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냉동 과일 및 채소 시장 보고서 : 제품 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Frozen Fruits and Vegetables Market Report by Product Type (Frozen Fruits, Frozen Vegetables), Distribution Channel (Business-to-Consumer (B2C), Business-to-Business (B2B)), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 127 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 냉동 과일 및 채소 시장 규모는 2024년 276억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 시장이 2033년까지 337억 달러에 이를 전망이며, 2025년부터 2033년까지 2.3%의 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 시장의 주요 원동력은 건강 지향 증가, 간편한 식품에 대한 수요 증가, 냉동 기술의 지속적인 진보, 전자상거래 플랫폼의 확대, 신선식품에 대한 영양가가 높고 일자리가 되는 식품에 대한 수요 증가, 식품 폐기물의 삭감에 대한 관심 증가입니다.

냉동 과일 및 채소는 신선한 식품보다 광범위한 이점을 제공하기 때문에 소비자들 사이에서 빠르게 확산되고 있습니다. 과일 및 채소의 냉동에 사용되는 기술은 이러한 제품의 색상, 맛, 영양가를 유지하는 데 도움이 됩니다. 잔류 수분을 얼음으로 바꾸어 부패를 늦추고 박테리아의 번식을 막습니다. 또한, 냉동된 과일 및 채소는 심한 수송과 빛, 열, 먼지에 노출되어 발생하는 부패를 방지할 수 있습니다. 냉동 식품은 저렴한 비용, 간단한 요리, 오프 시즌 동안 얻는 등 많은 이점이 있습니다.

장시간 노동, 건강 지향의 고조, 생활 습관병 증가에 의해 소비자는 씻거나, 껍질을 벗기거나, 새기거나 할 필요가 없는 냉동 과일 및 채소로 이동하고 있습니다. 또한 영양 섭취에 영향을 미치지 않고 조리 시간을 최소화 할 수 있습니다. 이에 따라, 제조업체 각사는 현지산의 허브나 향신료를 도입한 독특한 제품 바리에이션을 발매해, 포트폴리오를 충실시켜 많은 소비자층을 흡수하려고 하고 있습니다. 게다가 특히 아시아 국가에서는 중간소득층의 소득 수준이 상승하고 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 소비자는 현재 지리적 제약을 없애기 위해 온라인 쇼핑이나 신용 카드 및 직불 카드로 지불하는 것을 선호합니다. 이는 급성장하는 전자상거래 산업과 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 냉동 과일 및 채소 시장 규모는?(2024년)
  • 세계 냉동 과일 및 채소 시장의 예상 성장률은?(2025-2033년)
  • 세계의 냉동 과일 및 채소 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 세계의 냉동 과일 및 채소 시장에 대한 COVID-19의 영향은?
  • 세계 냉동 과일 및 채소 시장의 제품 유형별 내역은?
  • 세계 냉동 과일 및 채소 시장의 유통 채널별 내역은?
  • 세계 냉동 과일 및 채소 시장의 주요 지역은?
  • 세계의 냉동 과일 및 채소 시장에서 주요 기업은?
  • 청과물 마케팅과 판매에서 고려해야 할 두 가지 요소는 무엇인가?
  • 냉동 식품의 업계 분석은?
  • 일반적으로 냉동 채소의 평판이 나쁜 이유는 무엇인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위 및 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서문

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 냉동 과일 및 채소 산업

  • 시장 개요
  • 시장 실적
    • 수량 동향
    • 금액 동향
  • COVID-19의 영향
  • 가격과 마진 분석
  • 시장 내역 : 지역별
  • 시장 내역 : 제품 유형별
  • 시장 내역 : 유통 채널별
  • 시장 예측
  • SWOT 분석
    • 개요
    • 강점
    • 약점
    • 기회
    • 위협
  • 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 개요
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 라이벌 관계의 정도
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
  • 주요 시장 성장 촉진요인 및 과제

제6장 주요 지역의 실적

  • 북미
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 유럽
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 아시아태평양
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 라틴아메리카
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 제품 유형별 실적

  • 냉동 과일
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 냉동 채소
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 유통 채널별 실적

  • 기업 대 소비자(B2C)
    • 시장 동향
    • 시장 내역 : 채널별
      • 슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
        • 시장 동향
        • 시장 예측
      • 독립 소매업체
        • 시장 동향
        • 시장 예측
      • 편의점
        • 시장 동향
        • 시장 예측
      • 온라인
        • 시장 동향
        • 시장 예측
      • 기타
        • 시장 동향
        • 시장 예측
    • 시장 예측
  • 기업간 거래(B2B)
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업

제10장 냉동 과일 및 채소의 제조 공정

  • 제품 개요
  • 상세한 프로세스 흐름
  • 다양한 유닛 조작이 관여
  • 질량 밸런스 및 필요한 원재료

제11장 프로젝트의 상세, 필요조건 및 비용

  • 토지 요건 및 비용
  • 건설 요건 및 비용
  • 공장의 기계
  • 기계 사진
  • 원재료 요건 및 지출
  • 원재료 및 최종 제품의 사진
  • 포장 요건 및 지출
  • 운송 요건 및 지출
  • 유틸리티 요건 및 지출
  • 인원 요건 및 지출
  • 기타 설비투자

제12장 냉동 과일 및 채소 제조 공장 : 대출 및 자금 지원

제13장 프로젝트의 경제성

  • 프로젝트의 자본 비용
  • 기술 경제적 파라미터
  • 공급망의 각 단계에서의 제품 가격 및 마진
  • 수입 예측
  • 지출 예측
  • 과세 및 감가상각
  • 재무 분석
  • 이익 분석

제14장 주요 기업 프로파일

  • Dole Food Company, Inc
  • Ardo NV
  • HJ Heinz
  • Simplot Australia Pty. Ltd
  • General Mills
AJY 25.03.10

The global frozen fruits and vegetables market size reached USD 27.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 33.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.3% during 2025-2033. The market is majorly driven by the increasing health consciousness, rising demand for convenience foods, continual advancements in freezing technology, expanding e-commerce platforms, rising demand for nutritious and long-lasting alternatives to fresh produce, and an enhanced focus on reducing food waste.

Frozen fruits and vegetables are rapidly gaining traction among consumers as they offer a wide range of advantages over the fresh produce. The technique employed in freezing fruits and vegetables assists in retaining the color, flavor and nutritive value of these products. It slows down the decomposition by turning the residual moisture into ice, which prevents the growth of bacteria. Frozen fruits and vegetables are also immune to spoilage that occurs on account of vigorous transportation and exposure to light, heat and dust. They offer numerous benefits which include low cost, easy preparation and availability during the off-season.

Due to long working hours, rising health consciousness and the increasing prevalence of lifestyle diseases, consumers are shifting to frozen fruits and vegetables as they do not need to be washed, peeled or chopped. Additionally, they help in minimizing the overall cooking time without affecting the nutritional intake. In line with this, manufacturers are launching unique product variants, incorporating herbs and spices from local produce, to widen their portfolio and attract a large consumer base. Further, inflating income levels of the middle-class population, especially in the Asian countries, is impelling the market growth. Moreover, consumers currently prefer to shop online and pay through their credit/debit cards to eliminate geographical limitations. This, in confluence with the burgeoning e-commerce industry, is providing a thrust to the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

Frozen Fruits

Frozen Vegetables

The market is primarily dominated by frozen vegetables. This can be attributed to hectic lifestyles of consumers and the growing demand for easy-to-cook food products. Moreover, the increasing number of large retail chains and frequent usage of these vegetables in homes as well as restaurants is also boosting their overall sales.

Breakup by Distribution Channel:

Business-to-Consumer (B2C)

Supermarkets/Hypermarkets

Independent Retailers

Convenience Stores

Online

Others

Business-to-Business (B2B)

Based on the distribution channel, the market is dominated by the Business-to-Consumer (B2C) segment, wherein supermarkets/hypermarkets represent the leading subsegment.

Regional Insights:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Latin America
  • Middle East and Africa
  • On the geographical front, Europe represents the largest market for frozen fruits and vegetables around the world. Frozen berries are widely used as a key ingredient for preparing smoothies and similar products in the region. This, coupled with the rising demand for frozen kale (a type of cabbage), which is used in the preparation of chips, salads and smoothies, is supporting the market growth in the region.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the key players operating in the industry. Some of these key players include:

  • Dole Food Company, Inc
  • Ardo NV
  • HJ Heinz
  • Simplot Australia Pty. Ltd
  • General Mills

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global frozen fruits and vegetables market in 2024?
  • 2. What is the expected growth rate of the global frozen fruits and vegetables market during 2025-2033?
  • 3. What are the key factors driving the global frozen fruits and vegetables market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global frozen fruits and vegetables market?
  • 5. What is the breakup of the global frozen fruits and vegetables market based on the product type?
  • 6. What is the breakup of the global frozen fruits and vegetables market based on the distribution channel?
  • 7. What are the key regions in the global frozen fruits and vegetables market?
  • 8. Who are the key players/companies in the global frozen fruits and vegetables market?
  • 9. What are the two factors to consider in marketing and selling of fruits and vegetables?
  • 10. What is the industry analysis for frozen foods?
  • 11. Why do frozen vegetables generally have a bad reputation?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Frozen Fruits and Vegetables Industry

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
    • 5.2.1 Volume Trends
    • 5.2.2 Value Trends
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Price and Margin Analysis
  • 5.5 Market Breakup by Region
  • 5.6 Market Breakup by Product Type
  • 5.7 Market Breakup by Distribution Channel
  • 5.8 Market Forecast
  • 5.9 SWOT Analysis
    • 5.9.1 Overview
    • 5.9.2 Strengths
    • 5.9.3 Weaknesses
    • 5.9.4 Opportunities
    • 5.9.5 Threats
  • 5.10 Value Chain Analysis
  • 5.11 Porters Five Forces Analysis
    • 5.11.1 Overview
    • 5.11.2 Bargaining Power of Buyers
    • 5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.11.4 Degree of Rivalry
    • 5.11.5 Threat of New Entrants
    • 5.11.6 Threat of Substitutes
  • 5.12 Key Market Drivers and Challenges

6 Performance of Key Regions

  • 6.1 North America
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Europe
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Asia Pacific
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Latin America
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Middle East and Africa
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Performance by Product Type

  • 7.1 Frozen Fruits
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Frozen Vegetables
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Performance by Distribution Channel

  • 8.1 Business-to-Consumer (B2C)
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Breakup by Channel
      • 8.1.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
        • 8.1.2.1.1 Market Trends
        • 8.1.2.1.2 Market Forecast
      • 8.1.2.2 Independent Retailers
        • 8.1.2.2.1 Market Trends
        • 8.1.2.2.2 Market Forecast
      • 8.1.2.3 Convenience Stores
        • 8.1.2.3.1 Market Trends
        • 8.1.2.3.2 Market Forecast
      • 8.1.2.4 Online
        • 8.1.2.4.1 Market Trends
        • 8.1.2.4.2 Market Forecast
      • 8.1.2.5 Others
        • 8.1.2.5.1 Market Trends
        • 8.1.2.5.2 Market Forecast
    • 8.1.3 Market Forecast
  • 8.2 Business-to-Business (B2B)
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Competitive Landscape

  • 9.1 Market Structure
  • 9.2 Key Players

10 Frozen Fruits and Vegetables Manufacturing Process

  • 10.1 Product Overview
  • 10.2 Detailed Process Flow
  • 10.3 Various Unit Operations Involved
  • 10.4 Mass Balance and Raw Materials Required

11 Project Details, Requirements and Costs Involved

  • 11.1 Land Requirements and Expenditures
  • 11.2 Construction Requirements and Expenditures
  • 11.3 Plant Machinery
  • 11.4 Machinery Pictures
  • 11.5 Raw Material Requirements and Expenditures
  • 11.6 Raw Material and Final Product Pictures
  • 11.7 Packaging Requirements and Expenditures
  • 11.8 Transportation Requirements and Expenditures
  • 11.9 Utilities Requirements and Expenditures
  • 11.10 Manpower Requirements and Expenditures
  • 11.11 Other Capital Investments

12 Frozen Fruits and Vegetables Manufacturing Plant: Loans and Financial Assistance

13 Project Economics

  • 13.1 Capital Cost of the Project
  • 13.2 Techno-Economic Parameters
  • 13.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
  • 13.4 Income Projections
  • 13.5 Expenditure Projections
  • 13.6 Taxation and Depreciation
  • 13.7 Financial Analysis
  • 13.8 Profit Analysis

14 Key Player Profiles

  • 14.1 Dole Food Company, Inc
  • 14.2 Ardo NV
  • 14.3 HJ Heinz
  • 14.4 Simplot Australia Pty. Ltd
  • 14.5 General Mills
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