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다크 스피릿 시장 보고서 : 유형별, 유통 채널별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Dark Spirits Market Report by Type (Whiskey, Rum, Brandy), Distribution Channel (On Trade, Off Trade), Application (Bars, Restaurants, Pubs, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 129 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 다크 스피릿 시장 규모는 2024년 1,000억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 2033년에는 1,550억 달러에 이를 전망이며, 2025년부터 2033년까지 성장률(CAGR)은 4.74%가 될 것으로 예측했습니다. 프리미엄 스피릿이나 크래프트 스피릿에 대한 소비자의 관심 증가, 칵테일 문화의 확대, 가처분 소득 증가, 유명인의 폭넓은 지지, 혁신적인 마케팅 전략, 세계의 다양한 층에 있어서 숙성된 풍미 풍부한 스피릿에 대한 선호 등이 시장 성장에 영향을 미칩니다.

다크 스피릿이란 밀폐된 통에서 충분히 숙성시켜 외관이 진해지는 증류주를 말합니다. 일반적으로 사용 가능한 다크 스피릿에는 럼, 브랜디, 코냑, 버번, 스카치 위스키, 와인 등이 있습니다. 이들은 증류소에서 사탕수수 당밀, 보리, 옥수수, 밀, 포도를 발효시켜 제조됩니다. 증류주는 맛과 색을 좋게하기 위해 내부를 태운 재활용 통에 저장됩니다. 다크 스피릿은 발효 과정을 개선하기 위해 콘제너로 처리됩니다. 또한 리커 초콜릿, 사탕, 소스, 마리 네 등의 제조에도 이용됩니다. 다크 스피릿의 적당한 섭취는 통증 관리, 골밀도 증가, 감기 및 말초 동맥 질환 예방, 체온 유지에 도움이 됩니다.

다크 스피릿 시장 동향 :

세계 음식 및 식품 산업의 현저한 성장은 시장의 밝은 전망을 창출하는 중요한 요소 중 하나입니다. 게다가, 특히 밀레니얼 세대들 사이에서 프리미엄 크래프트 스피릿에 대한 선호도가 높아지고 있다는 것은 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 다크 스피릿은 레스토랑, 호텔, 바, 펍 등에서 널리 제공되며 이국적인 맛의 주스와 스파클링 워터와 함께 소비자에게 혁신적인 경험을 제공합니다. 게다가 알코올의 온라인 딜리버리 서비스의 등장도 성장을 가속하는 요인이 되고 있습니다. 브랜드와 소매업체는 소비자의 브랜드 인지도를 높이기 위해 소셜 미디어 플랫폼을 통한 온라인 프로모션 캠페인에 참여합니다. 제품 제조업체는 또한 건강 지향 소비자의 요구를 충족시키기 위해 유기농, GMO(General Recommendation) 작물, 무첨가, 자연 유래 원료를 사용하여 제조된 깨끗한 라벨의 다크 스피릿을 출시합니다. 소비자의 지출 능력이 상승함에 따라 스피릿 투어리즘 산업의 현저한 성장과 같은 기타 요인들도 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위 및 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서문

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 다크 스피릿 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 위스키
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 럼주
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 브랜디
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 온트레이드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 오프 트레이드
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 용도별

    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 레스토랑
    • 시장 동향
    • 시장 예측
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 내역 : 국가별
    • 시장 예측

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 진입업자의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Anheuser-Busch InBev SA/NV
    • Asahi Group Holdings ltd.
    • Bacardi Limited
    • Brown-Forman Corporation
    • Diageo plc
    • Kirin Brewery Company Limited
    • LT Group Inc
    • Pernod Ricard
    • Remy Cointreau
    • Suntory Holdings Limited(Kotobuki Realty Co. Ltd.)
AJY 25.03.10

The global dark spirits market size reached USD 100.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 155.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.74% during 2025-2033. The increasing consumers' interest in premium and craft spirits, expanding cocktail culture, rising disposable income, extensive celebrity endorsements, innovative marketing strategies, and a preference for aged and flavored-variety spirits among diverse demographics worldwide are some of the key factors influencing the market growth.

Dark spirits refer to distilled liquors that turn darker in appearance with adequate aging in sealed barrels. Some of the commonly available dark spirits include rum, brandy, cognac, bourbon and scotch whiskey and wine. They are produced in distilleries by fermenting sugarcane molasses, barley, corn, wheat and grapes. The spirits are stored in recycled barrels with charred interiors to enhance the taste and color. Dark spirits are also processed with congeners to improve the fermentation process. They are also utilized in the manufacturing of liquor chocolates, candies, sauces and marinades. Moderate consumption of dark spirits can aid in pain management, increasing bone mineral density, preventing common cold and peripheral artery diseases and maintaining warm body temperatures.

Dark Spirits Market Trends:

Significant growth in the food and beverage industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Moreover, the increasing preference for premium craft spirits, especially among the millennials, is providing a thrust to the market growth. Dark spirits are widely served across restaurants, hotels, bars and pubs and combined with exotic flavored juices and sparkling water to provide innovative experiences to the consumers. Additionally, the advent of online delivery services for alcohol is acting as another growth-inducing factor. Brands and retailers are participating in online promotional campaigns through social media platforms to increase the brand awareness among the consumers. Product manufacturers are also launching clean label dark spirits manufactured using organic, genetically modified organism (GMO)-free, additive-free and naturally sourced ingredients to meet the requirements of health-conscious consumers. Other factors, including significant growth in the spirit tourism industry, along with rising expenditure capacities of the consumers, are anticipated to drive the market toward growth.

Dark Spirits Market Segmentation:

Breakup by Type:

Whiskey

Rum

Brandy

Breakup by Distribution Channel:

On Trade

Off Trade

Breakup by Application:

Bars

Restaurants

Pubs

Others

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anheuser-Busch InBev SA/NV, Asahi Group Holdings ltd., Bacardi Limited, Brown-Forman Corporation, Diageo plc, Kirin Brewery Company Limited, LT Group Inc, Pernod Ricard, Remy Cointreau and Suntory Holdings Limited (Kotobuki Realty Co. Ltd.).

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global dark spirits market in 2024?
  • 2. What is the expected growth rate of the global dark spirits market during 2025-2033?
  • 3. What are the key factors driving the global dark spirits market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global dark spirits market?
  • 5. What is the breakup of the global dark spirits market based on the type?
  • 6. What is the breakup of the global dark spirits market based on the distribution channel?
  • 7. What are the key regions in the global dark spirits market?
  • 8. Who are the key players/companies in the global dark spirits market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Dark Spirits Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Whiskey
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Rum
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Brandy
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Distribution Channel

  • 7.1 On Trade
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Off Trade
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Bars
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Restaurants
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Pubs
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Anheuser-Busch InBev SA/NV
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Asahi Group Holdings ltd.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Bacardi Limited
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Brown-Forman Corporation
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Diageo plc
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Kirin Brewery Company Limited
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 LT Group Inc
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Pernod Ricard
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Remy Cointreau
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Suntory Holdings Limited (Kotobuki Realty Co. Ltd.)
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 SWOT Analysis
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