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무글루텐 귀리 시장 보고서 : 제품 유형별, 용도별, 최종 용도별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Gluten-Free Oats Market Report by Product Type, Application, End Use, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 126 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 무글루텐 귀리 시장 규모는 2024년 3억 6,070만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC 그룹은 2033년까지 9억 3,580만 달러에 이르며, 2025년과 2033년 사이에 10.62%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

귀리는 뛰어난 식이섬유원으로 되어 홀 귀리, 오토 글로츠 밀, 스틸 컷 귀리, 롤드 귀리, 인스턴트 귀리, 귀리 가루, 귀리 밀기울 등 다양한 형태로 소비되고 있습니다. 귀리는 원래 글루텐이 없으며 세리악병이나 글루텐 불내증을 가진 사람에게 적합합니다. 그러나 귀리는 밀과 보리, 호밀 등 글루텐을 포함한 작물 근처에서 재배되기 때문에 글루텐에 오염되기 쉽습니다. 또한 글루텐을 포함한 작물을 가공하는 것과 같은 시설에서 가공할 때 오염될 수 있습니다.

이 시장을 견인하고 있는 것은 주로 세리악병과 생활습관병 증가입니다. 세리악병을 앓고 있는 사람들에게 엄격한 글루텐 제거식은 유일한 라이프스타일 옵션입니다. 특히 북미와 유럽 국가에서는 세리악병의 유병률이 높아지고 있으며, 무글루텐 제품 수요가 크게 성장하고 있습니다. 이와는 별도로, 선진국뿐만 아니라 신흥 경제 국가에서도 인구의 일부가 건강한 라이프 스타일 선택의 일환으로 무글루텐 음식으로 자발적으로 전환하고 있습니다. 무글루텐 귀리에는 필수 비타민,식이 섬유, 미네랄, 항산화 식물 화합물이 풍부하게 포함되어있어 아침 시리얼, 베이커리 및 스낵 과자에 배합하는 것이 세계 시장 성장에 강하게 기여하고 있습니다. 게다가, 무글루텐 귀리는 발열량 및 글리세믹 지수가 낮기 때문에 체중을 줄이고 싶은 사람들에게 선호됩니다. 증가하는 수요에 대응하기 위해, 시장 기업은 새로운 변종의 투입과 다양한 제품 레인지의 창조에도 주력하고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계의 무글루텐 귀리 시장 규모는?
  • 2025년부터 2033년까지 세계의 무글루텐 귀리 시장 예상 성장률은?
  • 세계의 무글루텐 귀리 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 세계의 무글루텐 귀리 시장에 대한 COVID-19의 영향은?
  • 세계의 무글루텐 귀리 시장의 제품 유형별 내역은?
  • 세계의 무글루텐 귀리 시장의 용도별 내역은?
  • 세계의 무글루텐 귀리 시장의 최종 용도별 내역은?
  • 세계의 무글루텐 귀리 시장의 유통 채널별 내역은?
  • 세계의 무글루텐 귀리 시장의 주요 지역은?
  • 세계의 무글루텐 귀리 시장에서 주요 기업/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 무글루텐 귀리 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
    • 금액 동향
    • 수량 동향
  • COVID-19의 영향
  • 가격 분석
  • 시장 분석 : 제품 유형별
  • 시장 분석 : 용도별
  • 시장 내역 : 최종 용도별
  • 시장 분석 : 유통채널별
  • 시장 분석 : 지역별
  • 시장 예측
  • SWOT 분석
    • 개요
    • 강점
    • 약점
    • 기회
    • 위협
  • 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 경쟁도
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 롤드 귀리
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 스틸 컷 귀리
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 귀리 밀기울
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 귀리 가루
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 아침용 시리얼
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 베이커리
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 스낵
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 최종용도별

  • HORECA
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 소매
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 편의점
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 온라인
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 호주
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 이란
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 이집트
    • 기타

제11장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Quaker Oats Company
    • Bob's Red Mill Natural Foods
    • Kinnusen Mylly Oy
    • Glebe Farm Food Limited
    • Avena Foods
KTH 25.03.07

The global gluten-free oats market size reached USD 360.7 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 935.8 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.62% during 2025-2033.

Oats are considered to be an excellent source of fiber and are consumed in various forms such as whole oats, oat groats, steel-cut oats, rolled oats, instant oats, oat flour, oat bran, etc. Oats are naturally considered to be gluten-free and can be suitable for people with celiac disease or people suffering from gluten-intolerance. However, they can be easily contaminated with gluten, because they may have been grown in fields near wheat and other gluten-containing crops such as barley and rye. They may also get contaminated while processing in the same facility that also processes gluten-containing crops.

The market is primarily driven by the growing prevalence of celiac disease as well as lifestyle-related diseases. For people suffering from celiac disease, a strict gluten-free diet is the only lifestyle choice. With the increasing prevalence of celiac disease, especially in North American and European countries, the demand for gluten-free products has been witnessing significant growth. Apart from this, a portion of the population, both in the developed as well as the developing economies, are voluntarily shifting toward gluten-free diets as a part of healthy lifestyle choices. Since gluten-free oats are rich in essential vitamins, fiber, minerals and antioxidant plant compounds, the incorporation of the same in breakfast cereals, bakery and snack items has strongly contributed to the market growth globally. Moreover, gluten-free oats have low calorific value and glycemic index, as a result, they are preferred by individuals who wish to lose weight. In response to the growing demand, the market players are also focusing on bringing new variants and creating a diverse product range.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

Rolled Oats

Steel Cut Oats

Oat Bran

Oat Flour

Others

Currently, rolled oats represent the most popular product type.

Breakup by Application:

Breakfast Cereals

Bakery

Snacks

Others

Based on the application, the market has been segmented into bakery, breakfast cereals, snacks and others. Amongst these, breakfast cereals, represent the largest application.

Breakup by End Use:

HORECA

Retail

On the basis of end-use, the market has been classified into HORECA and retail. Out of these, retail represents the largest end use.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets

Convenience Stores

Online

Others

Based on the distribution channel, the market has been bifurcated into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online and others. Amongst these, supermarkets and hypermarkets represent the most popular distribution channel.

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Europe

Germany

United Kingdom

France

Italy

Spain

Others

Asia Pacific

Australia

China

India

Japan

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Middle East and Africa

Saudi Arabia

Iran

United Arab Emirates

Egypt

Others

Competitive Landscape:

The global gluten-free oats industry is fragmented with the presence of several small and large manufacturers competing in terms of price and quality. Some of the leading manufacturers are:

Quaker Oats Company

Bob's Red Mill Natural Foods

Kinnusen Mylly Oy

Glebe Farm Food Limited

Avena Foods

This report provides a deep insight into the market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the global gluten-free oats industry in any manner.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global gluten-free oats market in 2024?
  • 2. What is the expected growth rate of the global gluten-free oats market during 2025-2033?
  • 3. What are the key factors driving the global gluten-free oats market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global gluten-free oats market?
  • 5. What is the breakup of the global gluten-free oats market based on the product type?
  • 6. What is the breakup of the global gluten-free oats market based on the application?
  • 7. What is the breakup of the global gluten-free oats market based on the end use?
  • 8. What is the breakup of the global gluten-free oats market based on the distribution channel?
  • 9. What are the key regions in the global gluten-free oats market?
  • 10. Who are the key players/companies in the global gluten-free oats market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Gluten-Free Oats Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
    • 5.2.1 Value Trends
    • 5.2.2 Volume Trends
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Price Analysis
  • 5.5 Market Breakup by Product Type
  • 5.6 Market Breakup by Application
  • 5.7 Market Breakup by End Use
  • 5.8 Market Breakup by Distribution Channel
  • 5.9 Market Breakup by Region
  • 5.10 Market Forecast
  • 5.11 SWOT Analysis
    • 5.11.1 Overview
    • 5.11.2 Strengths
    • 5.11.3 Weaknesses
    • 5.11.4 Opportunities
    • 5.11.5 Threats
  • 5.12 Value Chain Analysis
  • 5.13 Porters Five Forces Analysis
    • 5.13.1 Bargaining Power of Buyers
    • 5.13.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.13.3 Degree of Competition
    • 5.13.4 Threat of New Entrants
    • 5.13.5 Threat of Substitutes

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Rolled Oats
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Steel Cut Oats
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Oat Bran
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Oat Flour
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Breakfast Cereals
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Bakery
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Snacks
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End-Use

  • 8.1 HORECA
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Distribution Channel

  • 9.1 Supermarket and Hypermarket
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Convenience Stores
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Online
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Europe
    • 10.2.1 Germany
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 United Kingdom
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 France
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 Italy
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Spain
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Others
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
  • 10.3 Asia Pacific
    • 10.3.1 Australia
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 China
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 India
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Japan
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Others
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Saudi Arabia
      • 10.5.1.1 Market Trends
      • 10.5.1.2 Market Forecast
    • 10.5.2 Iran
      • 10.5.2.1 Market Trends
      • 10.5.2.2 Market Forecast
    • 10.5.3 United Arab Emirates
      • 10.5.3.1 Market Trends
      • 10.5.3.2 Market Forecast
    • 10.5.4 Egypt
      • 10.5.4.1 Market Trends
      • 10.5.4.2 Market Forecast
    • 10.5.5 Others
      • 10.5.5.1 Market Trends
      • 10.5.5.2 Market Forecast

11 Competitive Landscape

  • 11.1 Market Structure
  • 11.2 Key Players
  • 11.3 Profiles of Key Players
    • 11.3.1 Quaker Oats Company
    • 11.3.2 Bob's Red Mill Natural Foods
    • 11.3.3 Kinnusen Mylly Oy
    • 11.3.4 Glebe Farm Food Limited
    • 11.3.5 Avena Foods
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