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암 단클론항체 시장 보고서 : 항체 유형별, 약물 유형별, 용도별, 최종 용도별, 지역별(2025-2033년)

Cancer Monoclonal Antibodies Market Report by Antibody Type, Medication Type (Bevacizumab, Rituximab, Trastuzumab, Cetuximab, Panitumumab, and Others), Application, End-User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

IMARC Group은 2024년 세계 암 단클론항체 시장 규모가 483억 달러에 달했으며, 2025년부터 2033년까지 3.4%의 연평균 성장률(CAGR)로 2033년에는 655억 달러에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

암 단클론항체란 암세포에 대한 면역체계의 공격을 모방하도록 설계된 실험실에서 생성된 분자를 말합니다. 암세포 표면에 존재하는 항원과 결합하여 세포막 파괴 및 세포 증식 억제, 면역체계 억제를 유발하는 플래그를 세울 수 있습니다. 또한 치료용 방사선을 암세포에 직접 조사하여 암세포를 중화 또는 파괴할 수도 있습니다. 가장 일반적으로 사용되는 단클론항체에는 마우스 항체, 키메라 항체, 인간화 항체 등이 있으며, 혈액, 간, 뇌, 유방암 등의 암 치료에 사용되고 있습니다.

전 세계적으로 암의 유병률이 증가하고 있는 것이 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 화학요법 등 기존에 사용되던 비표적 치료법에 비해 단클론항체는 환자의 신체에 미치는 부작용이 적고, 자가면역질환 및 염증성 질환의 치료에도 사용할 수 있습니다. 또한, 비용 효율성이 높은 바이오시밀러 단클론항체가 개업의와 종양 전문의에게 널리 채택되고 있는 것도 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 유전자 시퀀싱 및 표적 유전자 선택 기술이 발전함에 따라 이러한 항체는 의약품과 유사한 특성을 갖도록 변형될 수 있습니다. 동일한 효율을 가지면서도 오리지널 의약품보다 저렴하게 구입할 수 있어 치료의 비용 효율성을 높일 수 있으며, 이는 전 세계적으로 수요 증가에 기여하고 있습니다. 맞춤형 의약품에 대한 선호도 증가, 광범위한 연구개발(R&D) 활동, 헬스케어 인프라의 대폭적인 개선 등 다른 요인들도 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 암 단클론항체 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 변화할 것인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • COVID-19는 세계 암 항체 시장에 어떤 영향을 미쳤을까?
  • 항체 유형별 시장 현황은?
  • 약제 종류별 시장 현황은?
  • 용도별 시장 내역은?
  • 최종 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는 무엇인가?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는 무엇인가?
  • 세계 암 단클론항체 시장의 구조와 주요 플레이어는?
  • 업계 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 암 단클론항체 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 항체 유형별

  • 마우스 항체
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 키메라 항체
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 인간화 항체
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 약물 유형별

  • 베바시주맙(아바스틴)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 리툭시맙(리툭산)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 트라스투주맙(허셉틴)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 세툭시맙(얼비툭스)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 파니투무맙(벡티빅스)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 유방암
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 혈액암
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 간암
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 뇌종양
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 대장암
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 최종 용도별

  • 병원과 클리닉
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 약국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 연구실
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 내역 : 국가별
    • 시장 예측

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급업체의 협상력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amgen Inc.
    • Roche Holding AG
    • AbbVie Inc.
    • Johnson & Johnson
    • Eli Lilly and Company
    • Merck & Co. Inc.
    • Genmab A/S
    • GlaxoSmithKline Plc.
    • Bristol-Myers Squibb Company
    • Novartis AG
    • Spectrum Pharmaceuticals Inc.
    • Seattle Genetics Inc.
    • Pfizer Inc.
ksm 25.03.12

The global cancer monoclonal antibodies market size reached USD 48.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 65.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.4% during 2025-2033.

A cancer monoclonal antibody refers to a laboratory-generated molecule that is engineered to mimic the immune system's attack on cancer cells. It can bind to antigens present on the surface of cancer cells and flag them to trigger the destruction of cell membranes, block cell growth and immune system inhibitors. It can also deliver treatment radiations directly to the cancer cells to neutralize or destroy them. Some of the most commonly used monoclonal antibodies include murine, chimeric and humanized antibodies that are employed in the treatment of cancer in the blood, liver, brain and breast.

The increasing prevalence of cancer across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. In comparison to traditionally used non-targeted therapies, such as chemotherapy, monoclonal antibodies have reduced side-effects on the patient's body and can also be used for the treatment of autoimmune and inflammatory diseases. Furthermore, widespread adoption of cost-efficient biosimilar monoclonal antibodies by medical practitioners and oncologists is also providing a boost to the market growth. With technological advancements in gene sequencing and target gene selection, these antibodies can be modified to have similar properties to that of a pharmaceutical drug. They have the same efficiency but are available at reduced prices than the original medicine, which aids in enhancing the cost-efficiency of the treatment, thereby contributing to the increasing demand for the product across the globe. Other factors, including rising preference for personalized medicines, extensive research and development (R&D) activities and significant improvements in the healthcare infrastructure, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Antibody Type:

  • Murine Antibodies
  • Chimeric Antibodies
  • Humanized Antibodies
  • Others

Breakup by Medication Type:

  • Bevacizumab (Avastin)
  • Rituximab (Rituxan)
  • Trastuzumab (Herceptin)
  • Cetuximab (Erbitux)
  • Panitumumab (Vectibix)
  • Others

Breakup by Application:

  • Breast Cancer
  • Blood Cancer
  • Liver Cancer
  • Brain Cancer
  • Colorectal Cancer
  • Others

Breakup by End-User:

  • Hospitals and Clinics
  • Pharmacies
  • Research Laboratories
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being AbbVie Inc., Amgen Inc., Bristol-Myers Squibb Company, Eli Lilly and Company, Genmab A/S, GlaxoSmithKline Plc., Johnson & Johnson, Merck & Co. Inc., Novartis AG, Pfizer Inc., Roche Holding AG, Seattle Genetics Inc., Spectrum Pharmaceuticals Inc., etc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global cancer monoclonal antibodies market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the key regional markets?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global cancer monoclonal antibodies market?
  • What is the breakup of the market based on the antibody type?
  • What is the breakup of the market based on the medication type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the end-user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global cancer monoclonal antibodies market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Cancer Monoclonal Antibodies Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Antibody Type

  • 6.1 Murine Antibodies
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Chimeric Antibodies
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Humanized Antibodies
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Medication Type

  • 7.1 Bevacizumab (Avastin)
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Rituximab (Rituxan)
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Trastuzumab (Herceptin)
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Cetuximab (Erbitux)
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Panitumumab (Vectibix)
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Breast Cancer
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Blood Cancer
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Liver Cancer
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Brain Cancer
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Colorectal Cancer
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End-User

  • 9.1 Hospitals and Clinics
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Pharmacies
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Research Laboratories
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Others
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Amgen Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Roche Holding AG
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 AbbVie Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Johnson & Johnson
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Eli Lilly and Company
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Merck & Co. Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Genmab A/S
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 GlaxoSmithKline Plc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Bristol-Myers Squibb Company
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Novartis AG
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Spectrum Pharmaceuticals Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Seattle Genetics Inc.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Pfizer Inc.
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
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