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선불 전력 미터 시장 보고서 : 유형별, 컴포넌트별, 단계별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Prepaid Electricity Metering Market Report by Type, Component, Phase, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 131 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 선불 전력 미터 시장 규모는 2024년에 66억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2025-2033년의 성장률(CAGR)이 6.4%로, 2033년에는 116억 달러에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

현재 전 세계에서 전력의 효율적인 사용은 가장 큰 관심사 중 하나입니다. 이에 따라 기존의 전기 기계식 계량기에서 선불식 전력 계량기로의 전환이 진행되고 있습니다. 선불식 전력량계는 더 나은 보안과 제어를 제공하고, 사용자가 전기 요금을 미리 지불할 수 있을 뿐만 아니라 소비된 전력을 추적할 수 있기 때문입니다. 이 외에도 선불식 전력 계량기는 적시에 지불을 보장함으로써 전력 공급 비용과 실현되는 수입 사이의 격차를 최소화하는 데 도움이 됩니다. 그 결과, 선불식 전력 계량기의 사용은 신흥 경제국과 선진국 모두에서 증가하고 있습니다.

선불식 전력량계 시장 동향 :

현재 전 세계에서 에너지 안보에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 에너지 절약과 전력의 효율적 사용이 에너지 안보의 중요한 측면이기 때문에 전 세계에서 선불식 전력량계의 판매량이 전반적으로 증가하고 있습니다. 이 계량기는 전력 소비 데이터를 즉시 제공하고 사용자가 이를 분석하여 사용을 제어하고 에너지 수요를 안정화할 수 있습니다. 이와 더불어, 주요 전력회사들이 소비자들이 청구서 지불을 꺼리거나 기한 내에 지불하지 못해 발생하는 재정적 손실을 줄이기 위해 노력하고 있으므로 선불식 전력계량기는 특히 신흥 경제국에서 더욱 선호되고 있습니다. 또한 많은 국가의 정부는 계량, 청구 및 징수에서 사람의 개입을 최소화하기 위해 선불식 전력량계 사용을 의무화하고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 선불식 전력량계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 선불식 전력량계 시장의 성장률은?
  • 세계 선불형 전력량계 시장을 촉진하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 전 세계 선불식 전력량계 시장에 미치는 영향은?
  • 전 세계 선불식 전력량계 시장의 유형별 분류는?
  • 세계 선불식 전력량계 시장의 컴포넌트별 시장 현황은?
  • 전 세계 선불식 전력량계 시장의 단계별 분석은?
  • 세계 선불식 전력량계 시장의 최종사용자별 분석은?
  • 세계 선불식 전력량계 시장의 주요 지역은?
  • 세계 선불형 전력량계 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 선불 전력 미터 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 박형 미터 기반 솔루션
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 후형 미터 기반 솔루션
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 컴포넌트별

  • 하드웨어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 소프트웨어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 서비스
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 단계별

  • 단상
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 삼상
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 상업용
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 산업
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 주택용
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 내역 : 국가별
    • 시장 예측

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Accenture Plc
    • Aclara Technologies LLC(Hubbell Incorporated)
    • Calico Energy Inc.
    • Elster Group GmbH(Honeywell International Inc.)
    • Exceleron Software LLC
    • HCL Technologies Limited
    • Infosys Limited
    • Itron Inc.
    • KAMSTRUP A/S
    • Landis+Gyr
    • Oracle Corporation
    • PayGo Electric
    • Siemens AG
    • Wipro Limited
KSA 25.03.10

The global prepaid electricity metering market size reached USD 6.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 11.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.4% during 2025-2033.

The efficient utilization of electricity currently represents one of the biggest concerns around the world. This has resulted in a shift from convention electromechanical meters to prepaid electricity meters as they provide better security and control and enable users to pay for electricity in advance as well as keep track of the electricity consumed. Besides this, prepaid electricity meters help minimize the gap between the cost of power supply and revenue realized by ensuring timely payments. Consequently, their utilization is increasing in both the emerging and developed economies.

Prepaid Electricity Metering Market Trends:

At present, there is a significant rise in the demand for energy security across the globe. As energy conservation and efficient utilization of power are key aspects of energy security, there is an increase in the overall sales of prepaid electricity meters across the globe. These meters instantly provide data of power consumption, which is then analyzed by users to control the use and stabilize energy demands. Besides this, prepaid electricity meters are getting more preference, especially in emerging economies, as the leading electricity firms are focusing on reducing their financial losses due to consumers' reluctance or inability to make bill payments on time. Furthermore, governments of numerous countries are mandating the utilization of prepaid electricity meters to minimize human intervention in metering, billing and collection.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

Thin Meter Based Solutions

Thick Meter Based Solutions

Breakup by Component:

Hardware

Software

Services

Breakup by Phase:

Single Phase

Three Phase

Breakup by End User:

Commercial

Industrial

Residential

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Accenture Plc, Aclara Technologies LLC (Hubbell Incorporated), Calico Energy Inc., Elster Group GmbH (Honeywell International Inc.), Exceleron Software LLC, HCL Technologies Limited, Infosys Limited, Itron Inc., KAMSTRUP A/S, Landis+Gyr, Oracle Corporation, PayGo Electric, Siemens AG and Wipro Limited.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global prepaid electricity metering market in 2024?
  • 2. What is the expected growth rate of the global prepaid electricity metering market during 2025-2033?
  • 3. What are the key factors driving the global prepaid electricity metering market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global prepaid electricity metering market?
  • 5. What is the breakup of the global prepaid electricity metering market based on the type?
  • 6. What is the breakup of the global prepaid electricity metering market based on the component?
  • 7. What is the breakup of the global prepaid electricity metering market based on the phase?
  • 8. What is the breakup of the global prepaid electricity metering market based on the end user?
  • 9. What are the key regions in the global prepaid electricity metering market?
  • 10. Who are the key players/companies in the global prepaid electricity metering market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Prepaid Electricity Metering Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Thin Meter Based Solutions
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Thick Meter Based Solutions
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Component

  • 7.1 Hardware
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Software
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Services
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Phase

  • 8.1 Single Phase
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Three Phase
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Commercial
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Industrial
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Residential
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Accenture Plc
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Aclara Technologies LLC (Hubbell Incorporated)
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Calico Energy Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Elster Group GmbH (Honeywell International Inc.)
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Exceleron Software LLC
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 HCL Technologies Limited
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Infosys Limited
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Itron Inc.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 KAMSTRUP A/S
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Landis+Gyr
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Oracle Corporation
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 PayGo Electric
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
    • 15.3.13 Siemens AG
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials
      • 15.3.13.4 SWOT Analysis
    • 15.3.14 Wipro Limited
      • 15.3.14.1 Company Overview
      • 15.3.14.2 Product Portfolio
      • 15.3.14.3 Financials
      • 15.3.14.4 SWOT Analysis
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