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OTC 인공눈물 시장 보고서 : 제품별, 용기 유형별, 제제별, 용도별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

OTC Artificial Tears Market Report by Product, Container Type, Formulation, Application, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 OTC 인공눈물 시장 규모는 2024년에 54억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 80억 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 4.4%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

OTC 인공눈물은 눈의 윤활, 눈의 통증, 불편감, 작열감, 충혈, 충혈, 충혈, 충혈, 염증을 완화하기 위해 사용되는 안약입니다. 덱스트런, 글리세린, 프로파일렌글리콜, 하이드록시프로필 메틸셀룰로오스(HPMC), 카복시메틸셀룰로오스를 사용하여 제조됩니다. 인공눈물은 안구건조증 치료에 널리 사용되고 있습니다. 안구건조증은 결막, 각막, 눈의 표면 전체에 충분한 수분과 윤활이 생성되지 않는 질환으로, OTC 인공눈물은 생체적합성이 있으며, 눈물막을 안정화시키고, 치유를 촉진하며, 눈물의 증발을 최소화합니다. 이 외에도 OTC 인공눈물은 연고, 스프레이, 에멀전, 용액, 젤 등의 형태로 판매되고 있으며, 편의성이 뛰어납니다.

OTC 인공눈물 시장 동향 :

만성 안질환에 취약한 노인 인구 증가는 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 안구건조증(DES), 당뇨병, 영양부족의 유병률 증가로 인해 눈의 불편함을 즉각적으로 완화하는 OTC 인공눈물에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 스마트폰, TV(TV), 노트북 등 전자기기 사용 증가로 인한 과도한 화면 시청과 눈의 피로가 OTC 인공눈물의 채택에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 눈 깜빡임 활성화 코팅을 강화한 제품 개발 등 다양한 제품 혁신이 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 이러한 코팅은 증발성 안구건조증 환자들의 눈에 수분을 공급합니다. 이와 함께 각막으로의 산소 흐름을 촉진하고 눈 표면의 건조를 방지하기 위해 콘택트렌즈가 널리 채택되고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 다른 요인으로는 특히 도시 지역의 오염 수준 증가와 대중의 건강 인식 증가가 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 OTC 인공눈물 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 OTC 인공눈물 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 OTC 인공눈물 시장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 OTC 인공눈물 시장에 미치는 영향은?
  • 전 세계 OTC 인공눈물 시장의 제품별 분류는?
  • 전 세계 OTC 인공눈물 시장의 용기 유형별 시장 현황은?
  • 세계 OTC 인공눈물 시장의 제형별 시장 현황은?
  • 세계 OTC 인공눈물 시장의 용도에 따른 분류는?
  • 전 세계 OTC 인공눈물 시장의 유통 채널별 분포는?
  • 세계 OTC 인공눈물 시장의 주요 지역은?
  • 세계 OTC 인공눈물 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 OTC 인공눈물 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 솔루션
  • 연고
  • 유제
  • 스프레이 용액
  • 서스펜션

제7장 시장 내역 : 용기 유형별

  • 플라스틱 싱글 도스 용기
  • 플라스틱 멀티 도스 용기
  • 기타

제8장 시장 내역 : 제제별

  • 방부제 기반
  • 방부제 미사용

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 안구건조증
  • 알레르기
  • 감염증
  • UV와 블루 라이트 보호
  • 콘택트렌즈 수분 유지
  • 기타

제10장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 드러그스토어와 약국
  • 온라인 약국

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • AbbVie Inc.
    • Akorn Inc.
    • Alcon
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Johnson & Johnson
    • Nicox S.A.
    • OASIS Medical
    • OCuSOFT Inc.
    • Santen Pharmaceutical Co. Ltd.
    • Similasan Corporation
    • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
    • URSAPHARM Arzneimittel GmbH
KSA 25.04.21

The global OTC artificial tears market size reached USD 5.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 8.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.4% during 2025-2033.

Over the Counter (OTC) artificial tears are eye drops that are used for lubricating eyes and providing relief from pain, discomfort, burning, redness, photophobia and irritation in the eyes. They are manufactured using dextran, glycerin, propylene glycol, hydroxypropyl methylcellulose (HPMC) and carboxymethylcellulose. Artificial tears are widely used for the treatment of dry eyes, which is a medical condition when sufficient moisture or lubrication is not generated on the conjunctiva, cornea or entire surface of the eye. OTC artificial tears are biocompatible and aid in stabilizing the tear film, promoting healing and minimizing tear evaporation. In addition to this, OTC artificial tears are also available in ointment, spray, emulsion, solution and gel forms that are highly convenient use.

OTC Artificial Tears Market Trends:

The rising geriatric population that is prone to chronic eye-related disorders is one of the key factors driving the growth of the market. Due to the increasing prevalence of dry eye syndrome (DES), diabetes and nutritional deficiencies, there is a rising demand for OTC artificial tears to provide immediate relief from discomfort in the eyes. Additionally, the increasing utilization of electronics, such as smartphones, televisions (TVs) and laptops, leading to excessive screen time and eye fatigue, is positively impacting the adoption of OTC artificial tears. Various product innovations, such as the development of variants fortified with blink-activated coatings, are providing a thrust to the market growth. These coatings provide ocular hydration to patients suffering from evaporative dry eye syndrome. In line with this, the widespread product adoption with contact lenses to facilitate the flow of oxygen to the cornea and prevent dryness on the surface of the eyes is favoring the market growth. Other factors, including rising levels of pollution, especially in the urban regions, along with the increasing health consciousness among the masses, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Solution
  • Ointment
  • Emulsion
  • Gel
  • Spray Solution
  • Suspensions

Breakup by Container Type:

  • Plastic Single Dose Container
  • Plastic Multi-Dose Container
  • Others

Breakup by Formulation:

  • Preservative Based
  • Non-Preservative Based

Breakup by Application:

  • Dry Eye Syndrome
  • Allergies
  • Infections
  • UV and Blue Light Protection
  • Contact Lens Moisture Retention
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacies
  • Drug Store and Retail Pharmacies
  • Online Pharmacies

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AbbVie Inc., Akorn Inc., Alcon, Bausch Health Companies Inc., Johnson & Johnson, Nicox S.A., OASIS Medical, OCuSOFT Inc., Santen Pharmaceutical Co. Ltd., Similasan Corporation, Sun Pharmaceutical Industries Ltd. and URSAPHARM Arzneimittel GmbH.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global OTC artificial tears market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global OTC artificial tears market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global OTC artificial tears market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global OTC artificial tears market?
  • 5.What is the breakup of the global OTC artificial tears market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global OTC artificial tears market based on the container type?
  • 7.What is the breakup of the global OTC artificial tears market based on formulation?
  • 8.What is the breakup of the global OTC artificial tears market based on the application?
  • 9. What is the breakup of the global OTC artificial tears market based on the distribution channel?
  • 10.What are the key regions in the global OTC artificial tears market?
  • 11.Who are the key players/companies in the global OTC artificial tears market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global OTC Artificial Tears Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Solution
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Ointment
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Emulsion
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Gel
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Spray Solution
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Suspensions
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Container Type

  • 7.1 Plastic Single Dose Container
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Plastic Multi-Dose Container
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Formulation

  • 8.1 Preservative Based
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Non-Preservative Based
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Dry Eye Syndrome
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Allergies
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Infections
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 UV and Blue Light Protection
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Contact Lens Moisture Retention
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Others
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Distribution Channel

  • 10.1 Hospital Pharmacies
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Drug Store and Retail Pharmacies
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Online Pharmacies
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 AbbVie Inc.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 Akorn Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
      • 16.3.2.4 SWOT Analysis
    • 16.3.3 Alcon
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 Financials
    • 16.3.4 Bausch Health Companies Inc.
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
      • 16.3.4.4 SWOT Analysis
    • 16.3.5 Johnson & Johnson
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
      • 16.3.5.4 SWOT Analysis
    • 16.3.6 Nicox S.A.
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
    • 16.3.7 OASIS Medical
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 OCuSOFT Inc.
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
    • 16.3.9 Santen Pharmaceutical Co. Ltd.
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 Similasan Corporation
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
      • 16.3.11.4 SWOT Analysis
    • 16.3.12 URSAPHARM Arzneimittel GmbH
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
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