급도 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 고급 자동차의 HUD, 센터스택 디스플레이, 계기판 클러스터 등 고품질 OLED 디스플레이의 보급이 자동차 판매 증가와 함께 시장을 촉진하고 있습니다. 이와 더불어, OLED 디스플레이 패널 제조 설비 확장을 위한 주요 시장 기업들의 투자 증가는 시장에 활력을 불어넣고 있습니다. 이 외에도 망막 디스플레이 기술, 마이크로 LED 등 OLED 기술의 지속적인 발전은 유리한 성장 기회를 창출하고 있습니다. 또한, 원자재 비용 절감을 가져오는 반도체 산업의 큰 폭의 성장은 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 친환경 조명 솔루션과 스마트 조명 시스템으로의 전환이라는 대중의 새로운 트렌드도 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 시장 전망을 밝게 하는 다른 요인으로는 급속한 도시화, 다양한 인프라 개발 프로젝트의 대폭적인 증가, 주요 기업의 광범위한 연구 개발(R&D) 활동 등이 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 OLED 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 전개될 것인가?
  • OLED 시장 세계 시장에서의 촉진요인, 억제요인, 기회는 무엇인가?
  • 주요 지역 시장이란?
  • 가장 매력적인 OLED 시장은 어느 국가인가?
  • 제품 유형별 시장 분석은?
  • 기술별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 최종 사용 분야별 시장 내역은?
  • 세계 OLED 시장의 경쟁 구도는?
  • OLED 시장 세계 시장에서의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 OLED 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 디스플레이
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 조명
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 기술별

  • 패시브 매트릭스 방식 OLED(PMOLED)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 액티브 매트릭스 방식 OLED(AMOLED)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 투명 OLED
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 탑 에미션 방식 OLED
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 백색 OLED
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 용도별

  • TV와 모니터
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 스마트폰
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 노트북과 태블릿
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 자동차
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 최종 용도 부문별

  • 상업
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 주택
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 산업
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 촉진요인, 억제요인, 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AUO Corporation
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Futaba Corporation
    • LG Electronics Inc.(LG Corporation)
    • OLEDWorks
    • Osram Licht AG(ams AG)
    • Panasonic Holdings Corporation
    • RITEK Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd.(Samsung Group)
    • Sony Group Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Universal Display Corporation
    • Visionox Technology Inc
ksm 25.02.14

The global organic LED market size reached USD 64.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 291.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 17.28% during 2025-2033. The shifting preference of consumers towards AMOLED displays, continual advancements in OLED technology, and the emerging trend of switching toward eco-friendly lighting solutions represent some of the key factors driving the market.

An organic light-emitting diode (OLED) refers to a flat light-emitting diode that offers superior power efficiency and brightness when compared to fluorescent tubes and incandescent bulbs. OLEDs are one of the most promising illumination technologies since their panels are made from organic materials that are energy efficient. The technology was developed by placing thin organic films between two conductors in order for the organic molecules to produce light. The benefits of OLEDs include wide viewing angles, improved contrast ratios, fast response times, and more saturated colors for enhanced viewing experiences. In comparison to LCDs, OLED panels are thinner, brighter, more transparent, lighter, and use lesser energy. As a result, OLEDs are extensively utilized in various devices, such as TV screens, computer monitors, smartphones, and handheld gaming consoles, to create flexible digital displays and lighting.

The shifting preference of consumers towards AMOLED displays from LCDs is one of the key factors driving the growth of the market. This can be attributed to the escalating demand for better visual experiences from television and smartphones. Also, the widespread adoption of various smart devices, including televisions, laptops, smartphones and tablets, is also acting as a significant growth-inducing factor for the market. Moreover, the augmenting uptake of high-quality OLED displays, such as HUDs, central stack displays and instrument clusters, in luxury cars, along with the rising sales of automobiles, is fueling the market. In addition to this, the rising investments by the major market players for the expansion of OLED display panel manufacturing facilities are providing an impetus to the market. Besides this, continual advancements in OLED technology, such as retina display technology and micro-LEDs, are creating lucrative growth opportunities. Furthermore, considerable growth in the semiconductor industry resulting in the reduction of raw material costs is impacting the market positively. The market is further propelled by the emerging trend of switching toward eco-friendly lighting solutions as well as smart lighting systems from their conventional counterparts among the masses. Some of the other factors creating a positive market outlook include rapid urbanization, a significant increase in various infrastructural development projects, and extensive research and development (R&D) activities conducted by key players.

Key Market Segmentation:

Product Type Insights

Display

Lighting

Technology Insights

Passive-Matrix OLED (PMOLED)

Active-Matrix OLED (AMOLED)

Transparent OLED

Top-Emitting OLED

White OLED

Application Insights

Television and Monitors

Smartphones

Laptops and Tablets

Automotive

Others

End Use Sector Insights

Commercial

Residential

Industrial

Regional Insights

North America

United States

Canada

Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific was the largest market for organic LEDs. Some of the factors driving the Asia Pacific organic LED market include rapid urbanization, inflating disposable income levels, considerable growth in the semiconductor industry, continual advancements in OLED technology, expanding number of OLED display panel manufacturing facilities, etc.

Competitive Landscape

The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global organic LED market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include AUO Corporation, DuPont de Nemours Inc., Futaba Corporation, LG Electronics Inc. (LG Corporation), OLEDWorks, Osram Licht AG (ams AG), Panasonic Holdings Corporation, RITEK Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd. (Samsung Group), Sony Group Corporation, Toshiba Corporation, Universal Display Corporation, Visionox Technology Inc, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global organic LED market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global organic LED market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive organic LED markets?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the technology?
  • What is the breakup of the market based on application?
  • What is the breakup of the market based on end use sector?
  • What is the competitive structure of the global organic LED market?
  • Who are the key players/companies in the global organic LED market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Organic LED Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Display
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Lighting
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technology

  • 7.1 Passive-Matrix OLED (PMOLED)
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Active-Matrix OLED (AMOLED)
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Transparent OLED
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Top-Emitting OLED
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 White OLED
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Television and Monitors
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Smartphones
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Laptops and Tablets
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Automotive
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use Sector

  • 9.1 Commercial
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Residential
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Industrial
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Drivers
  • 11.3 Restraints
  • 11.4 Opportunities

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 AUO Corporation
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 DuPont de Nemours Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Futaba Corporation
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
    • 15.3.4 LG Electronics Inc. (LG Corporation)
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 OLEDWorks
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Osram Licht AG (ams AG)
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
    • 15.3.7 Panasonic Holdings Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 RITEK Corporation
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
    • 15.3.9 Samsung Electronics Co. Ltd. (Samsung Group)
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Sony Group Corporation
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Toshiba Corporation
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Universal Display Corporation
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
    • 15.3.13 Visionox Technology Inc
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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