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세계의 피부과 치료제 시장 : 피부 질환별, 투여 경로별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Dermatological Drugs Market by Dermatological Diseases, Route of Administration, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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피부과 치료제 시장 세계 시장 규모는 2024년 260억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 568억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 8.64%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 전망하고 있습니다. 피부 질환의 유병률 증가, 화장품에 대한 수요 증가, 피부 건강에 대한 개인의 인식 증가가 시장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다.

피부과 치료제는 여드름, 건선, 습진, 주사, 피부암, 곰팡이 감염, 피부, 모발, 손톱에 영향을 미치는 기타 질환 등 다양한 피부 질환을 치료하는 데 사용되는 의약품입니다. 이러한 약제는 치료하고자 하는 피부 질환의 유형에 따라 국소 투여, 경구 투여 또는 주사로 사용됩니다. 크림, 연고, 젤, 스프레이 등의 국소용 피부과 치료제는 피부에 직접 바르는 약입니다. 여드름이나 습진과 같은 국소 피부 질환을 치료하는 데 가장 많이 사용됩니다. 반면, 전신 피부과 치료제는 경구 또는 주사로 복용하는 약으로 피부 질환의 근본적인 원인을 표적으로 삼는 약입니다. 이러한 약물은 건선과 같은 중증 또는 광범위한 피부 질환을 치료하는 데 주로 사용됩니다. 이 제품들은 화장품과 의약품의 특성을 모두 가지고 있으며, 피부의 전반적인 건강과 외모를 개선하도록 설계되었습니다. 또한, 피부과 치료제는 피부과 의사나 피부 건강에 정통한 의료 전문가가 처방하기 때문에 전 세계적으로 수요가 증가하고 있습니다.

피부과 치료제 시장 동향 :

시장은 주로 건선, 습진, 여드름, 여드름, 주사, 피부암과 같은 피부 질환의 유병률 증가가 시장을 주도하고 있습니다. 또한, 이러한 질병에 걸리기 쉬운 노년층 인구가 증가하고 있는 것도 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이와 더불어, 피부의 전반적인 건강과 외모를 개선하기 위해 의약학적 특성을 가진 화장품인 코스메슈티컬을 널리 채택하는 개인도 증가하고 있습니다. 이는 건강한 피부 유지의 중요성에 대한 개인의 인식이 높아지면서 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 환자들은 현재 피부 질환 치료에 대한 인식이 높아지면서 피부과 치료제에 대한 전반적인 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 경피 패치, 나노기술, 마이크로니들 등 약물 전달 시스템의 다양한 기술 발전이 피부과 치료제 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 이러한 새로운 약물 전달 시스템은 약물의 효능을 향상시키고 환자의 순응도를 높입니다. 또한, 소비자의 가처분 소득 증가, 일반의약품(OTC)의 인기 증가, 사용 가능한 치료 옵션에 대한 인식 증가 등도 전 세계적으로 좋은 시장 전망을 창출하는 요인 중 하나입니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 피부과 치료제 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔는가?
  • 세계 피부과 치료제 시장 성장 촉진요인, 저해요인, 기회요인은 무엇인가?
  • 각 촉진요인, 억제요인, 기회가 세계 피부과 치료제 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 피부과 치료제 시장은 어느 나라일까?
  • 피부질환별 시장 현황은?
  • 피부과 치료제 시장에서 가장 매력적인 피부 질환은?
  • 투여경로별 시장 현황은?
  • 피부과 치료제 시장에서 가장 매력적인 투여 경로는?
  • 유통 채널별 시장 현황은?
  • 피부과 치료제 시장에서 가장 매력적인 유통 채널은?
  • 세계 피부과 치료제 시장 경쟁 구도는?
  • 세계 피부과 치료제 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 피부과 치료제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 피부 질환별

  • 여드름
  • 피부염
  • 건선
  • 피부암
  • 기타

제7장 시장 분석 : 투여 경로별

  • 경구
  • 비경구
  • 국소

제8장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 온라인 약국

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 촉진요인 및 억제요인·기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AbbVie Inc.
    • Amgen Inc.
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Bristol-Myers Squibb Company
    • Eli Lilly and Company
    • GSK plc
    • LEO Pharma A/S(LEO Holding A/S)
    • Novartis AG
    • Pfizer Inc.
    • Sanofi S.A.
LSH 25.04.08

The global dermatological drugs market size reached USD 26.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 56.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.64% during 2025-2033. The rising prevalence of skin disorders, the increasing demand for cosmeceuticals, and the growing awareness among individuals about skin health represent some of the key factors driving the market.

Dermatological drugs are medications that are used to treat various skin conditions, including acne, psoriasis, eczema, rosacea, skin cancer, fungal infections, and other disorders affecting the skin, hair, and nails. These drugs can be applied topically, orally, or by injection, depending on the type of skin condition being treated. Topical dermatological drugs, including creams, ointments, gels, and sprays, are directly applied to the skin. They are most commonly used to treat localized skin conditions, such as acne or eczema. On the other hand, systemic dermatological drugs are taken orally or by injection and work by targeting the underlying cause of a skin condition. These drugs are often used to treat severe or widespread skin conditions, such as psoriasis. These products have both cosmetic and pharmaceutical properties, and they are designed to improve the overall health and appearance of the skin. Moreover, dermatological drugs are prescribed by dermatologists or other healthcare professionals with expertise in skin health, which is escalating their demand across the globe.

Dermatological Drugs Market Trends:

The market is primarily driven by the increasing prevalence of skin disorders such as psoriasis, eczema, acne, rosacea, and skin cancer. In addition, the rising geriatric population that is more susceptible to such ailments represents another major growth-inducing factor. Besides this, individuals are widely adopting cosmeceuticals, which are cosmetic products with pharmaceutical properties to improve the overall health and appearance of the skin. This, coupled with the growing awareness among individuals about the importance of maintaining healthy skin, is positively influencing the market growth. Patients are now more aware of seeking treatment for skin conditions, leading to an increase in the overall demand for dermatological drugs. Moreover, various technological advancements in drug delivery systems, such as transdermal patches, nanotechnology, and microneedles, are driving the growth of the dermatological drugs market. These new drug delivery systems improve the efficacy of drugs and enhance patient compliance. Furthermore, the rising disposable incomes of consumers, the growing popularity of over the counter (OTC) drugs and the increasing awareness regarding the available treatment options are some of the other factors creating a favorable market outlook across the globe.

Key Market Segmentation:

Dermatological Diseases Insights:

  • Dermatological Drugs Market
  • Acne
  • Dermatitis
  • Psoriasis
  • Skin Cancer
  • Others

Route of Administration Insights:

  • Oral
  • Parenteral
  • Topical

Distribution Channel Insights:

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Online Pharmacies

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for dermatological drugs. Some of the factors driving the North America dermatological drugs market included the growing prevalence of skin conditions, the rising awareness regarding appearance, and the escalating demand for cosmeceuticals.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global dermatological drugs market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include AbbVie Inc., Amgen Inc., Bausch Health Companies Inc., Bristol-Myers Squibb Company, Eli Lilly and Company, GSK plc, LEO Pharma A/S (LEO Holding A/S), Novartis AG, Pfizer Inc., Sanofi S.A., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global dermatological drugs market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global dermatological drugs market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global dermatological drugs market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive dermatological drugs market?
  • What is the breakup of the market based on dermatological diseases?
  • Which is the most attractive dermatological disease in the dermatological drugs market?
  • What is the breakup of the market based on the route of administration?
  • Which is the most attractive route of administration in the dermatological drugs market?
  • What is the breakup of the market based on distribution channel?
  • Which is the most attractive distribution channel in the dermatological drugs market?
  • What is the competitive structure of the global dermatological drugs market?
  • Who are the key players/companies in the global dermatological drugs market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Dermatological Drugs Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Dermatological Diseases

  • 6.1 Acne
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Dermatitis
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Psoriasis
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Skin Cancer
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Route of Administration

  • 7.1 Oral
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Parenteral
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Topical
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hospital Pharmacies
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail Pharmacies
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Online Pharmacies
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 AbbVie Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Amgen Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Bausch Health Companies Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Bristol-Myers Squibb Company
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Eli Lilly and Company
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 GSK plc
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 LEO Pharma A/S (LEO Holding A/S)
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Novartis AG
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Pfizer Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Sanofi S.A.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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