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시장보고서
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냉동 과일 및 채소 시장 보고서 : 제품 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)Frozen Fruits and Vegetables Market Report by Product Type (Frozen Fruits, Frozen Vegetables), Distribution Channel (Business-to-Consumer (B2C), Business-to-Business (B2B)), and Region 2025-2033 |
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세계의 냉동 과일 및 채소 시장 규모는 2024년 276억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 시장이 2033년까지 337억 달러에 이를 전망이며, 2025년부터 2033년까지 2.3%의 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 시장의 주요 원동력은 건강 지향 증가, 간편한 식품에 대한 수요 증가, 냉동 기술의 지속적인 진보, 전자상거래 플랫폼의 확대, 신선식품에 대한 영양가가 높고 일자리가 되는 식품에 대한 수요 증가, 식품 폐기물의 삭감에 대한 관심 증가입니다.
냉동 과일 및 채소는 신선한 식품보다 광범위한 이점을 제공하기 때문에 소비자들 사이에서 빠르게 확산되고 있습니다. 과일 및 채소의 냉동에 사용되는 기술은 이러한 제품의 색상, 맛, 영양가를 유지하는 데 도움이 됩니다. 잔류 수분을 얼음으로 바꾸어 부패를 늦추고 박테리아의 번식을 막습니다. 또한, 냉동된 과일 및 채소는 심한 수송과 빛, 열, 먼지에 노출되어 발생하는 부패를 방지할 수 있습니다. 냉동 식품은 저렴한 비용, 간단한 요리, 오프 시즌 동안 얻는 등 많은 이점이 있습니다.
장시간 노동, 건강 지향의 고조, 생활 습관병 증가에 의해 소비자는 씻거나, 껍질을 벗기거나, 새기거나 할 필요가 없는 냉동 과일 및 채소로 이동하고 있습니다. 또한 영양 섭취에 영향을 미치지 않고 조리 시간을 최소화 할 수 있습니다. 이에 따라, 제조업체 각사는 현지산의 허브나 향신료를 도입한 독특한 제품 바리에이션을 발매해, 포트폴리오를 충실시켜 많은 소비자층을 흡수하려고 하고 있습니다. 게다가 특히 아시아 국가에서는 중간소득층의 소득 수준이 상승하고 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 소비자는 현재 지리적 제약을 없애기 위해 온라인 쇼핑이나 신용 카드 및 직불 카드로 지불하는 것을 선호합니다. 이는 급성장하는 전자상거래 산업과 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다.
The global frozen fruits and vegetables market size reached USD 27.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 33.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.3% during 2025-2033. The market is majorly driven by the increasing health consciousness, rising demand for convenience foods, continual advancements in freezing technology, expanding e-commerce platforms, rising demand for nutritious and long-lasting alternatives to fresh produce, and an enhanced focus on reducing food waste.
Frozen fruits and vegetables are rapidly gaining traction among consumers as they offer a wide range of advantages over the fresh produce. The technique employed in freezing fruits and vegetables assists in retaining the color, flavor and nutritive value of these products. It slows down the decomposition by turning the residual moisture into ice, which prevents the growth of bacteria. Frozen fruits and vegetables are also immune to spoilage that occurs on account of vigorous transportation and exposure to light, heat and dust. They offer numerous benefits which include low cost, easy preparation and availability during the off-season.
Due to long working hours, rising health consciousness and the increasing prevalence of lifestyle diseases, consumers are shifting to frozen fruits and vegetables as they do not need to be washed, peeled or chopped. Additionally, they help in minimizing the overall cooking time without affecting the nutritional intake. In line with this, manufacturers are launching unique product variants, incorporating herbs and spices from local produce, to widen their portfolio and attract a large consumer base. Further, inflating income levels of the middle-class population, especially in the Asian countries, is impelling the market growth. Moreover, consumers currently prefer to shop online and pay through their credit/debit cards to eliminate geographical limitations. This, in confluence with the burgeoning e-commerce industry, is providing a thrust to the market growth.
Frozen Fruits
Frozen Vegetables
The market is primarily dominated by frozen vegetables. This can be attributed to hectic lifestyles of consumers and the growing demand for easy-to-cook food products. Moreover, the increasing number of large retail chains and frequent usage of these vegetables in homes as well as restaurants is also boosting their overall sales.
Business-to-Consumer (B2C)
Supermarkets/Hypermarkets
Independent Retailers
Convenience Stores
Online
Others
Business-to-Business (B2B)
Based on the distribution channel, the market is dominated by the Business-to-Consumer (B2C) segment, wherein supermarkets/hypermarkets represent the leading subsegment.