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교육용 PC 시장 보고서 : 제품별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Education PC Market Report by Product (Laptops, Desktop, Tablets), Application (Primary Education, Secondary Education, Higher Education, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 123 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 교육용 PC 시장 규모는 2024년 194억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 2033년에는 476억 달러에 이를 전망이며, 2025년부터 2033년까지 9.95%의 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 디지털 학습 모델의 보급, STEM 교육에 대한 주목의 고조, 개별화 교육에 대한 수요 증가, 교육 목적에 맞춘 하드웨어와 소프트웨어의 진보, 원격 학습의 대두, 교실에서의 기술 활용을 추진하는 정부의 이니셔티브 증가 등이 시장 성장을 뒷받침하는 주요 요인입니다.

퍼스널 컴퓨터(PC)는 비용 효율적인 디지털 다목적 전자 기기로, 파일 공유 및 저장, 복잡한 작업을 즉시 정확하게 수행하기 위해 특정 개인이 한 번에 사용할 수 있도록 명확하게 설계되었습니다. 애니메이션 비디오, 프레젠테이션, 전자책, 파일, 매력적인 노트, 휴대용 문서 형식(PDF) 등 다양한 액세스 가능한 파일을 제공하는 디지털 매체로 다양한 교육 기관에서 활용되고 있습니다. 교육용 PC는 개인에 맞는 지식을 제공하고, 진로 결정에 영향을 주고, 학생의 의욕을 높이고, 정보에 대한 액세스를 제공하고, 창의성을 높이고, 교사가 학생의 성과와 진행 상황을 분석하고, 동료와의 공동 작업을 가능하게 합니다. 이 외에도 교육용 PC는 시간과 노력을 절약하고 편의성과 유연성을 제공하며 의사 소통을 돕고 의문을 실시간으로 해결합니다. 그 결과, 교육용 PC는 온라인 강의나 자신의 페이스로 진행되는 코스를 통해 지식과 정보의 보급에 폭넓게 활용되고 있습니다.

교육용 PC 시장 경향 :

스마트 교육 플랫폼과 노트북 PC, 태블릿 PC, 데스크톱 PC 등 다양한 소비자 전자 제품이 교육 목적으로 대화형 모듈 및 비디오를 전달하기 위해 여러 교육 기관에서 널리 채택되는 것은 시장 성장을 가속하는 중요한 요소 중 하나입니다. 이에 따라 기존의 교육 방법보다 디지털 학습에 대한 사용자의 지향이 변화하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 COVID-19의 급속한 유행과 이에 따른 세계 폐쇄 조치의 이행은 교육의 방식을 변화시켰습니다. 그 결과, 디지털 학습 툴의 도입이 가속되고, 교육용 PC의 판매가 촉진되었습니다. 또한, 여러 학습을 정확하게 만들거나 업데이트하기 위해 교육 컨텐츠 제작자가 학습 관리 시스템(LMS)과 학습 컨텐츠 관리 시스템(LCMS)을 광범위하게 활용하는 것이 시장 성장을 지원합니다. 가상현실과 증강현실(VR/AR), 인공지능(AI), 3차원(3D) 애니메이션 기술을 교육 컨셉과 디바이스에 대규모로 통합하여 학생들에게 몰입형 학습 체험을 제공하는 것이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 게다가 기술 격차 상승과 숙련된 사회인 직원에 대한 요구 증가는 기술 기술을 닦기 위한 중소기업(SME) 전체의 교육용 PC에 대한 수요를 촉진하고 있으며, 이는 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또, 재택근무(WFH)나 BYOD(Bring-your-own-device) 모델의 등장, 대규모 공개 온라인 강좌(MOOC)의 인기가 높아지고, 스마트 디바이스의 보급률 증가, 고속 인터넷의 용이한 이용 가능성 등의 요인도 시장에 밝은 전망을 가져오고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 교육용 PC 시장은 지금까지 어떻게 추이해 왔는가?
  • 세계의 교육용 PC 시장에서의 촉진요인, 억제요인 및 기회는 무엇인가?
  • 각 촉진요인, 억제요인 및 기회가 세계의 교육용 PC 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 교육용 PC 시장은 어느 국가인가?
  • 제품별 시장 내역은?
  • 교육용 PC 시장에서 가장 매력적인 제품은?
  • 용도별 시장 내역은?
  • 교육용 PC 시장에서 가장 매력적인 용도는?
  • 시장의 경쟁 구도는?
  • 세계의 교육용 PC 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위 및 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서문

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 교육용 PC 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 노트북 PC
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 데스크톱
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 태블릿
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 초등교육
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중등교육
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 고등교육
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 촉진요인, 억제요인 및 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 진입업자의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Acer Inc.
    • Apple Inc.
    • ASUSTeK Computer Inc.
    • Dell Inc.
    • Elitegroup Computer Systems Co. Ltd.
    • HP Development Company LP
    • Lenovo Group Limited
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
AJY 25.02.24

The global education PC market size reached USD 19.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 47.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.95% during 2025-2033. The widespread adoption of digital learning model, an increasing focus on STEM education, the rising demand for personalized education, advancements in hardware and software tailored for educational purposes, the rise of remote learning, and the growing government initiatives promoting technology in classrooms are some of the major factors propelling the market growth.

A personal computer (PC) is a cost-effective, digital multi-purpose electronic device explicitly designed to be utilized by a specific individual at a time for sharing or saving files and performing complex tasks instantly and accurately. It is utilized by various educational institutions as a digital medium to deliver multiple accessible files, including animated videos, presentations, e-books, files, engaging notes, and portable document formats (PDFs). Education PC offers personalized knowledge, influences career decisions, ensures student engagement, provides access to information, enhances creativity, enables teachers to analyze student's achievements and progress, and allows collaboration with peers. Along with this, education PC saves time and effort, offers optional convenience and flexibility, helps with communication, and resolves doubts in real time. Consequently, education PC finds extensive application in the dissemination of knowledge and information through online lectures and self-paced courses.

Education PC Market Trends:

The widespread adoption of smart teaching platforms and various consumer electronic products, such as laptops, tablets, and desktops, by several educational institutions to deliver interactive modules and videos for teaching purposes represents one of the key factors driving the market growth. In line with this, the shifting user inclination toward digital learning over traditional teaching methodologies is contributing to the market growth. Moreover, the rapid outbreak of COVID-19 and the consequent implementation of worldwide lockdowns metamorphosized the way education was imparted. This, in turn, resulted in the accelerated adoption of digital learning tools, which facilitated the sales of education PC. Additionally, the extensive utilization of learning management systems (LMS) and learning content management systems (LCMS) by educational content creators to create or update multiple lessons accurately is supporting the market growth. The large-scale integration of virtual and augmented reality (VR/AR), artificial intelligence (AI), and three-dimensional (3D) animation technologies into educational concepts and devices for offering immersive learning experiences to students is propelling the market growth. Furthermore, the rising skill gap and the escalating need for proficient working employees have facilitated the demand for education PC across small and medium-sized enterprises (SMEs) to hone technical skills, which is favoring the market growth. Other factors, such as the advent of work-from-home (WFH) and bring-your-own-device (BYOD) models, the rising popularity of massive open online courses (MOOCs), increasing penetration of smart devices, and the easy availability of high-speed internet, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Product Insights:

  • Laptops
  • Desktop
  • Tablets
  • The report has also provided a detailed breakup and analysis of the education PC market based on the product. This includes laptops, desktop and tablets. According to the report, laptops represented the largest segment.

Application Insights:

  • Primary Education
  • Secondary Education
  • Higher Education
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for education PCs. Some of the factors driving the North America education PC market included the increasing popularity of massive open online courses (MOOCs) and the widespread utilization of digital learning solutions, especially during the COVID-19 pandemic.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global education PC market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Acer Inc., Apple Inc., ASUSTeK Computer Inc., Dell Inc., Elitegroup Computer Systems Co. Ltd., HP Development Company L.P., Lenovo Group Limited, Samsung Electronics Co. Ltd.,etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global education PC market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global education PC market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global education PC market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive education PC market?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • Which is the most attractive product in the education PC market?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • Which is the most attractive application in the education PC market?
  • What is the competitive structure of the market?
  • Who are the key players/companies in the global education PC market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Education PC Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Laptops
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Desktop
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Tablets
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Primary Education
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Secondary Education
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Higher Education
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Acer Inc.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Apple Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 ASUSTeK Computer Inc.
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Dell Inc.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Elitegroup Computer Systems Co. Ltd.
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
    • 13.3.6 HP Development Company L.P.
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Lenovo Group Limited
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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