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고정 위성 서비스 시장 보고서 : 서비스별, 조직 규모별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Fixed Satellite Services Market Report by Service, Organization Size (Small Offices and Home Offices, Small and Medium Businesses, Large Enterprises), End-User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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고정 위성 서비스 세계 시장 규모는 2024년 261억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 377억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 3.98%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예상하고 있습니다. 소득 수준 향상과 스마트폰 판매량 증가로 인해 통신에 필수적인 초고속 인터넷에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 그 결과, 최근 몇 년 동안 브로드밴드에 대한 수요가 크게 증가하여 세계 시장의 성장을 주도하고 있습니다.

FSS라고도 알려진 고정 위성 서비스는 서로 다른 지구국 간에 사용되는 무선 통신 서비스입니다. 이 위성 서비스는 전화 송수신 및 방송용 TV 신호 송수신을 위해 VSAT 기술을 사용하며, FSS는 저출력이며, 더 나은 서비스 수신을 위해 대형 접시형 안테나를 갖추고 있습니다. 전략적으로 배치되어 사용자가 이동 중에도 신호 손실 없이 통신할 수 있습니다. 그 결과, 전 세계 정부 기관, 군사 조직, 중소기업 및 대기업이 이 시스템을 사용하고 있습니다.

시장 촉진요인:

소득수준의 상승과 스마트폰의 판매량 증가로 초고속 인터넷은 통신의 필수품 중 하나가 되었습니다. 그 결과, 최근 몇 년 동안 광대역에 대한 수요가 크게 증가했으며, 이는 세계 고정 위성 서비스 시장의 성장에 박차를 가하고 있습니다.

HDTV 채널의 보급과 DTH TV 플랫폼의 등장으로 전 세계적으로 고정 위성 서비스에 대한 수요가 확대되고 있습니다.

군용 위성통신, 통신 백홀, 컨텐츠 및 방송 전송, 기업 및 광대역 연결에 대한 지출 증가는 예측 기간 동안 고정 위성 서비스에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.

석유 및 가스 산업에서 고처리량 연결 및 기업 네트워크에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이는 세계 FSS 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업들에게 몇 가지 성장 기회를 제공하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 고정 위성 서비스 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 고정 위성 서비스 시장의 예상 성장률은?
  • COVID-19가 세계 고정 위성 서비스 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 고정 위성 서비스 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • 전 세계 고정 위성 서비스 시장의 서비스별 현황은?
  • 세계 고정 위성 서비스 시장의 주요 지역은?
  • 세계 고정 위성 서비스 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 고정 위성 서비스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 내역 : 서비스별
  • 시장 내역 : 조직 규모별
  • 시장 내역 : 최종사용자별
  • 시장 내역 : 지역별
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 서비스별

  • TV 채널 방송
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 통신 백홀
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 브로드밴드 서비스
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 컨텐츠와 비디오 배포
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 군용 위성통신
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 조직 규모별

  • 소규모 오피스와 홈 오피스(SOHO)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중소기업(SMB)
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 대기업
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 미디어와 엔터테인먼트
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 교육
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 정부
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • IT와 통신
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 소매
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 석유 및 가스
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 항공우주 및 방위
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 아시아태평양
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 유럽
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 북미
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 라틴아메리카
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

  • 개요
  • 위성 제조업체
  • 위성 발사 서비스
  • 위성통신 사업자
  • 서비스 프로바이더/재판업체
  • 최종사용자
  • 지상 설비 벤더

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Embratel Star One
    • Eutelsat Communications
    • Telesat Holdings
    • SKY Perfect JSAT Corporation
    • Thaicom Public Company Ltd
    • Nigerian Communications Satellites Ltd
    • Telenor Satellite AS
    • Singapore Telecommunications Ltd(Singtel)
    • SES S.A
    • Arabsat
    • Hispasat
    • Intelsat Corporation
ksm 25.03.11

The global fixed satellite services market size reached USD 26.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 37.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.98% during 2025-2033. The increasing income levels and rising sales of smartphones have fueled the demand for high-speed internet as one of the essential aspects of communication. As a result, the demand for broadband has increased significantly in recent years, which is driving the growth of the global market.

Fixed satellite services, also known as FSS, are radiocommunication services used between different earth stations. These satellite services use the VSAT technology for sending and receiving telephone calls and television signals for broadcasting. They offer low power output and have large dish-style antennas for better service reception. As FSS systems provide services to numerous users simultaneously, they are placed strategically for covering a vast area to allow users to communicate while traveling, without losing signals. As a result, governments, military organizations, as well as small and large business firms across the globe, use these systems.

Market Drivers:

On account of inflating income levels and rising sales of smartphones, high-speed internet has become one of the necessities for communication. As a result, the demand for broadband has increased significantly in recent years which, in turn, is impelling the growth of the global fixed satellite services market.

Owing to a rise in the adoption of HDTV channels and emerging DTH TV platforms, there has been an escalation in the overall demand for fixed satellite services across the globe.

Increasing expenditure on military satellite communication; telecom backhaul, content and broadcast delivery; and enterprise and broadband connectivity is anticipated to drive the demand for fixed satellite services during the forecast period.

There has been a rise in the demand for high-throughput connectivity and corporate enterprise networks in the oil and gas industry. This has provided several growth opportunities to the major players operating in the global FSS market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Service:

  • TV Channel Broadcast
  • Telecom Backhaul
  • Broadband Services
  • Content and Video Distribution
  • Military Satellite Communication

Breakup by Organization Size:

  • Small Offices and Home Offices (SOHO)
  • Small and Medium Businesses (SMB)
  • Large Enterprises

Breakup by End-User:

  • Media and Entertainment
  • Education
  • Government
  • IT and Communications
  • Retail
  • Oil and Gas
  • Aerospace and Defense
  • Others

Breakup by Region:

  • Asia Pacific
  • Europe
  • North America
  • Middle East and Africa
  • Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Embratel Star One, Eutelsat Communications, Telesat Holdings, SKY Perfect JSAT Corporation, Thaicom Public Company Ltd, Nigerian Communications Satellites Ltd, Telenor Satellite AS, Singapore Telecommunications Ltd (Singtel), SES S.A, Arabsat, Hispasat, Intelsat Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the fixed satellite services market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global fixed satellite services market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global fixed satellite services market?
  • 4.What are the key factors driving the global fixed satellite services market?
  • 5.What is the breakup of the global fixed satellite services market based on the service?
  • 6.What are the key regions in the global fixed satellite services market?
  • 7.Who are the key players/companies in the global fixed satellite services market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Fixed Satellite Services Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Service
  • 5.5 Market Breakup by Organization Size
  • 5.6 Market Breakup by End-User
  • 5.7 Market Breakup by Region
  • 5.8 Market Forecast

6 Market Breakup by Service

  • 6.1 TV Channel Broadcast
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Telecom Backhaul
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Broadband Services
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Content and Video Distribution
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Military Satellite Communication
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Organization Size

  • 7.1 Small Offices and Home Offices (SOHO)
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Small and Medium Businesses (SMB)
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Large Enterprises
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End-User

  • 8.1 Media and Entertainment
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Education
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Government
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 IT and Communications
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Retail
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Oil and Gas
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Aerospace and Defense
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast
  • 8.8 Others
    • 8.8.1 Market Trends
    • 8.8.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 Asia Pacific
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Europe
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 North America
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Middle East and Africa
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Satellite Manufacturers
  • 11.3 Satellite Launch Services
  • 11.4 Satellite Operators
  • 11.5 Service Providers/Resellers
  • 11.6 End Users
  • 11.7 Ground Equipment Vendors

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Embratel Star One
    • 14.3.2 Eutelsat Communications
    • 14.3.3 Telesat Holdings
    • 14.3.4 SKY Perfect JSAT Corporation
    • 14.3.5 Thaicom Public Company Ltd
    • 14.3.6 Nigerian Communications Satellites Ltd
    • 14.3.7 Telenor Satellite AS
    • 14.3.8 Singapore Telecommunications Ltd (Singtel)
    • 14.3.9 SES S.A
    • 14.3.10 Arabsat
    • 14.3.11 Hispasat
    • 14.3.12 Intelsat Corporation
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