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세계의 식품 보온 트레이 시장 : 재료별, 형태별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Food Warming Trays Market Report by Material (Paperboard Food Containers, Plastic Food Containers, Metal Food Containers, Glass Food Containers), Shape (Round, Square, Rectangle), Application (Commercial, Household), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

식품 보온 트레이 세계 시장 규모는 2024년에 5억 5,480만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 9억 3,930만 달러에 달하고, 2025-2033년 5.72%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 야외 식당의 인기, 접객 부문의 성장 강화, 지속적인 기술 혁신은 시장을 이끄는 주요 요인 중 일부입니다.

식품 보온 트레이는 일반적으로 핫 플레이트 또는 뷔페 서버라고 불리는 식품 보온 트레이는 식품을 장시간 보온하기 위해 설계된 전기 제품입니다. 평평한 직사각형의 금속판으로 구성되어 있으며, 그 아래에 있는 전기 요소로 가열됩니다. 트레이는 하나 이상의 온도 설정이 가능하며, 뚜껑이 달린 독립된 구획이 있어 서로 다른 음식을 동시에 보온할 수 있는 제품도 있습니다. 식품 보온 트레이는 큰 접시 요리를 제공하는 데 편리하고 실용적입니다. 이 외에도 다양한 요구와 취향에 맞게 다양한 크기와 스타일로 판매되고 있습니다. 외관은 기본적이고 실용적인 것부터 고급스럽고 장식적인 것까지 다양합니다.

식품 보온 트레이 시장 동향 :

아웃도어 다이닝의 새로운 트렌드는 야외에서 음식을 최적의 온도로 제공하기 위한 식품 보온 트레이에 대한 수요를 증가시키고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 이 외에도 소비자의 가처분 소득 증가, 온라인 음식 배달 서비스의 인기 증가, 포트럭의 인기, 가정 기반 케이터링 비즈니스 증가 등이 시장 전망을 유리하게 만들고 있습니다. 또한, 접객 산업의 성장 촉진, 홈 엔터테인먼트 트렌드 증가, 푸드서비스 시설 증가 등은 시장에 유익한 성장 기회를 제공합니다. 여기에 품질, 내구성, 에너지 효율성, 현대적이고 세련된 외관을 제공하는 스테인리스 스틸 프리미엄 제품에 대한 수요가 급증하고 있는 것도 또 다른 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 상업용 식품 보온/보관 기기의 지속적인 기술 혁신과 스마트폰 앱으로 제어할 수 있는 온도 조절, 타이머 등 첨단 기능을 갖춘 스마트 식품 보온 트레이의 등장은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와 함께, 소비자 선호도 변화와 환경 및 기후에 대한 관심 증가로 인한 정부의 엄격한 규제는 시장의 주요 기업들이 지속 가능한 제품 변형을 도입하도록 유도하고 있으며, 이는 시장 성장에 기여하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 식품 보온 트레이 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔는가?
  • 세계 식품 보온 트레이 시장 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회는?
  • 각 촉진요인, 억제요인, 기회가 세계 식품 보온 트레이 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 식품 보온 트레이 시장은 어느 국가인가?
  • 재료별 시장 현황은?
  • 식품 보온 트레이 시장에서 가장 매력적인 재료는 무엇인가?
  • 형태별 시장 현황은?
  • 식품 보온 트레이 시장에서 가장 매력적인 모양은 무엇인가?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 식품 보온 트레이 시장에서 가장 매력적인 용도는?
  • 세계 식품 보온 트레이 시장 경쟁 구도는?
  • 세계 식품 보온 트레이 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 식품 보온 트레이 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 재료별

  • 종이 식품 용기
  • 플라스틱 식품 용기
  • 금속 식품 용기
  • 유리 식품 용기

제7장 시장 분석 : 형태별

  • 원형
  • 정방형
  • 장방형

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 상업
  • 가정

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 분석 : 국가별

제10장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Brentwood Appliances
    • Cadco Ltd
    • Hatco Corporation
    • Nostalgia Products
    • Salton Corp
    • Spring USA Manufacturing, Inc
    • The Vollrath Company
    • Toastess International
LSH 25.04.09

The global food warming trays market size reached USD 554.8 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 939.3 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.72% during 2025-2033. The expanding popularity of outdoor dining, the bolstering growth of the hospitality sector, and ongoing technological innovations represent some of the key factors driving the market.

Food warming trays, commonly called hot plates or buffet servers, are electric appliances designed to keep food warm for extended periods. They consist of a flat, rectangular metal plate that is heated by an electric element underneath. The tray may have one or more temperature settings, and some also feature separate compartments with lids, allowing different dishes to be kept warm simultaneously. Food warming trays are convenient and practical for serving large meals. Apart from this, they are marketed in a range of sizes and styles to suit various needs and preferences. On the basis of appearance, they are currently available in basic, utilitarian and more upscale and decorative looks.

Food Warming Trays Market Trends:

The emerging trends of outdoor dining have increased the demand for food-warming trays to serve outdoor meals at optimal temperatures, representing one of the prime factors driving the market growth. Besides this, the inflating disposable income of consumers, the growing popularity of online food delivery services, the expanding popularity of potlucks, and the rise in home-based catering businesses, are creating a favorable outlook for the market. Moreover, the bolstering growth of the hospitality industry, the growing trend of home entertainment, and the rising number of food service establishments are presenting remunerative growth opportunities for the market. In addition to this, the surging demand for premium product variants made of stainless steel that offer quality, durability, and energy efficiency, as well as a modern and sleek look, is acting as another significant growth-inducing factor. Furthermore, ongoing technological innovations in commercial food warming and holding equipment and the advent of smart food warming trays with advanced features, such as temperature control and timers that can be controlled with a smartphone app, are positively impacting the market growth. Concurrent with this, the shifting consumer preferences and stringent government regulations due to escalating environmental and climate concerns are prompting leading market players to introduce sustainable product variants, which, in turn, is contributing to the market growth.

Key Market Segmentation:

Material Insights:

  • Paperboard Food Containers
  • Plastic Food Containers
  • Metal Food Containers
  • Glass Food Containers

Shape Insights:

  • Round
  • Square
  • Rectangle

Application Insights:

  • Commercial
  • Household

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for food warming trays. Some of the factors driving the North America food warming trays market included the rising popularity of outdoor and buffet dining, the significant expansion of the hospitality sector, and ongoing product innovations.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global food warming trays market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Brentwood Appliances, Cadco Ltd, Hatco Corporation, Nostalgia Products, Salton Corp, Spring USA Manufacturing, Inc, The Vollrath Company, Toastess International, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global food warming trays market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global food warming trays market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global food warming trays market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive food warming trays market?
  • What is the breakup of the market based on the material?
  • Which is the most attractive material in the food warming trays market?
  • What is the breakup of the market based on the shape?
  • Which is the most attractive shape in the food warming trays market?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • Which is the most attractive application in the food warming trays market?
  • What is the competitive structure of the global food warming trays market?
  • Who are the key players/companies in the global food warming trays market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Food Warming Trays Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Material

  • 6.1 Paperboard Food Containers
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Plastic Food Containers
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Metal Food Containers
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Glass Food Containers
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Shape

  • 7.1 Round
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Square
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Rectangle
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Commercial
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Household
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Brentwood Appliances
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Cadco Ltd
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Hatco Corporation
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Nostalgia Products
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Salton Corp
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Spring USA Manufacturing, Inc
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 The Vollrath Company
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Toastess International
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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