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러기드 태블릿 시장 보고서 : 유형별, 운영체제별, 유통 채널별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)

Rugged Tablet Market Report by Type, Operating System, Distribution Channel, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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러기드 태블릿 세계 시장 규모는 2024년에 11억 3,280만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 19억 360만 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 5.64%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예측하고 있습니다.

러기드 태블릿은 극한의 가혹한 환경 조건을 견딜 수 있도록 설계된 스마트 기기를 말합니다. 이러한 무선 태블릿은 강화 프레임, 강화 스킨, 방수 씰, 강화유리, 소프트 코너 범퍼를 사용하여 제조됩니다. 물과 강한 진동, 낙하로 인한 손상, 온도 변화에도 강합니다. 러기드 태블릿은 기존 기기와 비교하여 인터넷 연결성 향상, 고해상도 디스플레이, 긴 수명, 향상된 속도, 카메라, 경량화를 실현하고 있습니다. 이러한 태블릿은 일반적으로 세계 포지셔닝 시스템(GPS) 서비스, 차량 배차 및 라우팅, 자산 관리, 검사, 감사, 컴플라이언스 보고에 사용됩니다. 그 결과, 이 태블릿은 에너지, 제조, 건설, 운송 및 물류, 군 및 방위, 공공 보안, 소매, 의료 등 다양한 산업 분야에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

군사 및 국방 분야에서 스마트 기기에 대한 수요가 크게 증가하는 것은 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 국경 간 긴장과 테러 활동의 사례가 증가함에 따라 국방 조직은 업무의 디지털화와 실시간 정보 접근을 위해 첨단 모빌리티 솔루션의 채택을 늘리고 있습니다. 또한, 셀룰러 브로드밴드 및 무선 시스템의 보안 네트워크 개발이 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 안드로이드 기반의 러기드 태블릿은 수많은 애플리케이션과 통합할 수 있으며, 소방대, 경찰 차량, 구급차, 군용 시스템에서 사용되어 위험도가 높은 상황에서 다양한 기능을 수행합니다. 또한, 방탄 사양의 개발 등 다양한 제품 혁신이 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 제품 제조업체들은 태블릿의 내구성과 신뢰성을 향상시키기 위해 강화된 터치 기능, 교체 가능한 배터리, 생체인식 시스템을 탑재한 제품 개발에 주력하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 러기드 태블릿 시장 규모는?
  • 2025-2033년 러기드 태블릿 시장 세계 시장 성장률은?
  • COVID-19가 세계 러기드 태블릿 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 러기드 태블릿 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇일까?
  • 전 세계 러기드 태블릿 시장의 유형별 분류는?
  • 전 세계 러기드 태블릿 시장의 OS별 현황은?
  • 전 세계 러기드 태블릿 시장의 판매 채널별 비중은 어떻게 되는가?
  • 전 세계 러기드 태블릿 시장의 최종 사용 산업별 분석은?
  • 세계 러기드 태블릿 시장의 주요 지역은?
  • 세계 러기드 태블릿 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 러기드 태블릿 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 풀 러기드 태블릿
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 세미 러기드 태블릿
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 울트라 러기드 태블릿
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 운영체제별

  • Windows
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • Android
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 온라인
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 오프라인
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 최종 이용 산업별

  • 에너지
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 제조
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 건설
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 운송·물류
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 공공안전
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 소매
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 의료
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 정부
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 군과 방위
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 내역 : 국가별
    • 시장 예측

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AAEON Technology Inc.(Asus and ShuoYang Technology Co. Ltd.)
    • Dell Technologies Inc.
    • Dt Research Inc
    • Getac Technology Corporation
    • Hp Inc.
    • Kontron S&T AG(S&T AG)
    • Leonardo DRS Inc.
    • MobileDemand
    • MilDef Group AB
    • NEXCOM International Co. Ltd.
    • Panasonic Corporation
    • Trimble Inc.
    • Zebra Technologies Corporation
ksm 25.03.11

The global rugged tablet market size reached USD 1,132.8 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,903.6 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.64% during 2025-2033.

Rugged tablets refer to smart devices designed to sustain extreme and harsh environmental conditions. These wireless tablets are manufactured using reinforced frames, toughened skins, watertight seals, hardened glass and soft corner bumpers. They are resistant to water, strong vibrations, damage caused by falls and temperature changes. In comparison to the traditionally used devices, rugged tablets have improved internet connectivity, high-resolution display, longer lifespan, enhanced speed, camera and are lighter in weight. They are commonly used for global positioning system (GPS) service, dispatch and routing, asset management, inspections, auditing and compliance reporting. As a result, these tablets find extensive applications across various industries, such as energy, manufacturing, construction, transportation and logistics, military & defense, public safety, retail and medical.

A significant increase in the demand for smart devices from the military and defense sectors is one of the key factors driving the growth of the market. With the rising instances of cross-border tensions and terrorist activities, defense organizations are increasingly adopting advanced mobility solutions to digitize operations and access information in real-time. Furthermore, the development of secure networks in cellular broadband and wireless systems is providing a thrust to the market growth. Android-based rugged tablets can be integrated with numerous applications and are used in fire brigades, police vehicles, ambulances and military systems to perform numerous functions in high-risk situations. Additionally, various product innovations, such as the development of bulletproof variants, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are emphasizing on developing products that are equipped with enhanced touch capabilities, replaceable batteries and biometric authentication systems to improve the durability and reliability of the tablet.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Fully Rugged Tablets
  • Semi Rugged Tablets
  • Ultra-Rugged Tablets

Breakup by Operating System:

  • Windows
  • Android
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

Breakup by End Use Industry:

  • Energy
  • Manufacturing
  • Construction
  • Transportation and Logistics
  • Public Safety
  • Retail
  • Medical
  • Government
  • Military and Defense
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being AAEON Technology Inc. (Asus and ShuoYang Technology Co. Ltd.), Dell Technologies Inc., Dt Research Inc., Getac Technology Corporation, Hp Inc., Kontron S&T AG (S&T AG), Leonardo DRS Inc., MobileDemand, MilDef Group AB, NEXCOM International Co. Ltd., Panasonic Corporation, Trimble Inc. and Zebra Technologies Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global rugged tablet market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global rugged tablet market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global rugged tablet market?
  • 4.What are the key factors driving the global rugged tablet market?
  • 5.What is the breakup of the global rugged tablet market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global rugged tablet market based on the operating system?
  • 7.What is the breakup of the global rugged tablet market based on the distribution channel?
  • 8.What is the breakup of the global rugged tablet market based on the end use industry?
  • 9.What are the key regions in the global rugged tablet market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global rugged tablet market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Rugged Tablet Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Fully Rugged Tablets
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Semi Rugged Tablets
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Ultra-Rugged Tablets
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Operating System

  • 7.1 Windows
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Android
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Online
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Offline
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use Industry

  • 9.1 Energy
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Manufacturing
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Construction
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Transportation and Logistics
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Public Safety
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Retail
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Medical
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast
  • 9.8 Government
    • 9.8.1 Market Trends
    • 9.8.2 Market Forecast
  • 9.9 Military and Defense
    • 9.9.1 Market Trends
    • 9.9.2 Market Forecast
  • 9.10 Others
    • 9.10.1 Market Trends
    • 9.10.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 AAEON Technology Inc. (Asus and ShuoYang Technology Co. Ltd.)
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
    • 15.3.2 Dell Technologies Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Dt Research Inc
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Getac Technology Corporation
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Hp Inc.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Kontron S&T AG (S&T AG)
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
    • 15.3.7 Leonardo DRS Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 SWOT Analysis
    • 15.3.8 MobileDemand
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
    • 15.3.9 MilDef Group AB
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 NEXCOM International Co. Ltd.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
    • 15.3.11 Panasonic Corporation
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Trimble Inc.
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
    • 15.3.13 Zebra Technologies Corporation
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials
      • 15.3.13.4 SWOT Analysis
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