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세계의 화이트 와인 시장 보고서 : 제품 유형, 보디 유형, 감미도, 판매채널, 지역별(2025-2033년)

White Wine Market Report by Product Type, Body Type, Sweetness Level, Sales Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 화이트 와인 시장 규모는 2024년에 439억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에 643억 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 4.12%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

화이트 와인은 짙은 색 또는 옅은 색의 포도즙으로 만든 희미하게 노란색 또는 호박색의 알코올 음료입니다. 화이트 와인은 보통 흰 포도에서 짜낸 과즙을 발효시켜 만들어지며, 탄닌, 수분, 향기 성분, 당분, 산, 알코올로 구성되어 있습니다. 상큼한 음료로 널리 마시는 것 외에도 해산물, 닭육류, 가금류, 크루디테, 파스타, 구운 고기 등 다양한 요리에 곁들이면 그 맛과 향을 더욱 돋보이게 합니다. 레드 와인에 비해 화이트 와인은 상큼한 산미, 꽃향기, 순수한 과일 향을 선사합니다. 또한 에피카테킨, 케르세틴, 레스베라트롤 등 다이어트, 숙취 해소, 질병 예방에 도움을 주는 다양한 항산화 물질이 풍부하게 함유되어 있습니다.

화이트 와인 시장 동향 :

세계에서 사교적 음주의 신흥 동향에 따른 와인 소비 증가는 시장 성장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다. 화이트 와인은 축제, 사교 모임, 로맨틱한 데이트, 결혼식, 피로연, 브라이덜 샤워, 기념일, 은퇴 파티 등에서 널리 사용되는 인기 있는 알코올 음료입니다. 또한 식문화에서 식사 중, 식간, 디저트와 함께 식전주로 제품 이용이 증가하고 있는 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 심혈관 기능 개선, 신진대사 촉진, 폐 건강, 인지 기능 향상, 포도당 수치 조절, 당뇨병 및 암 위험 감소 등 다양한 건강 효과에 대한 소비자의 인식이 높아진 것도 제품 수요 증가의 배경입니다. 이 외에도 농약, 제초제, 화학비료를 사용하지 않고 폐기물을 줄이고 토양, 공기, 수질을 개선하기 위해 생산되는 지속가능한 화이트 와인의 채택은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 소비자의 지출 능력 증가, 다양한 E-Commerce 플랫폼을 통한 제품 구매 용이성, 새로운 맛의 도입, 피부 개선을 위한 제품 사용 증가 등 다른 요인들도 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 화이트 와인 시장은 지금까지 어떻게 변화해왔고, 앞으로 어떻게 변화하는가?
  • COVID-19는 세계 화이트 와인 시장에 어떤 영향을 미치고 있는가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 제품 유형별 시장 분석은?
  • 체형별 시장 분석은?
  • 단맛별 시장 분석은?
  • 판매 채널별 시장 현황은?
  • 산업 밸류체인의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 화이트 와인 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계의 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 화이트 와인 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • Riesling
  • Gewurztraminer
  • Chardonnay
  • Sauvignon Blanc
  • Chenin Blanc
  • Gruner Veltliner
  • Moscato
  • Pinot Grigio
  • 기타

제7장 시장 내역 : 보디 유형별

  • 라이트 보디
  • 미디엄 보디
  • 풀 보디

제8장 시장 내역 : 감미도별

  • 드라이
  • 세미 스위트
  • 스위트

제9장 시장 내역 : 판매채널별

  • 현대 유통
  • 식료품점
  • 편의점
  • E-Commerce
  • 기타

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Accolade Wines
    • Casella Family Brands
    • Caviros Winery
    • Chateau Lafite Rothschild
    • Constellation Brands Inc.
    • E & J Gallo Winery
    • Grupo Penaflor S.A.
    • Marchesi Antinori Srl
    • The Wine Group
    • Treasury Wine Estates
    • Vina Concha Y Toro
    • Yantai Changyu Pioneer Wine Company Limited
KSA 25.04.04

The global white wine market size reached USD 43.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 64.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.12% during 2025-2033.

White wine is a faintly yellow or amber-colored alcoholic beverage produced from the juice of dark or light-colored grapes. It is usually made by fermenting juice pressed from white grapes and comprises tannins, water, aromatics, sugar, acids, and alcohol. It is widely consumed as a refreshing drink and is also incorporated in various dishes, such as seafood, chicken, crudites, pasta, and roasted meats, to intensify the flavor and aroma. As compared to red wine, white wine provides zesty acidity, floral aromas, and pure fruit notes. It is also rich in various antioxidants, such as epicatechin, quercetin, and resveratrol, that assist in weight loss, reduce hangovers, and prevent diseases.

White Wine Market Trends:

The rising consumption of wine due to the emerging trends of social drinking across the globe is one of the primary factors driving the market growth. White wine is a popular alcoholic beverage widely consumed during celebrations, social gatherings, romantic dates, weddings, receptions, bridal showers, anniversaries, and retirement parties. In addition, the increasing product utilization in dietary culture as an aperitif during the meal, between meals, and with desserts is acting as another growth-inducing factor. The widespread product demand can also be attributed to the rising consumer awareness regarding its various health benefits, such as improved cardiovascular functions, increased metabolism, healthy lungs, boosted cognitive health, controlled glucose levels, and reduced risk of diabetes and cancer. Apart from this, the introduction of sustainable white wines produced without pesticides, herbicides, and chemical fertilizers that aim to reduce waste and improve soil, air, and water quality is positively influencing the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of consumers, easy product availability across various e-commerce platforms, the introduction of new flavors, and the increasing product utilization for improving skin, are anticipated to drive the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Riesling
  • Gewurztraminer
  • Chardonnay
  • Sauvignon Blanc
  • Chenin Blanc
  • Gruner Veltliner
  • Moscato
  • Pinot Grigio
  • Others

Breakup by Body Type:

  • Light Bodied
  • Medium Bodied
  • Full-Bodied

Breakup by Sweetness Level:

  • Dry
  • Semi-Sweet
  • Sweet

Breakup by Sales Channel:

  • Modern Trade
  • Grocery Store
  • Convenience Stores
  • E-Commerce
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accolade Wines, Casella Family Brands, Caviros Winery, Chateau Lafite Rothschild, Constellation Brands Inc., E & J Gallo Winery, Grupo Penaflor S.A., Marchesi Antinori Srl, The Wine Group, Treasury Wine Estates, Vina Concha Y Toro and Yantai Changyu Pioneer Wine Company Limited. Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global white wine market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global white wine market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the body type?
  • What is the breakup of the market based on the sweetness level?
  • What is the breakup of the market based on the sales channel?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global white wine market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global White Wine Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Riesling
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Gewurztraminer
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Chardonnay
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Sauvignon Blanc
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Chenin Blanc
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Gruner Veltliner
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Moscato
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Pinot Grigio
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast
  • 6.9 Others
    • 6.9.1 Market Trends
    • 6.9.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Body Type

  • 7.1 Light Bodied
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Medium Bodied
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Full-Bodied
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Sweetness Level

  • 8.1 Dry
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Semi-Sweet
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Sweet
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Sales Channel

  • 9.1 Modern Trade
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Grocery Store
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Convenience Stores
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 E-Commerce
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Accolade Wines
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Casella Family Brands
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Caviros Winery
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Chateau Lafite Rothschild
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Constellation Brands Inc.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 E & J Gallo Winery
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Grupo Penaflor S.A.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Marchesi Antinori Srl
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 The Wine Group
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Treasury Wine Estates
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Vina Concha Y Toro
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Yantai Changyu Pioneer Wine Company Limited
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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