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시장보고서
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1660749
건조 수프 시장 보고서 : 제품 유형별, 유형별, 생성별, 포장 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)Dried Soup Market Report by Product Type, Type, Preparation, Packaging Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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건조 수프 세계 시장 규모는 2024년에 129억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 169억 달러에 도달하여 2025년부터 2033년까지 2.9%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예측하고 있습니다.
건조 수프는 탈수된 곡물, 채소, 육류에 각종 보존료와 향료를 첨가하여 만든 즉석 수프 믹스를 말합니다. 재료는 영양가에 영향을 주지 않고 수분을 제거하는 데 도움이 되는 동결건조 또는 저속 공기 건조 기술을 사용하여 탈수됩니다. 일반적으로 휴대가 간편한 컵이나 파우치에 담겨 있어 남녀노소 누구나 간편하게 한 끼 식사나 간식으로 즐길 수 있는 것이 특징입니다. 또한, 나트륨과 방부제가 많이 함유된 면류와 같은 다른 인스턴트 식품을 대체할 수 있는 영양가 높은 식품으로 널리 알려져 있습니다.
노동 인구의 증가와 바쁜 라이프스타일로 인해 균형 잡힌 영양가 있는 식사를 준비할 수 있는 시간이 점점 줄어들고 있습니다. 이에 따라 전 세계적으로 간편하고 바로 먹을 수 있는 식품에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 이러한 식품은 소비자의 영양적 요구와 다양한 기호를 모두 충족시킬 수 있습니다. 또한, 부가가치가 높은 무글루텐 및 유기농 건조 수프 제품군의 도입으로 제품 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 또한, 식료품점 및 편의점과 같은 조직화된 유통 채널의 확대와 여러 온라인 식료품 포털 사이트를 통해 제품에 대한 접근성이 향상되고 있습니다. 이와는 별도로, 필요한 영양 정보 및 기타 건강상의 이점을 담은 혁신적인 제품 포장도 소비자가 건조 수프를 구매하도록 설득하는 데 도움이 되고 있습니다. 다른 시장 성장요인으로는 가처분 소득과 지출 능력의 증가, 제조업체의 적극적인 판촉 활동을 들 수 있습니다.
The global dried soup market size reached USD 12.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 16.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.9% during 2025-2033.
Dried soup refers to an instant soup mix made by using dehydrated grains, vegetables and meat, along with various preservatives and flavoring agents. The ingredients are dehydrated using freeze-drying or slow air-drying techniques that help in removing the water content without affecting their nutritional value. It is usually available in portable cups and pouches and is relished by individuals of all age groups as a quick meal or snack option. Furthermore, it is widely considered as a more nutritious alternative to other instant food products such as noodles that usually contain a high amount of sodium and preservatives.
Rising working population and hectic lifestyles have left negligible time for preparing a balanced and nutritious meal. Consequently, the demand for convenience and ready-to-eat foods is experiencing a significant increase across the globe. These foods cater to both the nutritional needs and diversified tastes of consumers. Furthermore, the introduction of value-added gluten-free and organic variants of dried soup is expected to increase product demand. Additionally, the expansion of organized distribution channels such as grocery and convenience stores, along with several online grocery portals, has enhanced the product accessibility. Apart from this, innovative product packaging with the required nutritional information and other health benefits also helps in persuading the consumers to buy dried soup. Other factors contributing to the market growth include rising disposable income and expenditure capacity, along with aggressive promotional activities by manufacturers.
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Associated British Foods, B&G Foods, Baxters Food Group, Campbell Soup, Subo Foods, Frontier Soups, General Mills, Hain Celestial, House Foods Group, Kraft Heinz, Kroger, Nestle, Nissin Foods, NK Hurst Company, Unilever, Premier Foods, etc.