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애그리비즈니스 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 제품별, 지역별(2025-2033년)

Agribusiness Market Size, Share, Trends and Forecast by Product, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 131 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 애그리비즈니스 시장 규모는 2024년 3조 4,000억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 4조 4,000억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 CAGR은 2.77%로 예측하고 있습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 41.3%를 초과했습니다. 식생활 선호도 변화, 인구 증가, 환경 지속가능성 증가, 정부 정책 및 규제 프레임워크, 농업 부문의 기술 발전 등이 시장을 이끄는 요인으로 꼽힙니다.

애그리비즈니스는 농산물의 생산, 가공, 유통에 있어 농업과 비즈니스 원리의 통합을 의미합니다. 농업, 제조, 무역의 요소를 결합한 농업 활동의 전체 가치사슬을 포괄합니다. 애그리비즈니스는 농부나 농업 생산자가 농작물 재배, 가축 사육, 전략적 의사결정, 위험 관리, 시장 분석에 관여합니다. 애그리비즈니스 기업은 종종 첨단 기술, 현대식 농법, 효율적인 공급망 관리를 활용하여 대규모로 운영되는 경우가 많습니다. 빠르게 증가하는 세계 인구의 식량, 사료, 섬유, 연료에 대한 수요를 충족시키는 데 중요한 역할을 담당하고 있습니다. 지속가능성과 책임감 있는 자원 관리를 보장하면서 생산성과 수익성을 최적화하는 데 중점을 두고 있습니다. 애그리비즈니스에는 농산물 가공도 포함되며, 제분, 포장, 식품 제조 등의 활동을 통해 원재료에 부가가치를 부여합니다.

애그리비즈니스 시장 동향:

특히 신흥 경제권에서는 육류, 유제품, 생선 등 단백질 함량이 높은 식품으로 식생활 패턴이 변화함에 따라 축산업과 관련 애그리비즈니스 활동의 확대가 요구되고 있습니다. 또한, 애그리비즈니스는 증가하는 인구의 영양 요구를 충족시키기 위해 더 많은 농산물을 생산하도록 확대되고 있습니다. 이 외에도 환경 문제, 기후변화, 자원 부족에 대한 우려가 커지면서 정밀 농업, 물 관리, 토양 보전, 생물다양성 보호 등 지속가능한 농업 관행이 인기를 끌고 있으며, 이는 애그리비즈니스의 상황을 형성하고 있습니다. 이 외에도 국제 무역 협정, 시장 접근, 관세 정책이 농산물 수출입에 영향을 미치면서 급속한 세계화와 무역이 애그리비즈니스 시장을 변화시키고 있습니다. 이 외에도 농촌 인프라, 콜드체인, 시장 연계 개선에 대한 대규모 투자가 애그리비즈니스의 성공에 중요한 역할을 하고 있으며, 이 분야의 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 농업, 식품 안전, 라벨링, 보조금, 농업 연구 및 개발과 관련된 정부 정책도 애그리비즈니스 부문에 큰 영향을 미치고 있습니다. 이와 함께 농업 분야의 기술 발전은 애그리비즈니스 시장에 혁명을 일으키고 있습니다. 예를 들어, 정밀 농업, 농업생명공학, 스마트 농업 기술 등의 분야에서의 기술 혁신은 생산성 향상, 효율적인 자원 관리, 품질 관리 강화를 가능하게 합니다. 이러한 요인들은 향후 몇 년 동안 좋은 시장 전망을 제공할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 애그리비즈니스는 무엇인가?
  • 전 세계 애그리비즈니스 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 애그리비즈니스 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 애그리비즈니스 시장을 주도하는 주요 요인은 무엇일까?
  • 세계 애그리비즈니스 시장의 제품별 주요 부문은?
  • 세계 애그리비즈니스 시장의 주요 지역은?
  • 세계 애그리비즈니스 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 애그리비즈니스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 곡물
  • 지방종자
  • 유제품
  • 가축
  • 기타

제7장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제8장 촉진요인, 억제요인, 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제9장 밸류체인 분석

제10장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제11장 가격 분석

제12장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • ABP Food Group
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • Associated British Foods plc
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • Bunge Limited
    • Cargill Incorporated
    • CHS Inc.
    • Nippon Soda Co. Ltd.
    • Nutrien Ltd.
    • Syngenta AG(China National Chemical Corporation)
    • Wilmar International Limited
ksm 25.02.25

The global agribusiness market size was valued at USD 3.4 Trillion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 4.4 Trillion by 2033, exhibiting a CAGR of 2.77% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 41.3% in 2024. The changing dietary preferences, rising population, and growing environmental sustainability, government policies and regulatory framework, technological advancements in the agricultural sector represent some of the factors driving the market.

Agribusiness refers to the integration of agriculture and business principles in the production, processing, and distribution of agricultural products. It encompasses the entire value chain of agricultural activities, combining elements of farming, manufacturing, and trade. In agribusiness, farmers and agricultural producers are involved in the cultivation of crops or rearing of livestock, and strategic decision-making, risk management and market analysis. Agribusiness enterprises often operate on a large scale, utilizing advanced technologies, modern farming practices, and efficient supply chain management. It plays a crucial role in meeting the ever-increasing demand for food, feed, fiber, and fuel in a rapidly growing global population. It focuses on optimizing productivity and profitability while ensuring sustainability and responsible resource management. Agribusiness also involves agro-processing, adding value to raw agricultural products through activities such as milling, packaging, and food manufacturing.

Agribusiness Market Trends:

The shifting dietary patterns, particularly in emerging economies, toward more protein-rich foods like meat, dairy, and fish is driving the need for increased livestock production and associated agribusiness activities. Additionally, agribusiness is expanding to produce more agricultural products to meet the rising population's nutritional requirements. Besides this, with the growing concerns about environmental issues, climate change, and resource scarcity, sustainable agriculture practices, including precision farming, water management, soil conservation, and biodiversity protection, are gaining popularity, which is shaping the agribusiness landscape. Besides this, rapid globalization and trade are transforming the agribusiness market as International trade agreements, market access, and tariff policies impact the export and import of agricultural products. Other than this, extensive investments in improving rural infrastructure, cold chains, and market linkages is playing a crucial rule for the success of agribusiness. contribute to the growth of the sector. Furthermore, government policies related to agriculture, food safety, labeling, subsidies, and agricultural research and development have a significant influence on the agribusiness sector. In line with this, the technological advancements in the agricultural sector is revolutionizing the agribusiness market. For instance, innovations in areas, such as precision farming, agricultural biotechnology, and smart farming techniques, enable increased productivity, efficient resource management, and enhanced quality control. These factors are expected to provide a favorable market outlook in the coming years.

Key Market Segmentation:

Product Insights:

  • Grains
  • Wheat
  • Rice
  • Coarse grains-ragi
  • Sorghum
  • Millets
  • Oilseeds
  • Wheat
  • Rice
  • Coarse grains-ragi
  • Sorghum
  • Dairy
  • Liquid milk
  • Milk powder
  • Ghee
  • Butter
  • Ice-cream
  • Cheese
  • Others
  • Livestock
  • Pork
  • Poultry
  • Beef
  • Sheep meat
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for agribusiness. Some of the factors driving the North America agribusiness market included technological advancements, shift in consumer preferences, and trade and export opportunities.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global agribusiness market. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include ABP Food Group, Archer-Daniels-Midland Company, Associated British Foods Plc, BASF SE, Bayer AG, Bunge Limited, Cargill Incorporated, CHS Inc., Nippon Soda Co. Ltd., Nutrien Ltd., Syngenta AG (China National Chemical Corporation), Wilmar International Limited., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What is agribusiness?
  • 2. How big is the global agribusiness market?
  • 3. What is the expected growth rate of the global agribusiness market during 2025-2033?
  • 4. What are the key factors driving the global agribusiness market?
  • 5. What is the leading segment of the global agribusiness market based on product?
  • 6. What are the key regions in the global agribusiness market?
  • 7. Who are the key players/companies in the global agribusiness market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Agribusiness Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Grains
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Wheat
      • 6.1.2.2 Rice
      • 6.1.2.3 Coarse Grains - Ragi
      • 6.1.2.4 Sorghum
      • 6.1.2.5 Millets
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Oilseeds
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Wheat
      • 6.2.2.2 Rice
      • 6.2.2.3 Coarse Grains - Ragi
      • 6.2.2.4 Sorghum
    • 6.2.3 Market Forecast
  • 6.3 Dairy
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Key Segments
      • 6.3.2.1 Liquid Milk
      • 6.3.2.2 Milk Powder
      • 6.3.2.3 Ghee
      • 6.3.2.4 Butter
      • 6.3.2.5 Ice-cream
      • 6.3.2.6 Cheese
      • 6.3.2.7 Others
    • 6.3.3 Market Forecast
  • 6.4 Livestock
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Key Segments
      • 6.4.2.1 Pork
      • 6.4.2.2 Poultry
      • 6.4.2.3 Beef
      • 6.4.2.4 Sheep Meat
    • 6.4.3 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Region

  • 7.1 North America
    • 7.1.1 United States
      • 7.1.1.1 Market Trends
      • 7.1.1.2 Market Forecast
    • 7.1.2 Canada
      • 7.1.2.1 Market Trends
      • 7.1.2.2 Market Forecast
  • 7.2 Asia-Pacific
    • 7.2.1 China
      • 7.2.1.1 Market Trends
      • 7.2.1.2 Market Forecast
    • 7.2.2 Japan
      • 7.2.2.1 Market Trends
      • 7.2.2.2 Market Forecast
    • 7.2.3 India
      • 7.2.3.1 Market Trends
      • 7.2.3.2 Market Forecast
    • 7.2.4 South Korea
      • 7.2.4.1 Market Trends
      • 7.2.4.2 Market Forecast
    • 7.2.5 Australia
      • 7.2.5.1 Market Trends
      • 7.2.5.2 Market Forecast
    • 7.2.6 Indonesia
      • 7.2.6.1 Market Trends
      • 7.2.6.2 Market Forecast
    • 7.2.7 Others
      • 7.2.7.1 Market Trends
      • 7.2.7.2 Market Forecast
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
      • 7.3.1.1 Market Trends
      • 7.3.1.2 Market Forecast
    • 7.3.2 France
      • 7.3.2.1 Market Trends
      • 7.3.2.2 Market Forecast
    • 7.3.3 United Kingdom
      • 7.3.3.1 Market Trends
      • 7.3.3.2 Market Forecast
    • 7.3.4 Italy
      • 7.3.4.1 Market Trends
      • 7.3.4.2 Market Forecast
    • 7.3.5 Spain
      • 7.3.5.1 Market Trends
      • 7.3.5.2 Market Forecast
    • 7.3.6 Russia
      • 7.3.6.1 Market Trends
      • 7.3.6.2 Market Forecast
    • 7.3.7 Others
      • 7.3.7.1 Market Trends
      • 7.3.7.2 Market Forecast
  • 7.4 Latin America
    • 7.4.1 Brazil
      • 7.4.1.1 Market Trends
      • 7.4.1.2 Market Forecast
    • 7.4.2 Mexico
      • 7.4.2.1 Market Trends
      • 7.4.2.2 Market Forecast
    • 7.4.3 Others
      • 7.4.3.1 Market Trends
      • 7.4.3.2 Market Forecast
  • 7.5 Middle East and Africa
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Breakup by Country
    • 7.5.3 Market Forecast

8 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Drivers
  • 8.3 Restraints
  • 8.4 Opportunities

9 Value Chain Analysis

10 Porters Five Forces Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Bargaining Power of Buyers
  • 10.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 10.4 Degree of Competition
  • 10.5 Threat of New Entrants
  • 10.6 Threat of Substitutes

11 Price Analysis

12 Competitive Landscape

  • 12.1 Market Structure
  • 12.2 Key Players
  • 12.3 Profiles of Key Players
    • 12.3.1 ABP Food Group
      • 12.3.1.1 Company Overview
      • 12.3.1.2 Product Portfolio
    • 12.3.2 Archer-Daniels-Midland Company
      • 12.3.2.1 Company Overview
      • 12.3.2.2 Product Portfolio
      • 12.3.2.3 Financials
      • 12.3.2.4 SWOT Analysis
    • 12.3.3 Associated British Foods plc
      • 12.3.3.1 Company Overview
      • 12.3.3.2 Product Portfolio
      • 12.3.3.3 Financials
      • 12.3.3.4 SWOT Analysis
    • 12.3.4 BASF SE
      • 12.3.4.1 Company Overview
      • 12.3.4.2 Product Portfolio
      • 12.3.4.3 Financials
      • 12.3.4.4 SWOT Analysis
    • 12.3.5 Bayer AG
      • 12.3.5.1 Company Overview
      • 12.3.5.2 Product Portfolio
      • 12.3.5.3 Financials
      • 12.3.5.4 SWOT Analysis
    • 12.3.6 Bunge Limited
      • 12.3.6.1 Company Overview
      • 12.3.6.2 Product Portfolio
      • 12.3.6.3 Financials
      • 12.3.6.4 SWOT Analysis
    • 12.3.7 Cargill Incorporated
      • 12.3.7.1 Company Overview
      • 12.3.7.2 Product Portfolio
      • 12.3.7.3 SWOT Analysis
    • 12.3.8 CHS Inc.
      • 12.3.8.1 Company Overview
      • 12.3.8.2 Product Portfolio
      • 12.3.8.3 Financials
      • 12.3.8.4 SWOT Analysis
    • 12.3.9 Nippon Soda Co. Ltd.
      • 12.3.9.1 Company Overview
      • 12.3.9.2 Product Portfolio
      • 12.3.9.3 Financials
      • 12.3.9.4 SWOT Analysis
    • 12.3.10 Nutrien Ltd.
      • 12.3.10.1 Company Overview
      • 12.3.10.2 Product Portfolio
    • 12.3.11 Syngenta AG (China National Chemical Corporation)
      • 12.3.11.1 Company Overview
      • 12.3.11.2 Product Portfolio
      • 12.3.11.3 SWOT Analysis
    • 12.3.12 Wilmar International Limited
      • 12.3.12.1 Company Overview
      • 12.3.12.2 Product Portfolio
      • 12.3.12.3 Financials
      • 12.3.12.4 SWOT Analysis

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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