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시장보고서
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교육용 PC 시장 보고서 : 제품별, 용도별, 지역별(2025-2033년)Education PC Market Report by Product (Laptops, Desktop, Tablets), Application (Primary Education, Secondary Education, Higher Education, and Others), and Region 2025-2033 |
세계의 교육용 PC 시장 규모는 2024년 194억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 2033년에는 476억 달러에 이를 전망이며, 2025년부터 2033년까지 9.95%의 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 디지털 학습 모델의 보급, STEM 교육에 대한 주목의 고조, 개별화 교육에 대한 수요 증가, 교육 목적에 맞춘 하드웨어와 소프트웨어의 진보, 원격 학습의 대두, 교실에서의 기술 활용을 추진하는 정부의 이니셔티브 증가 등이 시장 성장을 뒷받침하는 주요 요인입니다.
퍼스널 컴퓨터(PC)는 비용 효율적인 디지털 다목적 전자 기기로, 파일 공유 및 저장, 복잡한 작업을 즉시 정확하게 수행하기 위해 특정 개인이 한 번에 사용할 수 있도록 명확하게 설계되었습니다. 애니메이션 비디오, 프레젠테이션, 전자책, 파일, 매력적인 노트, 휴대용 문서 형식(PDF) 등 다양한 액세스 가능한 파일을 제공하는 디지털 매체로 다양한 교육 기관에서 활용되고 있습니다. 교육용 PC는 개인에 맞는 지식을 제공하고, 진로 결정에 영향을 주고, 학생의 의욕을 높이고, 정보에 대한 액세스를 제공하고, 창의성을 높이고, 교사가 학생의 성과와 진행 상황을 분석하고, 동료와의 공동 작업을 가능하게 합니다. 이 외에도 교육용 PC는 시간과 노력을 절약하고 편의성과 유연성을 제공하며 의사 소통을 돕고 의문을 실시간으로 해결합니다. 그 결과, 교육용 PC는 온라인 강의나 자신의 페이스로 진행되는 코스를 통해 지식과 정보의 보급에 폭넓게 활용되고 있습니다.
스마트 교육 플랫폼과 노트북 PC, 태블릿 PC, 데스크톱 PC 등 다양한 소비자 전자 제품이 교육 목적으로 대화형 모듈 및 비디오를 전달하기 위해 여러 교육 기관에서 널리 채택되는 것은 시장 성장을 가속하는 중요한 요소 중 하나입니다. 이에 따라 기존의 교육 방법보다 디지털 학습에 대한 사용자의 지향이 변화하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한 COVID-19의 급속한 유행과 이에 따른 세계 폐쇄 조치의 이행은 교육의 방식을 변화시켰습니다. 그 결과, 디지털 학습 툴의 도입이 가속되고, 교육용 PC의 판매가 촉진되었습니다. 또한, 여러 학습을 정확하게 만들거나 업데이트하기 위해 교육 컨텐츠 제작자가 학습 관리 시스템(LMS)과 학습 컨텐츠 관리 시스템(LCMS)을 광범위하게 활용하는 것이 시장 성장을 지원합니다. 가상현실과 증강현실(VR/AR), 인공지능(AI), 3차원(3D) 애니메이션 기술을 교육 컨셉과 디바이스에 대규모로 통합하여 학생들에게 몰입형 학습 체험을 제공하는 것이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 게다가 기술 격차 상승과 숙련된 사회인 직원에 대한 요구 증가는 기술 기술을 닦기 위한 중소기업(SME) 전체의 교육용 PC에 대한 수요를 촉진하고 있으며, 이는 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또, 재택근무(WFH)나 BYOD(Bring-your-own-device) 모델의 등장, 대규모 공개 온라인 강좌(MOOC)의 인기가 높아지고, 스마트 디바이스의 보급률 증가, 고속 인터넷의 용이한 이용 가능성 등의 요인도 시장에 밝은 전망을 가져오고 있습니다.
The global education PC market size reached USD 19.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 47.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.95% during 2025-2033. The widespread adoption of digital learning model, an increasing focus on STEM education, the rising demand for personalized education, advancements in hardware and software tailored for educational purposes, the rise of remote learning, and the growing government initiatives promoting technology in classrooms are some of the major factors propelling the market growth.
A personal computer (PC) is a cost-effective, digital multi-purpose electronic device explicitly designed to be utilized by a specific individual at a time for sharing or saving files and performing complex tasks instantly and accurately. It is utilized by various educational institutions as a digital medium to deliver multiple accessible files, including animated videos, presentations, e-books, files, engaging notes, and portable document formats (PDFs). Education PC offers personalized knowledge, influences career decisions, ensures student engagement, provides access to information, enhances creativity, enables teachers to analyze student's achievements and progress, and allows collaboration with peers. Along with this, education PC saves time and effort, offers optional convenience and flexibility, helps with communication, and resolves doubts in real time. Consequently, education PC finds extensive application in the dissemination of knowledge and information through online lectures and self-paced courses.
The widespread adoption of smart teaching platforms and various consumer electronic products, such as laptops, tablets, and desktops, by several educational institutions to deliver interactive modules and videos for teaching purposes represents one of the key factors driving the market growth. In line with this, the shifting user inclination toward digital learning over traditional teaching methodologies is contributing to the market growth. Moreover, the rapid outbreak of COVID-19 and the consequent implementation of worldwide lockdowns metamorphosized the way education was imparted. This, in turn, resulted in the accelerated adoption of digital learning tools, which facilitated the sales of education PC. Additionally, the extensive utilization of learning management systems (LMS) and learning content management systems (LCMS) by educational content creators to create or update multiple lessons accurately is supporting the market growth. The large-scale integration of virtual and augmented reality (VR/AR), artificial intelligence (AI), and three-dimensional (3D) animation technologies into educational concepts and devices for offering immersive learning experiences to students is propelling the market growth. Furthermore, the rising skill gap and the escalating need for proficient working employees have facilitated the demand for education PC across small and medium-sized enterprises (SMEs) to hone technical skills, which is favoring the market growth. Other factors, such as the advent of work-from-home (WFH) and bring-your-own-device (BYOD) models, the rising popularity of massive open online courses (MOOCs), increasing penetration of smart devices, and the easy availability of high-speed internet, are creating a positive outlook for the market.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.