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경구 단백질 및 펩티드 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 약제 유형, 용도, 지역별(2025-2033년)

Oral Proteins and Peptides Market Size, Share, Trends, and Forecast by Drug Type, Applications, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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경구 단백질 및 펩티드 세계 시장 규모는 2024년에 18억 달러에 달했습니다. IMARC 그룹은 향후 시장이 2033년까지 34억 달러에 이르고, 2025년부터 2033년까지 7.13%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며 2024년 시장 점유율은 97.8%를 넘었습니다. 약물전달 기술의 진보와 비침습적 치료에 대한 수요가 증가함에 따라 시장이 확대되고 있습니다. 주요 촉진요인으로는 당뇨병이나 암 등 만성질환의 유병률 증가와 혁신을 촉진하는 생명공학기업과 연구기관의 지속적인 협력관계를 들 수 있습니다.

단백질과 펩타이드는 인체의 천연 성분이며 많은 생물학적 과정에서 중요한 역할을합니다. 구조가 복잡하고 위와 소장에서 소화되기 쉽기 때문에 일반적으로 주사로 투여됩니다. 그러나 경구 단백질과 펩타이드는 호르몬, 위, 대사 장애를 치료하기 위해 경구 경로에서 섭취 할 수 있습니다. 이러한 문제를 극복하기 위해 분자를 소화로부터 보호하고 장벽에서 혈류로 흡수되는 특수 제형이 설계되었습니다. 이러한 제형에는 장용성 코팅, 나노입자 및 기타 전달 기술이 포함됩니다. 경구 단백질 및 펩티드는 당뇨병, 암, 자가면역 질환 등 많은 만성 질환의 치료에 널리 이용되고 있습니다.

경구 단백질 및 펩티드 시장 동향 :

암, 당뇨병, 심혈관장애(CVDs), 후천성 면역 결핍증후군(AIDs) 등의 만성질환을 앓고 있는 환자 증가와 노인 인구 증가가 경구 단백질과 펩티드 시장의 성장을 가속하는 주요 요인이 되고 있습니다. 이 외에도 기호의 변화나 대중들 사이에서 효과적인 경구약과 기술에 대한 수요가 높아지고 있는 것도 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 소비자의 건강 의식 증가와 경구 단백질 펩티드 보충제의 섭취와 관련된 수많은 이점에 대한 의식 증가가 시장에 밝은 전망을 가져오고 있습니다. 이 외에도 3차원(3D) 프린팅, 나노기술, 유전공학 등 혁신적인 기술의 발전으로 제조업체는 보다 고도의 비용 효율적인 제품 변형을 생산할 수 있게 되었으며, 이는 또한 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이와 동시에 제약기업 간의 광범위한 협력 체제, 헬스케어 인프라의 대폭적인 진보, 연구개발(R&D) 활동의 활성화가 시장에 유익한 성장 기회를 가져오고 있습니다. 또한 소비자의 가처분 소득 증가, 단백질이 풍부한 식생활의 보급, 단백질 파우더, 바, 셰이크 수요의 급증, 제품에의 용이한 액세스를 제공하는 온라인 플랫폼의 보급이 시장 확대를 추진하고 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 경구 단백질 및 펩티드 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 약제 유형별

  • 리나크로티드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 프리카나티드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 칼시토닌
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 인슐린
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 옥트레오티드
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 위와 소화기 질환
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 뼈 질환
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 당뇨병
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 호르몬 장애
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 분석 : 국가별
    • 시장 예측

제9장 촉진요인 및 억제요인·기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 진입업자의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Amryt Pharma Plc
    • AstraZeneca PLC
    • Biocon Limited
    • Novo Nordisk A/S
    • Oramed Ltd
    • Proxima Concepts Limited
SHW 25.03.10

The global oral proteins and peptides market size was valued at USD 1.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 3.4 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 7.13% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 97.8% in 2024. The market is growing due to advancements in drug delivery technologies and the rising demand for non-invasive treatments. Key drivers include the increasing prevalence of chronic diseases like diabetes and cancer coupled with ongoing collaborations between biotech firms and research institutions fostering innovation.

Proteins and peptides are natural components of the human body and play essential roles in many biological processes. Due to their complex structure and susceptibility to digestion in the stomach and small intestine, they are usually administered through injections. However, oral proteins and peptides can be taken via the oral path to treat hormonal, gastric, and metabolic disorders. They are designed to overcome these challenges by using specialized formulations that protect the molecules from digestion and allow them to be absorbed through the intestinal wall into the bloodstream. These formulations include enteric coatings, nanoparticles, and other delivery technologies. Oral proteins and peptides are extensively utilized to treat numerous chronic diseases, such as diabetes, cancer, and autoimmune disorders.

Oral Proteins and Peptides Market Trends:

The increasing volume of patients suffering from chronic diseases, such as cancer, diabetes, cardiovascular disorders (CVDs), and acquired immunodeficiency syndrome (AIDs), and the expanding geriatric population represent the key factors driving the oral proteins and peptides market growth. Besides this, shifting preferences and the rising demand for effective oral drugs and technology among the masses are contributing to the market growth. Moreover, the escalating consumer health consciousness and the growing awareness of the numerous benefits associated with the consumption of oral protein and peptide supplements are creating a positive outlook for the market. In addition to this, innovative technological advancements, such as three-dimensional (3D) printing, nanotechnology, and genetic engineering, have enabled manufacturers to produce more advanced and cost-effective product variants, which is acting as another significant growth-inducing factor. Concurrent with this, the extensive collaborative efforts between pharmaceutical companies, significant advancements in the healthcare infrastructure, and rising research and development (R&D) activities are presenting remunerative growth opportunities for the market. Furthermore, the inflating disposable income of consumers, the widespread adoption of protein-rich diets, the surging demand for protein powder, bars, and shakes, and the increasing proliferation of online platforms providing easy product access are aiding in market expansion.

Oral Proteins and Peptides Industry Segmentation:

Drug Type Insights:

  • Linaclotide
  • Plecanatide
  • Calcitonin
  • Insulin
  • Octreotide

Application Insights:

  • Gastric and Digestive Disorders
  • Bone Diseases
  • Diabetes
  • Hormonal Disorders

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for oral proteins and peptides. Some of the factors driving the North America oral proteins and peptides market included the increasing prevalence of chronic diseases, the shifting consumer preference for oral drugs, and innovative product advancements.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global oral proteins and peptides market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Amryt Pharma Plc, AstraZeneca PLC, Biocon Limited, Novo Nordisk A/S, Oramed Ltd, Proxima Concepts Limited, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the oral proteins and peptides market?
  • 2.What is the future outlook of oral proteins and peptides market?
  • 3.What are the key factors driving the oral proteins and peptides market?
  • 4.Which region accounts for the largest oral proteins and peptides market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global oral proteins and peptides market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Oral Proteins and Peptides Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Drug Type

  • 6.1 Linaclotide
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Plecanatide
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Calcitonin
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Insulin
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Octreotide
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Gastric and Digestive Disorders
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Bone Diseases
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Diabetes
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Hormonal Disorders
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Amryt Pharma Plc
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 AstraZeneca PLC
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 Biocon Limited
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Novo Nordisk A/S
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Oramed Ltd
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
    • 13.3.6 Proxima Concepts Limited
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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