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복합 포장 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 재료별, 최종용도별, 지역별(2025-2033년)

Composite Packaging Market Size, Share, Trends and Forecast by Material, End Use, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 131 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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복합 포장 세계 시장 규모는 2024년 860억 5,000만 달러에 달했습니다. IMARC 그룹은 시장이 2033년 1,231억 1,000만 달러에 이르며, 2025년부터 2033년까지 3.86%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 전망하고 있습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며 2024년 시장 점유율은 32.0%를 넘습니다. 전자상거래의 급성장, 환경 친화적인 패키징 솔루션에 대한 선호도 증가, 식음료(F&B) 응용 분야의 광범위한 사용, 첨단 제조 기술 및 지속가능성에 대한 소비자의 강한 의식이 이 지역 시장 수요를 견인하는 요인이 되고 있습니다.

복합 포장은 여러 재료를 결합한 층으로 구성된 포장 재료의 유형을 말하며, 포장된 제품에 내구성과 강화된 보호를 제공합니다. 이 포장 시스템은 접착제와 라미네이션 기술을 사용하여 결합된 포장 솔루션을 만들기 위해 각 층의 특정 특성을 활용하여 응집성과 견고한 구조를 만듭니다. 복합 포장에 사용되는 가장 일반적인 재료로는 습기와 산소 장벽을 위한 알루미늄 포일, 강도와 유연성을 위한 플라스틱 필름, 강성과 인쇄성을 위한 판지 등이 있습니다. 다른 재료를 겹치는 것으로, 습기, 가스, 빛, 냄새에 대한 우수한 배리어성을 얻을 뿐만 아니라, 충격이나 압축에 대한 강도와 보호도 얻을 수 있습니다. 이 외에도 복합 포장은 매우 맞춤화 가능하여 다양한 제품 및 포장 요구 사항에 맞게 두께, 크기 및 모양의 변형을 만들 수 있습니다. 그 장점은 신선품의 유통기한 연장, 매력적인 디자인과 브랜드 요소에 의한 브랜드 시인성의 향상, 리실러블 클로저, 이지 오프닝 기구, 물약 옵션 등의 기능에 의한 편의성의 향상 등이 있습니다.

복합 포장 시장 동향 :

세계 시장은 주로 다양한 최종 이용 산업에서 가볍고 지속 가능한 패키징에 대한 수요가 증가함에 따라 견인되고 있습니다. 이것은 대중들 사이에서 환경에 대한 관심이 높아지고 있기 때문입니다. 이에 따라 식품, 특히 부패하기 쉬운 상품의 보존 기간 연장에 대한 수요가 높아지면서 제품에 대한 흡수가 증가하고 있습니다. 게다가, 개인들 사이에서 전자상거래와 온라인 쇼핑의 인기가 상당히 높아지고 있는 것도 내구성이 있고 안전한 패키징 솔루션에 대한 수요를 뒷받침하고 있으며, 이것이 시장에 탄력을 주고 있습니다. 또, 압출 라미네이션이나 공압출 등의 제조 공정의 계속적인 진보나, 배리어 특성을 향상시킨 고성능 재료의 인트로덕션이 시장에 박차를 가하고 있습니다. 이 외에도 지속가능하고 재활용가능한 포장재의 사용을 촉진하는 여러 국가의 정부기관에 의한 엄격한 법률 및 규제 시행이 시장의 긍정적인 전망을 창출하고 있습니다. 또한 전자기기, 의약품, 화학약품 등 제품의 무결성과 안전성이 중요한 산업에서 제품이 급속히 채용되고 있는 것도 시장을 견인하고 있습니다. 시장에 기여하는 기타 요인으로는 편의성과 사용 편의성에 중점을 둔 포장, 지속 가능한 공급망으로의 패러다임 이동, 급속한 도시화 등이 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 복합 포장 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 재료별

  • 플라스틱
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 종이
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 판지
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역: 최종 용도별

  • 식음료
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 공업제품
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 헬스케어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 소비재
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 분석 : 국가별
    • 시장 예측

제9장 촉진요인 및 억제요인·기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Amcor plc
    • Crown Holdings Inc.
    • DS Smith plc
    • EnviroCore Composites(Pty) Ltd.
    • Mondi plc
    • Sealed Air Corporation
    • Smurfit Kappa Group plc
    • Sonoco Products Company
    • Tetra Pak International SA
    • Zipform Packaging
SHW 25.03.10

The global composite packaging market size was valued at USD 86.05 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 123.11 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 3.86% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 32.0% in 2024. The rapid growth of e-commerce, increasing preference for eco-friendly packaging solutions, extensive use in food and beverage (F&B) applications, advanced manufacturing technologies, and strong consumer awareness about sustainability are some factors driving the market demand in the region..

Composite packaging refers to a type of packaging material made up of multiple layers of combined materials that provides durability and enhanced protection to the packaged products. The packaging system utilizes the specific properties of each layer to create a packaging solution combined using adhesives or lamination techniques to create a cohesive and robust structure. Some of the most common materials used in composite packaging include aluminum foil for moisture and oxygen barrier, plastic film for strength and flexibility, and paperboard for rigidity and printability. The layering of different materials offers excellent barrier properties against moisture, gases, light, and odors as well as provides strength and protection against impact and compression. In addition to this, composite packaging is highly customizable, allowing for variations in thickness, size, and shape to suit diverse product and packaging requirements. Some of its advantages include extension of the shelf life of perishable goods, enhanced brand visibility through attractive design and branding elements, and greater convenience with features, such as resealable closures, easy-opening mechanisms, and portioning options.

Composite Packaging Market Trends:

The global market is primarily driven by the augmenting demand for lightweight and sustainable packaging in various end-use industries. This can be attributed to the increasing environmental concerns among the masses. In line with this, the escalating demand for extended shelf life of food and beverage products, particularly perishable goods, is resulting in a higher product uptake. Moreover, the considerable rise in the popularity of e-commerce and online shopping among individuals is propelling the demand for durable and secure packaging solutions, which, in turn, is providing an impetus to the market. Also, continual advancements in manufacturing processes, such as extrusion lamination and co-extrusion, as well as the introduction of high-performance materials with improved barrier properties are fueling the market. In addition to this, the implementation of stringent laws and regulations by the government bodies of several countries promoting the usage of sustainable and recyclable packaging materials are creating a positive market outlook. The market is further driven by the rapid product adoption in industries where product integrity and safety are crucial, such as electronics, pharmaceuticals, and chemicals. Some of the other factors contributing to the market include an enhanced focus on convenience and user-friendly packaging, paradigm shift towards sustainable supply chains, and rapid urbanization.

Composite Packaging Industry Segmentation:

Material Insights:

  • Plastic
  • Paper
  • Cardboard
  • Others

End Use Insights:

  • Food and Beverage
  • Industrial Goods
  • Healthcare
  • Consumer Goods
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for composite packaging. Some of the factors driving the North America composite packaging market included an enhanced focus on convenience and user-friendly packaging, presence of several key players, rising concerns regarding sustainable development, etc.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global composite packaging market. The detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Amcor plc, Crown Holdings Inc., DS Smith plc, EnviroCore Composites (Pty) Ltd., Mondi plc, Sealed Air Corporation, Smurfit Kappa Group plc, Sonoco Products Company, Tetra Pak International SA, Zipform Packaging, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What is composite packaging?
  • 2. How big is the global composite packaging market?
  • 3. What is the expected growth rate of the global composite packaging market during 2025-2033?
  • 4. What are the key factors driving the global composite packaging market?
  • 5. What is the leading segment of the global composite packaging market based on material?
  • 6. What is the leading segment of the global composite packaging market based on end use?
  • 7. What are the key regions in the global composite packaging market?
  • 8. Who are the key players/companies in the global composite packaging market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Composite Packaging Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Material

  • 6.1 Plastic
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Paper
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Cardboard
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End Use

  • 7.1 Food and Beverage
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Industrial Goods
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Healthcare
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Consumer Goods
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Amcor plc
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 Crown Holdings Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 DS Smith plc
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 EnviroCore Composites (Pty) Ltd.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 Mondi plc
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Sealed Air Corporation
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Smurfit Kappa Group plc
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 Sonoco Products Company
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Tetra Pak International SA
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
    • 13.3.10 Zipform Packaging
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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