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SQM 및 CEM 시장 : 유형별, 애플리케이션별, 지역별(2025-2033년)

SQM and CEM Market by Type (Enterprise Feedback Management, Web Analytics, Text Analytics, Speech Analytics), Application (Small and Medium Businesses, Larger Enterprises), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 SQM·CEM 시장 규모는 2024년에 52억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 100억 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 7.19%에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 통신 업계의 현저한 성장, 클라우드 기반 솔루션에 대한 수요 증가, 연구개발(R&D) 활동의 강화, 인공지능(AI) 및 기계학습(ML) 알고리즘의 활용 등이 시장을 촉진하는 주요 요인의 일부입니다.

SQM(서비스 품질관리) 및 CEM(고객경험관리)은 조직이 특정 제품 및 서비스와 관련된 고객 경험을 이해하기 위해 사용하는 기술 솔루션을 말합니다. SQM/CEM은 웹 분석, 기업 피드백 관리(EFM) 시스템, 고객 여정 매핑 소프트웨어, 감정 분석 툴 등 다양한 툴와 기술의 활용을 포함하며, 소매업, 호텔, 리조트, 병원, 클리닉, 은행, 보험사, E-Commerce 플랫폼, 소프트웨어 개발, E-Commerce 플랫폼 등 다양한 산업에서 활용되고 있습니다. 커머스 플랫폼, 소프트웨어 개발, 정부기관 등에서 널리 사용되고 있습니다. SQM과 CFM은 업무 효율성 향상, 서비스 제공 개선, 고객 만족도 향상, 일관된 품질 보장, 인적 오류 감소, 자원 배분 최적화, 긍정적인 브랜드 이미지 구축, 고객 유지율 향상, 매출 증대, 더 나은 의사결정, 경쟁 우위 확보 등에도 도움이 됩니다. 경쟁 우위 확보에도 도움이 됩니다. 그 결과, SQM과 CEM은 자동차, 통신, 헬스케어, 호텔, 은행/금융서비스/보험(BFSI) 산업 전반에 걸쳐 폭넓게 활용되고 있습니다.

SQM?CEM 시장 동향 :

통신 산업의 괄목할 만한 성장은 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나이며, SQM 및 CEM은 네트워크 성능 모니터링 및 측정, 개인화된 추천 제공, 고객 여정 최적화, 청구 및 결제 프로세스 개선, 셀프 서비스 옵션 강화, 사전 예방적 고객 지원 메커니즘 구현 등에 널리 활용되고 있습니다. 사전 예방적 고객 지원 메커니즘을 구현하는 등 통신 서비스 프로바이더에서 널리 활용되고 있습니다. 또한 서비스 개선, 고객 중심 문화 촉진, 적절한 커뮤니케이션 제공, 원활한 멀티 채널 경험 제공을 위해 SQM 및 CEM이 널리 사용되는 것은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 비용 효율적이고 확장 가능하며 원격 액세스를 제공하고 더 나은 협업을 보장하며 데이터 보안을 강화하는 클라우드 기반 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한 인공지능(AI)과 머신러닝(ML) 알고리즘을 활용하여 프로세스를 자동화하고, 즉각적인 지원을 제공하고, 고객 경험을 개인화하고, 대량의 고객 데이터에서 실행 가능한 인사이트를 도출하는 것은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로 웹사이트, 모바일 애플리케이션, 소셜미디어와 같은 디지털 채널 증가는 원활한 디지털 참여를 보장하고 다양한 채널에서 일관된 경험을 제공하기 위해 SQM 및 CEM에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 기타 요인으로는 급속한 세계화 활동, 데이터베이스 의사결정에 대한 수요 증가, 조직에서 고객 유지에 대한 중요성 증가 등이 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 SQM 및 CEM 시장은 지금까지 어떻게 추이해 왔는가?
  • 세계 SQM 및 CEM 시장 성장 촉진요인, 저해요인, 기회는 무엇인가?
  • 각 촉진요인, 억제요인, 기회가 세계 SQM 및 CEM 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 SQM 및 CEM 시장은 어느 국가인가?
  • 유형별 시장 분석은?
  • SQM, CEM 시장에서 가장 매력적인 유형은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • SQM 및 CEM 시장에서 가장 매력적인 용도는?
  • 세계 SQM 및 CEM 시장 경쟁 구도는?
  • 세계 SQM 및 CEM 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 SQM·CEM 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 기업 피드백 관리
  • 웹 애널리틱스
  • 텍스트 애널리틱스
  • 음성 애널리틱스

제7장 시장 내역 : 애플리케이션별

  • 중소기업
  • 대기업

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 촉진요인·억제요인·기회

  • 개요
  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Adobe Inc.
    • Amdocs
    • eGain Corporation
    • Medallia Inc.
    • Microsoft Corporation
KSA 25.04.15

The global SQM and CEM market size reached USD 5.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 10.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.19% during 2025-2033. The significant growth in the telecommunication industry, growing demand for cloud-based solutions, enhanced research and development (R&D) activities, and the utilization of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) algorithms represent some of the key factors driving the market.

Service quality management (SQM) and customer experience management (CEM) refer to technological solutions used by organizations to understand customer experience related to specific products and services. It involves the utilization of various tools and techniques, such as web analytics, enterprise feedback management (EFM) systems, customer journey mapping software, and emotional analytics tools. SQM and CEM are widely used by retailers, hotels, resorts, hospitals, clinics, banks, insurance companies, e-commerce platforms, software developers, and government agencies. They enhance operational efficiency, improve service delivery, increase customer satisfaction, ensure consistent quality, reduce human errors, and optimize resource allocations. SQM and CFM also assist in building a positive brand image, improving customer retention, increasing revenue, enabling better decision-making, and gaining competitive advantages. As a result, SQM and CEM find extensive applications across the automotive, telecommunication, healthcare, hospitality, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.

SQM and CEM Market Trends:

The significant growth in the telecommunication industry is one of the primary factors propelling the market growth. SQM and CEM are widely used by telecom service providers to monitor and measure network performance, provide personalized recommendations, optimize customer journeys, improve billing and payment processes, enhance self-servicing options, and implement proactive customer support mechanisms. Furthermore, the widespread utilization of SQM and CEM to improve services, promote customer-centric culture, offer relevant communications, and provide seamless multi-channel experience, is positively influencing the market growth. Apart from this, the growing demand for cloud-based solutions that are cost-effective, scalable, provide remote access, ensure better collaboration, and offer enhanced data security is favoring the market growth. Additionally, the utilization of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) algorithms to automate processes, provide instant support, personalize customer experiences, and derive actionable insights from large volumes of customer data is positively influencing the market growth. Apart from this, the rising number of digital channels, such as websites, mobile applications, and social media, is facilitating the demand for SQM and CEM to ensure seamless digital engagement and deliver consistent experiences across various channels. Other factors, including rapid globalization activities, increasing demand for data-driven decision-making, and the growing emphasis on customer retention among organizations, are anticipated to drive the market growth.

Key Market Segmentation:

Type Insights:

  • Enterprise Feedback Management
  • Web Analytics
  • Text Analytics
  • Speech Analytics

Application Insights:

  • Small and Medium Businesses
  • Larger Enterprises

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for SQM and CEM. Some of the factors driving the North America SQM and CEM market included rapid globalization activities, increasing emphasis on customer-centric approaches, and various technological advancements.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global SQM and CEM market. Detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Adobe Inc., Amdocs, eGain Corporation, Medallia Inc., Microsoft Corporation, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global SQM and CEM market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global SQM and CEM market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global SQM and CEM market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive SQM and CEM market?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • Which is the most attractive type in the SQM and CEM market?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • Which is the most attractive application in the SQM and CEM market?
  • What is the competitive structure of the global SQM and CEM market?
  • Who are the key players/companies in the global SQM and CEM market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global SQM and CEM Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Enterprise Feedback Management
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Web Analytics
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Text Analytics
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Speech Analytics
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Small and Medium Businesses
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Large Enterprises
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Adobe Inc.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Amdocs
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
    • 13.3.3 eGain Corporation
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
    • 13.3.4 Medallia Inc.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 Microsoft Corporation
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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