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세계의 오디오 IC 시장 : IC 유형별, 응용 분야별, 지역별(2025-2033년)

Audio IC Market by IC Type, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

오디오 IC 시장 세계 시장 규모는 2024년 366억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC 그룹은 2033년까지 시장 규모가 620억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 5.72%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 전망하고 있습니다. 상업용 오디오 산업에서 제품 수요 증가, 기기 소형화 추세, 에너지 효율적인 오디오 기기 제조의 지속적인 기술 발전이 시장을 이끄는 주요 요인 중 일부입니다.

오디오 집적회로는 오디오 트랜스듀서나 프리앰프의 기능을 수행하는 일련의 회로가 집적된 이산 반도체 소자입니다. 증폭, 필터링, 입출력 회로 등 오디오 회로에 필수적인 기능을 모두 하나의 칩으로 구현합니다. 일반적으로 이 단일 칩 설계는 개별 오디오 회로에 비해 음질 향상, 저전력 소비, 제조 비용 절감을 실현합니다. 오디오 IC 증폭기의 주요 기능은 주파수나 임의 파장에 영향을 주지 않고 신호의 최대 범위까지 진동을 증가시켜 시스템의 효율을 향상시키는 것입니다. 칩은 주로 내장 오디오 앰프, 오디오 프로세서, MEMS 마이크, 서브 시스템으로 구성됩니다. 오디오 앰프, 오디오 DSP, 컨버터, 프로세서 등 다양한 유형의 오디오 집적회로(IC)가 있습니다. 오디오 집적회로는 차량용 오디오, 상업용 오디오, 스마트홈, 휴대용 기기 등 다양한 용도로 사용되고 있습니다.

오디오 IC 시장 동향 :

세계 시장은 주로 상업용 오디오 산업의 제품 수요 증가에 의해 주도되고 있습니다. 이는 미디어 및 통신 분야의 큰 성장에 기인합니다. 이와 함께 소비자 가전, 스마트 가전, 고급 오디오 기기의 대중화, 고품질 오디오 기기의 보급이 제품 채택을 촉진하고 있습니다. 또한, 더 나은 사용자 경험을 제공하는 에너지 효율적이고 혁신적인 오디오 기기 제조의 지속적인 기술 발전은 오디오 IC에 대한 수요 증가로 이어지고 있습니다. 디바이스의 소형화 추세는 컴퓨터의 소형화 및 경량화에 대응하는 전력을 내장하기 위해 용도에 특화된 CPU 및 서브시스템의 개발로 이어지고 있습니다. 또한, 커넥티드 디바이스와 사물인터넷(IoT) 기술의 급속한 발전으로 인해 다양한 산업용도에 오디오 IC가 통합되고 있습니다. 이와 더불어, 무선 및 스마트 인프라의 확산과 상업용 이벤트에서 고음질 오디오에 대한 수요가 증가함에 따라 시장이 성장하고 있으며, SoC에 대한 수요 증가와 오디오 장치 통합에 따른 기술적 결함 및 문제가 오디오 IC 시장의 주요 성장 억제요인으로 작용하고 있습니다. 오디오 IC 시장의 주요 성장 억제요인으로 작용하고 있습니다. 반면, VR 기술의 수많은 혁신과 차량용 미디어 엔터테인먼트 시스템에 대한 수요 증가는 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 기타 시장 확대 요인으로는 급속한 도시화, 인더스트리 4.0의 도래, 가처분 소득 증가, 광범위한 R&D 활동 등이 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 오디오 IC 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 발전할 것인가?
  • 오디오 IC 시장 세계 시장에서의 촉진요인, 억제요인 및 기회는 무엇인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 어느 국가가 가장 매력적인 오디오 IC 시장인가?
  • IC 유형별 시장 현황은?
  • 용도별 시장 현황은?
  • 세계 오디오 IC 시장 경쟁 구도는?
  • 세계 오디오 IC 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 오디오 IC 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : IC 유형별

  • 오디오 앰프
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 오디오 DSP
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 오디오 코덱
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 마이크 IC
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 휴대폰
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 컴퓨터 및 태블릿
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 헤드폰
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 홈 엔터테인먼트 시스템
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 자동차
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 스마트홈 및 IoT 디바이스
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 웨어러블
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Analog Devices Inc.
    • Cirrus Logic Inc.
    • Infineon Technologies AG
    • NXP Semiconductors N.V.
    • onsemi
    • Renesas Electronics Corporation
    • ROHM Co. Ltd.
    • STMicroelectronics N.V.
    • Texas Instruments Incorporated
    • Toshiba Corporation
LSH 25.02.18

The global audio IC market size reached USD 36.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 62.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.72% during 2025-2033. Escalating product demand in the professional audio industry, growing trend of device miniaturization, and continual technological advancements in the manufacturing of energy-efficient audio devices represent some of the key factors driving the market.

An audio integrated circuit is a discrete semiconductor device with an integrated set of circuits that perform the function of an audio transducer or a preamplifier. It is a single chip that performs all the essential functions of an audio circuit, including amplification, filtering, and input/output circuitry. Typically, this single-chip design provides enhanced sound quality, lower power consumption, and reduced manufacturing costs as compared to discrete audio circuits. The primary function of audio IC amplifier is to increase vibrations to the maximum range of signals without impacting frequency or any wavelength and help improve the efficiency of a system. The chip is primarily composed of built-in audio amplifier, audio processor, MEMS microphone, and subsystems. There is a wide range of audio integrated circuits (ICs), like audio amplifiers, audio DSPs, converters, and processors. There are many uses for audio integrated circuits, like automotive audio, professional audio, smart homes, and portable devices.

Audio IC Market Trends:

The global market is primarily driven by the escalating product demand in the professional audio industry. This can be attributed to considerable growth in the media and communications sector. In line with this, the widespread adoption of consumer electronics devices, smart home appliances and advanced quality audio devices among the masses are augmenting the product uptake. Moreover, continual technological advancements in the manufacturing of energy-efficient and innovative audio devices with better user experience are resulting in an increased demand for audio ICs. The growing trend of device miniaturization is resulting in the development of application-specific CPUs and subsystems to incorporate the power to accommodate the compact size and weight of the computer. Additionally, rapid advancements in connected devices and the Internet of Things (IoT) technologies are resulting in the growing integration of audio ICs into a variety of industrial applications. Besides this, the increasing penetration of wireless and smart infrastructure, along with increased demand for high-definition audio at commercial events, is also propelling the market. The augmenting demand for SoC and technical flaws and problems involved with integrating audio devices are acting as major growth restraints for the audio IC market. In contrast, numerous innovations in the VR technology and increasing demand for on-board media entertainment systems is creating a positive market outlook. Some of the other factors contributing to the market include rapid urbanization, the advent of Industry 4.0, inflating disposable income levels and extensive research and development (R&D) activities.

Key Market Segmentation:

IC Type Insights

Audio Amplifier

Audio DSP

Audio Codecs

Microphone IC

Application Insights

Mobile Phones

Computer and Tablets

Headphones

Home Entertainment Systems

Automotive

Smart Home and IoT Devices

Wearables

Others

Regional Insights

North America

United States

Canada

Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific was the largest market for audio IC. Some of the factors driving the Asia Pacific audio IC market include the increasing penetration of wireless and smart infrastructure, rapid urbanization, growing trend of device miniaturization, etc.

Competitive Landscape

The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global audio IC market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Analog Devices Inc., Cirrus Logic Inc., Infineon Technologies AG, NXP Semiconductors N.V., onsemi, Renesas Electronics Corporation, ROHM Co. Ltd., STMicroelectronics N.V., Texas Instruments Incorporated, Toshiba Corporation, etc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global audio IC market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global audio IC market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive audio IC markets?
  • What is the breakup of the market based on the IC type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the competitive structure of the global audio IC market?
  • Who are the key players/companies in the global audio IC market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Audio IC Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by IC Type

  • 6.1 Audio Amplifier
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Audio DSP
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Audio Codecs
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Microphone IC
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Mobile Phones
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Computer and Tablets
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Headphones
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Home Entertainment Systems
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Automotive
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Smart Home and IoT Devices
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Wearables
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast
  • 7.8 Others
    • 7.8.1 Market Trends
    • 7.8.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Analog Devices Inc.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Cirrus Logic Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 Infineon Technologies AG
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 NXP Semiconductors N.V.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 onsemi
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Renesas Electronics Corporation
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 ROHM Co. Ltd.
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 STMicroelectronics N.V.
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
    • 13.3.9 Texas Instruments Incorporated
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 Toshiba Corporation
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 Financials
      • 13.3.10.4 SWOT Analysis

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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