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조영제 시장 보고서 : 유형별, 모달리티별, 용도별, 투여 경로별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Contrast Media Market Report by Type, Modality (X-ray/Computed Tomography, Magnetic Resonance Imaging, Ultrasound), Application, Route of Administration, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 조영제 시장 규모는 2024년에 49억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 67억 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 3.55%에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 신경질환, 암, 심혈관질환의 유병률 증가로 인한 영상 진단 수요 증가는 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다.

조영제는 조영제라고도 불리며, 조영제는 영상 촬영의 대비 해상도를 향상시켜 병태생리를 파악하는 데 도움을 주는 화학적 약제군입니다. 조영제는 주사기를 통해 경구, 혈관내 또는 직장을 통해 투여할 수 있습니다. 초음파 검사, 컴퓨터단층촬영(CT), 자기공명영상법(MRI) 검사에서 대상 체내 장기, 조직, 혈관의 가시성을 높이는데 도움을 줍니다. 또한 방사선과 의사가 체내의 비정상 조직과 정상 조직의 차이를 영상으로 판단할 수 있습니다. 그 결과, 조영제는 헬스케어 산업, 특히 전 세계 방사선과, 중재적 심장학, 영상 진단센터, 외래수술센터(ASC) 등에서 광범위하게 사용되고 있습니다.

조영제 시장 동향 :

다양한 만성질환에 걸릴 확률이 높은 전 세계 노인 인구 증가는 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 암, 신경질환, 심혈관질환의 유병률 증가는 영상 진단 시술 및 조영제에 대한 수요를 크게 증가시키고 있습니다. 이에 따라 최소침습(MI) 의료 시술 및 수술에 대한 선호도가 증가하고 있으며, MI 의료 시술 및 수술은 절개창이 작고, 수술 후 통증이 적고, 입원 기간이 짧고, 회복이 빠르며, 제조업체에게 유리한 성장 기회가 되고 있습니다. 이와는 별도로, 의료 관광이 크게 증가함에 따라 방사성 의약품에 대한 수요는 전 세계에서 증가하고 있습니다. 또한 조영제를 정확하고 효과적으로 관리할 수 있는 디지털 솔루션의 등장은 조영제 수요를 촉진하고 있습니다. 이와 더불어, 조영제 제조시 폐기물 발생을 최소화하는 혁신적인 제품 출시에 주력하는 기업이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 시장을 선도하는 몇몇 기업의 광범위한 연구개발(R&D) 활동에 대한 투자 증가는 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 조영제 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 조영제 시장의 예상 성장률은?
  • COVID-19가 세계 조영제 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 조영제 시장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
  • 조영제 시장 유형별 분류는?
  • 세계 조영제 시장의 양상별 분류는?
  • 세계 조영제 시장의 용도별 분류는?
  • 전 세계 조영제 시장의 투여 경로별 시장 현황은?
  • 전 세계 조영제 시장의 주요 지역은?
  • 세계 조영제 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 조영제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 요오드 조영제
  • 가돌리늄 조영제
  • 마이크로버블 조영제
  • 바륨 조영제

제7장 시장 내역 : 모달리티별

  • X선/컴퓨터 단층촬영(CT)
  • 자기공명영상(MRI)
  • 초음파

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 방사선과
  • 인터벤션 영상의학
  • IC(Interventional Cardiology)

제9장 시장 내역 : 투여 경로별

  • 정맥내/동맥내
  • 경구 경로
  • 직장 경로
  • 기타

제10장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 병원, 진료소, 외래 수술 센터
  • 진단 영상 센터

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Bayer AG
    • Beijing Beilu Pharmaceuticals Company Limited
    • Bracco S.p.A.
    • General Electric Company
    • Guerbet
    • iMAX Diagnostic Imaging Limited
    • J.B. Chemicals & Pharmaceuticals Limited
    • Jodas Expoim Pvt. Ltd.
    • Lantheus
    • Nano Therapeutics Pvt Ltd
    • SANOCHEMIA Pharmazeutika GmbH
    • TAEJOON PHARM Co. Ltd.
    • Trivitron Healthcare
KSA 25.04.21

The global contrast media market size reached USD 4.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.55% during 2025-2033. The increasing demand for diagnostic imaging procedures, owing to the growing prevalence of neurological, cancer, and cardiovascular diseases, is one of the key factors stimulating the market growth.

Contrast media, also known as contrast agents, is a group of chemical agents that aid in the characterization of pathology by improving the contrast resolution of an imaging modality. It is administered through injectors via oral, intravascular, and rectal routes. It helps enhance the visibility of the targeted body organs, tissues, and blood vessels during an ultrasound, computed tomography (CT), and magnetic resonance imaging (MRI) scan. It also allows radiologists to determine the difference between aberrant and normal tissues of the body in images. As a result, contrast media finds extensive applications in the healthcare industry, especially in radiology, interventional cardiology, diagnostic imaging centers, and ambulatory surgical centers (ASCs) around the world.

Contrast Media Market Trends:

The growing global geriatric population, which is highly susceptible to various chronic medical disorders, represents one of the key factors positively influencing the market. The rising prevalence of cancer, neurological, and cardiovascular diseases are also significantly increasing the demand for diagnostic imaging procedures and contrast media. In line with this, the growing preferences for minimally invasive (MI) medical procedures and surgeries, as they require smaller incisions and cause less postoperative pain, shorter hospital stays, and faster recovery, are offering lucrative growth opportunities to manufacturers. Apart from this, due to a significant rise in medical tourism, the demand for radiopharmaceuticals is increasing across the globe. Furthermore, the advent of digital solutions for precise and effective management of contrast media is driving the demand for contrast media. This, along with the rising focus of several companies on launching innovative products to minimize waste generation during contrast media manufacturing, is strengthening the market growth. Moreover, increasing investments by several leading market players in extensive research and development (R&D) activities are anticipated to propel market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Iodinated Contrast Media
  • Gadolinium-based Contrast Media
  • Microbubble Contrast Media
  • Barium-based Contrast Media

Breakup by Modality:

  • X-ray/Computed Tomography (CT)
  • Magnetic Resonance Imaging (MRI)
  • Ultrasound

Breakup by Application:

  • Radiology
  • Interventional Radiology
  • Interventional Cardiology

Breakup by Route of Administration:

  • Intravenous/Intrarterial
  • Oral Route
  • Rectal Route
  • Others

Breakup by End User:

  • Hospital, Clinics and Ambulatory Surgery Centers
  • Diagnostic Imaging Centers

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bayer AG, Beijing Beilu Pharmaceuticals Company Limited, Bracco S.p.A., General Electric Company, Guerbet, iMAX Diagnostic Imaging Limited, J.B. Chemicals & Pharmaceuticals Limited, Jodas Expoim Pvt. Ltd., Lantheus, Nano Therapeutics Pvt Ltd, SANOCHEMIA Pharmazeutika GmbH, TAEJOON PHARM Co. Ltd. and Trivitron Healthcare.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global contrast media market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global contrast media market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global contrast media market?
  • 4.What are the key factors driving the global contrast media market?
  • 5.What is the breakup of the global contrast media market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global contrast media market based on the modality?
  • 7.What is the breakup of the global contrast media market based on the application?
  • 8.What is the breakup of the global contrast media market based on the route of administration?
  • 9.What are the key regions in the global contrast media market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global contrast media market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Contrast Media Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Iodinated Contrast Media
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Gadolinium-based Contrast Media
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Microbubble Contrast Media
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Barium-based Contrast Media
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Modality

  • 7.1 X-ray/Computed Tomography (CT)
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Magnetic Resonance Imaging (MRI)
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Ultrasound
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Radiology
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Interventional Radiology
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Interventional Cardiology
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Route of Administration

  • 9.1 Intravenous/Intrarterial
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Oral Route
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Rectal Route
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End User

  • 10.1 Hospital, Clinics and Ambulatory Surgery Centers
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Diagnostic Imaging Centers
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Bayer AG
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 Beijing Beilu Pharmaceuticals Company Limited
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
    • 16.3.3 Bracco S.p.A.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 SWOT Analysis
    • 16.3.4 General Electric Company
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
      • 16.3.4.4 SWOT Analysis
    • 16.3.5 Guerbet
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
      • 16.3.5.4 SWOT Analysis
    • 16.3.6 iMAX Diagnostic Imaging Limited
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
    • 16.3.7 J.B. Chemicals & Pharmaceuticals Limited
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
    • 16.3.8 Jodas Expoim Pvt. Ltd.
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
    • 16.3.9 Lantheus
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
    • 16.3.10 Nano Therapeutics Pvt Ltd
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 SANOCHEMIA Pharmazeutika GmbH
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 TAEJOON PHARM Co. Ltd.
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
    • 16.3.13 Trivitron Healthcare
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
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