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시장보고서
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종이컵 시장 보고서 : 컵 유형별, 벽 유형별, 용도별, 최종 사용자별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)Paper Cups Market Report by Cup Type, Wall Type, Application, End User, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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세계의 종이컵 시장 규모는 2024년 70억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 2033년까지 시장이 91억 달러에 달할 전망이며, 2025년부터 2033년까지 2.9%의 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 위생과 전반적인 위생 유지에 대한 의식 증가, 택배 및 귀환 옵션을 제공하는 패스트 푸드 체인과 빠른 서비스 레스토랑(QSR) 증가, 대중들 사이의 환경 의식 증가는 시장을 견인하는 주요 요인 중 일부를 나타냅니다.
시장 성장을 뒷받침하는 위생 관리 의식 증가
종이컵 시장은 지속적인 성장을 이루고 있습니다. 현재 일회용 종이컵의 매출을 증가시키는 주요 요인 중 하나는 위생 관리입니다. 종이컵은 제조 공정에서 많은 양의 열에 노출되기 때문에 박테리아를 효과적으로 사멸시키고 제품을 현저하게 멸균합니다. 또한, 개인은 재사용 가능한 컵이 만성 질환의 원인이 되는 다양한 유해 미생물에 노출될 수 있음을 인식하고 있습니다. 따라서 일회용 컵은 비용이 많이 들지만 재사용 가능한 컵보다 선호됩니다.
시장 구조, 주요 기업의 시장 점유율, 주요 기업 시장 상황 분석, 주요 성공 전략, 경쟁 대시보드, 기업 평가 사분면 등의 경쟁 분석이 본 보고서에서 다룹니다. 또한 주요 기업의 상세 프로파일도 제공합니다. 시장 구조는 단편화되어 있으며 자본 투자와 시장 진입 장벽이 낮기 때문에 수많은 크고 작은 기업이 업계에서 활동하고 있습니다. 종이컵 업계에서는 수많은 기업의 존재, 최소한의 자본 투자, 유통망에 쉽게 접근함으로써 신규 진입의 양이 많습니다.
종이컵이란?
종이컵은 종이로 만들어지며 차, 커피, 주스, 수프, 알코올 등 다양한 음료를 마시는 데 사용되는 일회용 컵을 의미합니다. 내구성을 높이고 음료가 쏟아지지 않도록 플라스틱, 폴리에틸렌, 왁스 등의 내장이 되어 있습니다. 다양한 형태, 사이즈, 색깔컵이 시판되고 있어 문자, 로고, 인쇄 등으로 커스터마이즈 할 수도 있습니다. 종이는 음료 및 기타 소모품과 화학 반응을 일으키지 않으므로 생분해성이 있고 지속 가능하며 안전하게 사용할 수 있습니다. 환경에서 쉽게 분해되므로 폐기물을 매립하거나 수역을 오염시키지 않습니다. 또한 음료가 스며드는 것을 방지하고 음료의 맛을 장시간 유지할 수 있습니다. 종이컵은 일회용으로 폐기되고, 정기적인 세정이나 세탁의 번거로움을 없애기 위해, 일하는 사람들에게 이용되고 있습니다.
COVID-19의 대유행은 종이컵 산업에 심각한 문제를 일으켰고 많은 나라에 전례없는 과제를 부과했습니다. 또한 포장 분야에 심각한 혼란을 가져 공급망에 지장을 주었기 때문에 원재료 부족과 가격 상승을 초래했습니다. 이로 인해 종이컵의 생산량이 크게 줄어들었고 포장 회사에게는 주문 지연이 발생했습니다. 또한 퀵서비스 레스토랑(QSR)과 외식산업 폐쇄는 종이컵 수요 감소로 이어졌습니다. 게다가, 플라스틱 산업 협회에 의한 플라스틱 컵 이용의 이점에 대한 의식 증가는 코로나바이러스병의 확산을 방지하기 위해 소비자가 플라스틱 컵을 사용하는 데 더욱 영향을 미쳤습니다. 이 외에도 외식 산업은 섬유 기반, 퇴비화 가능, 재활용 가능, 재사용 가능한 컵과 같은 지속 가능한 패키징 옵션을 선택하여 시장 성장을 제한하고 있습니다.
현재 편리하고 비용 효율적인 일회용 종이컵에 대한 수요 증가는 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 이 외에도 다양한 국가의 행정 기관이 플라스틱은 생분해성이 없으며 플라스틱 오염을 일으키는 것으로 다양한 소비재 제조에서 플라스틱 사용을 금지합니다. 게다가 택배와 귀환 옵션을 제공하는 패스트 푸드 체인과 QSR의 수가 증가하고 있는 것도 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이 외에도 주요 시장 진출기업은 제품의 내구성과 지속가능성을 높이기 위해 식물 유래의 생분해성 내면 코팅을 한 플라스틱 자유로운 재활용 가능한 종이컵을 제조합니다. 게다가 기후 변화와 지구온난화의 발생이 증가하고 있기 때문에 대중들 사이에서 환경의식이 높아지고 있어 유리한 시장 전망이 되고 있습니다.
The global paper cups market size reached USD 7.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.9% during 2025-2033. The rising awareness about sanitation and overall hygiene maintenance, increasing number of fast-food chains and quick service restaurants (QSRs) offering home delivery and takeaway options, and the growing environmental awareness among the masses represent some of the key factors driving the market.
The Rising Awareness About Sanitation and Hygiene Maintenance Augmenting the Market Growth
The paper cups market has been experiencing continuous growth. Sanitation and hygiene currently represent one of the primary drivers resulting in the increasing sales of disposable paper cups. These cups are exposed to extreme amounts of heat during the manufacturing process, which effectively kills bacteria and makes the product significantly sterile. In addition, individuals are aware that reusable cups can expose them to various harmful microorganisms responsible for causing chronic diseases. Hence, they prefer disposable or single-use cups over reusable ones, despite the high costs of the former ones.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is fragmented with a number of small and large players operating in the industry due to low capital investments and barriers to entering the market. The volume of new entrants is high in the paper cups industry due to the presence of a large number of players, minimum capital investments, and easy access to distribution networks.
What are Paper Cups?
Paper cups refer to disposable cups manufactured from paper and utilized for consuming a wide variety of beverages, such as tea, coffee, juices, soups, and alcohol. They comprise an inner lining of plastic, polyethylene, or wax to increase their durability and prevent the spillage of drinks. They are commercially available in a wide variety of shapes, sizes, and colors and can also be customized with text, logos, and prints. They are biodegradable, sustainable, and safe to use as paper does not react chemically with beverages or other consumables. They can easily decompose in the environment and do not add to landfill wastes or pollute water bodies. They also restrict the beverage from soaking in and retaining the flavor of the drink for an extended period. They are utilized by working individuals as paper cups are discarded after a single use and eliminate the hassle of regular cleaning and washing.
The COVID-19 pandemic outbreak has caused a severe problem for the paper cups industry and imposed unprecedented challenges on numerous countries. It has also created a serious disturbance in the packaging sector and hampered the supply chains, which resulted in shortages and increments in the price of raw materials. This caused a significant drop in the production of paper cups and order delays for the packaging companies. Moreover, the shutting down of quick service restaurants (QSRs) and food service segments has led to a decline in the demand for paper cups. In addition, the rising awareness about the benefits of utilizing plastic cups by the Plastics Industry Association further influenced consumers to use plastic cups in order to prevent the spread of the coronavirus disease. Besides this, food service businesses were opting for more sustainable packaging options, such as fiber-based, compostable, recyclable, and reusable cups, which limited the growth of the market.
At present, the increasing demand for disposable paper cups, as they are convenient and cost-effective, represents one of the major factors influencing the market positively. Besides this, governing agencies of various countries are banning the utilization of plastic in manufacturing various consumer goods as they are non-biodegradable and cause plastic pollution. In addition, the rising number of fast food chains and QSRs offering home delivery and takeaway options in their outlets are propelling the growth of the market. Apart from this, key market players are manufacturing plastic-free and recyclable paper cups with a plant-based biodegradable inner coating to increase the durability and sustainability of the products. Additionally, the growing environmental awareness among the masses due to the rising occurrence of climate change and global warming is offering a favorable market outlook.