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리큐어 시장 : 유형별, 포장 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Liqueurs Market Report by Type (Neutrals/Bitters, Creams, Fruit Flavored, and Others), Packaging Type (Glass, PET Bottle, Metal Can, and Others), Distribution Channel (On-Trade, Off-Trade), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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리큐어 세계 시장 규모는 2024년에 1,313억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 1,640억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 2.38%를 나타낼 것으로 전망하고 있습니다. 고품질 리큐어 음료에 대한 수요 증가와 테킬라 기반 칵테일에 향이 첨가된 리큐어의 사용률 증가가 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또 다른 시장 성장의 원동력이 되고 있는 것은 새로운 제품들이 지속적으로 출시되고 있다는 점입니다.

코디얼이라고도 불리는 리큐어는 달콤한 맛과 15-30%의 알코올 도수를 가진 향이 첨가되고 희석된 주류를 말합니다. 보드카, 럼, 브랜디 등의 베이스 스피릿에 과일이나 허브를 섞고 설탕이나 시럽을 넣어 단맛을 냅니다. 숙성시키거나 즉시 병에 담을 수도 있고, 허브, 과일, 오일 등의 추가 원료를 사용하여 맛을 내기도 합니다. 과일주, 식물주, 일반 리큐어, 향료 리큐어 등 다양한 유형이 있습니다. 리큐어는 스트레이트로 마시거나 얼음을 부어 마시거나 리큐어, 브랜디, 크림 등을 섞어 마실 수 있습니다. 리큐어는 식후주로 스트레이트나 락으로 마시는 경우가 많으며, 그 달콤한 맛 때문에 다양한 디저트 요리의 조미료로 사용되기도 합니다. 이 외에도 칵테일의 조미료나 향료 역할을 하거나 커피에 첨가하기도 합니다. 그 결과, 리큐어는 높은 알코올 도수로 인해 오락용 음료로 큰 인기를 얻고 있습니다.

리큐어 시장 동향 :

소비 능력 증가, 급속한 도시화, 생활수준의 향상 등을 배경으로 고급 알코올 음료에 대한 소비자의 선호도가 변화하고 있는 것이 시장 성장을 이끄는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 특히 젊은 층을 중심으로 고급 리큐어 음료의 소비가 크게 증가하고 있습니다. 이와 함께, 강한 풍미로 인해 테킬라 기반 칵테일에 향료 리큐어가 사용되면서 제품 수요가 확대되고 있습니다. 이 외에도 오렌지, 체리, 자두, 사과, 배, 멜론 등 이국적인 맛의 혁신적인 과일 베이스 리큐어 칵테일의 소비 증가는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 다양한 사회, 특히 신흥국들에서 알코올이 사회적으로 받아들여지면서 사교 모임, 파티, 결혼식, 졸업식 등에서 알코올 음료와 리큐어의 인기가 급증하고 있습니다. 이에 따라 알코올을 제공하는 호텔, 펍, 바, 레스토랑의 설립이 증가하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 주요 제조업체들은 제품 포트폴리오를 확장하는 데 주력하고 있으며, 리큐어를 위한 지속 가능하고 아름다운 유리 패키지를 채택하고 더 넓은 고객층을 끌어들이기 위해 적극적인 마케팅 전략에 투자하고 있습니다. 이는 베이커리 및 제과점에서의 제품 사용 증가, 애피타이저로 리큐어의 급격한 사용 증가, 참신한 제품 변형의 지속적인 출시와 함께 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 리큐어 세계 시장은 지금까지 어떻게 변해왔을까?
  • 세계 리큐어 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회는 무엇인가?
  • 각 촉진요인, 억제요인, 기회가 세계 리큐어 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 리큐어 시장은 어느 국가인가?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 리큐어 시장에서 가장 매력적인 유형은?
  • 포장 유형별 시장 분석은?
  • 리큐어 시장에서 가장 매력적인 포장 유형은?
  • 유통 채널별 시장 현황은?
  • 리큐어 시장에서 가장 매력적인 유통 채널은?
  • 세계 리큐어 시장 경쟁 구도는?
  • 세계 리큐어 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 리큐어 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 뉴트럴/비타
  • 크림
  • 과일 향료(Flavor)
  • 기타

제7장 시장 분석 : 포장 유형별

  • 유리
  • 페트병
  • 금속 캔
  • 기타

제8장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 온트레이드
  • 오프트레이드
    • 주요 부문
      • 하이퍼마켓 및 슈퍼마켓
      • 식료품점
      • 편의점
      • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 성장 촉진요인 및 억제요인, 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amarula Cream
    • Beam Suntory Inc.
    • Brown-Forman Corporation
    • Davide Campari-Milano N.V
    • Diageo Plc
    • Girolamo Luxardo S.p.A
    • Koninklijke De Kuyper B.V.
    • Lucas Bols B.V.
    • Mast-Jagermeister SE
    • Pernod Ricard SA
    • Remy Cointreau
    • Sazerac Company
    • Stock Spirits Group
LSH 25.04.11

The global liqueurs market size reached USD 131.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 164.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.38% during 2025-2033. The growing demand for high-quality liqueur beverages and rising adoption of flavored liqueurs in tequila-based cocktails are impelling the market growth. Another market trend responsible for substantial growth is the continuous launch of novel product variants.

Liqueurs, also known as cordials, refer to flavored and diluted forms of liquors with a sweet taste and an alcohol content ranging from 15 to 30 percent by volume. They are prepared by mixing a base spirit, such as vodka, rum, or brandy, with fruits or herbs, which is then sweetened by adding sugar or syrup. They can be aged or bottled instantly and flavored using additional ingredients, including herbs, fruits, and oils. They are commonly available in different types, such as fruit, plant, and generic or flavored liqueurs. They can be either served straight, poured over ice, or mixed in numerous combinations comprising liquors, brandies, and cream. Liqueurs are often consumed neat or on rocks as an after-dinner drink and also used as flavorings in various dessert dishes due to their sweet taste. Besides this, they serve as the modifier or perfume of a cocktail and are added to coffee. As a result, liqueurs have gained immense popularity as recreational beverages owing to their alcohol content.

Liqueurs Market Trends:

The shifting consumer inclination toward premium alcoholic drinks on account of inflating expenditure capacities, rapid urbanization, and elevating living standards represents the primary factor driving the market growth. Moreover, there has been a significant rise in the consumption of high-quality liqueur beverages, especially among the expanding young-adult population. Along with this, the growing usage of flavored liqueurs in tequila-based cocktails due to their strong flavor profile has augmented the product demand. Besides this, the rising consumption of innovative fruit-based liqueur cocktails in exotic flavors, such as orange, cherries, plum, apple, pear, and melons, is positively influencing the market growth. Additionally, the increasing acceptance of alcohol in various societies, particularly across emerging nations, is contributing to the surging popularity of alcoholic drinks and liqueurs in social gatherings, parties, weddings, and graduation ceremonies. In line with this, the rising establishment of hotels, pubs, bars, and restaurants serving alcohol has catalyzed market growth. Furthermore, the leading manufacturers are focusing on expanding their product portfolios, adopting sustainable and aesthetically pleasing glass packaging for liqueurs, and investing in aggressive marketing strategies to attract a broader customer base. This, coupled with the increasing product applications in bakery and confectionery items, surging utilization of liqueurs as an appetizer, and continuous launch of novel product variants, is also anticipated to propel the market growth.

Key Market Segmentation:

Type Insights:

  • Neutrals/Bitters
  • Creams
  • Fruit Flavored
  • Others

Packaging Type Insights:

  • Glass
  • PET Bottle
  • Metal Can
  • Others

Distribution Channel Insights:

  • On-Trade
  • Off-Trade
  • Hypermarkets and Supermarkets
  • Grocery Stores
  • Convenience Stores
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia-Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global liqueurs market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Amarula Cream, Beam Suntory Inc., Brown-Forman Corporation, Davide Campari-Milano N.V, Diageo Plc, Girolamo Luxardo S.p.A, Koninklijke De Kuyper B.V., Lucas Bols B.V., Mast-Jagermeister SE, Pernod Ricard SA, Remy Cointreau, Sazerac Company, Stock Spirits Group, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global liqueurs market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global liqueurs market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global liqueurs market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive liqueurs market?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • Which is the most attractive type in the liqueurs market?
  • What is the breakup of the market based on the packaging type?
  • Which is the most attractive packaging type in the liqueurs market?
  • What is the breakup of the market based on distribution channel?
  • Which is the most attractive distribution channel in the liqueurs market?
  • What is the competitive structure of the global liqueurs market?
  • Who are the key players/companies in the global liqueurs market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Liqueurs Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Neutrals/Bitters
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Creams
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Fruit Flavored
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Packaging Type

  • 7.1 Glass
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 PET Bottle
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Metal Can
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 On-Trade
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Off-Trade
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Key Segments
      • 8.2.2.1 Hypermarkets and Supermarkets
      • 8.2.2.2 Grocery Stores
      • 8.2.2.3 Convenience Stores
      • 8.2.2.4 Others
    • 8.2.3 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Amarula Cream
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Beam Suntory Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Brown-Forman Corporation
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Davide Campari-Milano N.V
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 Diageo Plc
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Girolamo Luxardo S.p.A
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Koninklijke De Kuyper B.V.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Lucas Bols B.V.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Mast-Jagermeister SE
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Pernod Ricard SA
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Remy Cointreau
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Sazerac Company
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
    • 14.3.13 Stock Spirits Group
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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