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세계의 위암 치료제 시장 보고서 : 유형별, 투여 경로별, 최종 사용자별, 지역별(2025-2033년)

Gastric Cancer Drugs Market Report by Type (Doxorubicin Hydrochloride, Sunitinib, Docetaxel, Mitomycin, Fluorouracil, Imatinib, Trastuzumab), Route of Administration (Oral, Parenteral), End User (Hospitals, Clinics, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

위암 치료제 시장 세계 시장 규모는 2024년 52억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 135억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 10.7%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 노령 인구의 확대와 전 세계 비만 증가가 시장을 자극하고 있습니다.

위암 치료제는 위 점막에 악성 세포가 형성되는 위암 진단을 받은 환자를 완화하거나 치료하기 위해 개발된 의약품입니다. 위암의 일반적인 증상으로는 원인 불명의 체중 감소, 소화 불량, 복부 팽만감, 메스꺼움, 구토, 속쓰림, 음식물 삼키기 어려움 등이 있습니다. 독소루비신 염산염, 수니티닙, 마이토마이신, 플루오로라실, 이마티닙, 도세탁셀 등이 일반적으로 사용되는 위암 치료제입니다. 이들 약제는 암세포의 일부를 사멸시켜 종양을 축소시키고 암의 징후와 증상을 완화하는 데 도움이 됩니다. 또한 암세포의 증식, 분열, 세포 증식을 억제하는 작용도 합니다. 그 결과, 위암 치료제는 경구용 또는 비경구용 약물로 투여되며 병원, 클리닉, 특수 치료 센터에서 사용되고 있습니다.

노인 인구 증가와 전 세계 비만 유병률 증가는 주로 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 이와 함께, 건강에 해로운 식습관과 좌식 생활로 인한 체중 관련 건강 문제가 증가함에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 담배와 알코올 음료 소비 증가로 인한 암 증가와 예방 및 치료 약물에 대한 수요 증가도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 이와는 별도로, 종양 성장을 억제하는 두 가지 위암 바이오마커의 도입은 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 제조업체들은 위 침식이나 메스꺼움과 같은 부작용을 최소화한 제품 개발에 주력하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와 함께, 효과적이고 특화된 암 치료제의 개발에 초점을 맞춘 급속한 기술 발전은 시장에 밝은 전망을 가져다주고 있습니다. 또한, 주요 제약회사와 주요 업체들은 더 안전하고, 더 효과적이며, 경제적으로 실행 가능하고, 더 쉽게 투여할 수 있는 위암 치료제를 개발하기 위해 연구 개발(R&D) 활동에 많은 투자를 하고 있습니다. 이와 더불어, 제조업체가 생산하는 의약품의 품질을 보장하기 위해 의약품의 제조, 가공, 포장을 촉진하는 다양한 정부 이니셔티브가 시행되고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 의료비 지출 증가, 위암의 증상 및 치료 옵션에 대한 소비자의 인식 증가와 같은 다른 요인들도 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 위암 치료제 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔으며, 향후 몇 년동안 어떻게 성장할 것인가?
  • 세계 위암 치료제 시장 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회는 무엇인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 위암 치료제의 가장 매력적인 시장은 어느 국가인가?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 투여 경로별 시장 현황은?
  • 최종 사용자별 시장 분석은?
  • 세계 위암 치료제 시장 경쟁 구도는?
  • 세계 위암 치료제 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 위암 치료제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • Doxorubicin Hydrochloride
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • Sunitinib
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • Docetaxel
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • Mitomycin
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • Fluorouracil
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • Imatinib
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • Trastuzumab
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 분석 : 투여 경로별

  • 경구
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 비경구
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 병원
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 클리닉
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • Arog Pharamaceuticals Inc.
    • Bristol-Myers Squibb Company
    • Daiichi Sankyo Company Limited
    • Eli Lilly and company
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Ono Pharmaceutical Co. Ltd.
    • Sanofi S.A.
    • Taiho Pharmaceutical Co. Ltd.(Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd.)
LSH 25.02.18

The global gastric cancer drugs market size reached USD 5.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 13.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.7% during 2025-2033. The expanding geriatric population and the rising incidence of obesity across the world are stimulating the market.

Gastric cancer drugs are medications developed to relieve or treat an individual diagnosed with stomach cancer in which malignant cells form in the lining of the stomach. Some common symptoms of gastric cancer are unexplained weight loss, indigestion, bloating, nausea, vomiting, heartburn, and difficulty swallowing food. Doxorubicin hydrochloride, sunitinib, mitomycin, fluorouracil, imatinib, and docetaxel are commonly available gastric cancer drugs. They help to shrink a tumor and relieve signs and symptoms of cancer by killing some of the cancer cells. They also assist in reducing cancer cells from growing, dividing, and making more cells. As a result, gastric cancer drugs are administered through oral and parenteral forms and are used by hospitals, clinics, and special treatment centers.

The increasing geriatric population and the rising prevalence of obesity across the globe are primarily driving the market growth. In line with this, the growing incidences of weight-related health concerns due to unhealthy eating habits and sedentary lifestyles are favoring the market growth. Moreover, the increasing cases of cancer, due to the rising consumption of tobacco-based products and alcoholic beverages, and the enhanced need need for preventive and therapeutic medications are acting as another growth-inducing factor. Apart from this, the introduction of two gastric cancer biomarkers that help in eliminating tumor growth is providing an impetus to the market growth. Moreover, manufacturers are focusing on creating product variants with minimal side effects, such as gastric erosion and nausea, thus propelling the market toward growth. Along with this, rapid technological advancements focusing on the development of effective and specific cancer treatments are creating a positive outlook for the market. Furthermore, leading pharmaceutical companies and key players are investing heavily in research and development (R&D) activities to develop gastric cancer drugs that are safer, more effective, economically viable, and easier to administer. Besides this, the implementation of various government initiatives to promote the manufacturing, processing, and packing of a drug product ensuring the quality of drugs produced by manufacturers is positively influencing the market growth. Other factors, including rising healthcare expenditure and growing consumer awareness regarding the symptoms and the available treatment options for gastric cancer, are anticipated to drive the market growth.

Key Market Segmentation:

Type Insights

Doxorubicin Hydrochloride

Sunitinib

Docetaxel

Mitomycin

Fluorouracil

Imatinib

Trastuzumab

Route of Administration Insights

Oral

Parenteral

End User Insights

Hospitals

Clinics

Others

The report has also provided a detailed breakup and analysis of the gastric cancer drugs market based on the end user. This includes hospitals, clinics, and others. According to the report, hospitals represented the largest segment.

Regional Insights

North America

United States

Canada

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific was the largest market for gastric cancer drugs. Some of the factors driving the Asia Pacific gastric cancer drugs market included its high healthcare expenditure, technological advancements, and rising geriatric population.

Competitive Landscape

The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global gastric cancer drugs market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Abbott Laboratories, Arog Pharamaceuticals Inc., Bristol-Myers Squibb Company, Daiichi Sankyo Company Limited, Eli Lilly and Company, F. Hoffmann-La Roche AG, Ono Pharmaceutical Co. Ltd., Sanofi S.A., Taiho Pharmaceutical Co. Ltd. (Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd.), etc. Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • How has the global gastric cancer drugs market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global gastric cancer drugs market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive gastric cancer drugs market?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the route of administration?
  • What is the breakup of the market based on end user?
  • What is the competitive structure of the global gastric cancer drugs market?
  • Who are the key players/companies in the global gastric cancer drugs market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Gastric Cancer Drugs Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Doxorubicin Hydrochloride
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Sunitinib
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Docetaxel
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Mitomycin
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Fluorouracil
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Imatinib
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Trastuzumab
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Route of Administration

  • 7.1 Oral
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Parenteral
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Hospitals
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Clinics
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Abbott Laboratories
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Arog Pharamaceuticals Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Bristol-Myers Squibb Company
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Daiichi Sankyo Company Limited
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Eli Lilly and company
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 Ono Pharmaceutical Co. Ltd.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Sanofi S.A.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Taiho Pharmaceutical Co. Ltd. (Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd.)
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 SWOT Analysis

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report

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