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데이터 카탈로그 시장 보고서 : 구성요소별, 전개 방식별, 조직 규모별, 데이터 소비자별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)

Data Catalog Market Report by Component, Deployment Mode, Organization Size, Data Consumer, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

데이터 카탈로그 시장 세계 시장 규모는 2024년에 11억 1,940만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 50억 5,930만 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 18.1%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 전망하고 있습니다. 사용자가 의사결정 과정에 도움이 되는 통찰력 있는 정보를 검색할 수 있도록 지원하는 데이터 관리 방법론의 인기가 높아지는 것이 시장 성장의 주요 요인 중 하나입니다.

데이터 카탈로그는 데이터베이스, 웹페이지, 출력 파일 등 다수의 데이터 자산을 저장하기 위해 여러 기업이 사용하는 인벤토리 솔루션을 말합니다. 또한, 대량의 데이터를 검색하고 관리하면서 사용자가 보다 쉽게 볼 수 있도록 도와줍니다. 이는 현대 데이터 관리의 필수적인 구성요소이며, 데이터 사용자들에게 참조 애플리케이션으로 널리 사용되고 있습니다. 그 결과, 사용자가 데이터를 이해하고 의사결정 과정에 도움이 되는 통찰력 있는 정보를 검색할 수 있도록 돕습니다. 헬스케어, 제조, E-Commerce 등 다양한 분야에서 널리 활용되고 있으며, 데이터 사일로화 및 중복을 제거하고 데이터 발견을 간소화합니다.

데이터 카탈로그 시장 동향:

세계 시장은 주로 정보기술(IT) 산업의 괄목할만한 성장에 의해 주도되고 있습니다. 이에 따라 많은 분야에서 급속한 디지털화가 진행되고 데이터 생성량이 크게 증가함에 따라 많은 기업들이 데이터 카탈로그 솔루션 구축에 많은 투자를 하고 있어 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 기업 부문 전반의 지속적인 기술 발전은 세계 차원에서 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 예를 들어, 클라우드 기반 기술과 데이터 카탈로그가 데이터 분석가를 위한 개인화된 데이터 생성을 지원하기 위해 광범위하게 통합되고 있는 것은 전 세계 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 전 세계적으로 갑작스럽게 발생한 COVID-19 사태로 인해 많은 기업들이 재택근무(WFH) 방식을 채택하면서 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 제조 및 E-Commerce 분야의 지속적인 개선과 대규모 연구 개발(R&D) 활동을 수행하기 위한 투자 증가와 같은 다른 요인들도 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 데이터 카탈로그 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 데이터 카탈로그 시장의 예상 성장률은?
  • COVID-19가 세계 데이터 카탈로그 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 데이터 카탈로그 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇일까?
  • 세계 데이터 카탈로그 시장의 구성요소별 분석은?
  • 전 세계 데이터 카탈로그 시장의 구축 모드별 시장 현황은?
  • 전 세계 데이터 카탈로그 시장의 조직 규모별 현황은?
  • 세계 데이터 카탈로그 시장의 최종 용도별 산업별 분석은?
  • 세계 데이터 카탈로그 시장의 주요 지역은?
  • 세계 데이터 카탈로그 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 데이터 카탈로그 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 구성요소별

  • 솔루션
  • 서비스

제7장 시장 내역 : 전개 방식별

  • 온프레미스
  • 클라우드 기반

제8장 시장 내역 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제9장 시장 내역 : 데이터 소비자별

  • 비즈니스 인텔리전스 툴
  • 기업 애플리케이션
  • 모바일 및 웹 애플리케이션

제10장 시장 내역 : 최종 이용 산업별

  • BFSI
  • 소매업과 E-Commerce
  • 제조
  • 정부와 방위
  • 에너지와 유틸리티
  • IT 및 통신
  • 교육
  • 헬스케어
  • 기타

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Alation Inc.
    • Alteryx Inc.
    • Amazon Web Services Inc.(Amazon.com Inc.)
    • Collibra Inc.
    • Hitachi Ltd.
    • Informatica
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Tamr Inc.
    • TIBCO Software Inc.
    • Zaloni Inc.
ksm 25.04.22

The global data catalog market size reached USD 1,119.4 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5,059.3 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 18.1% during 2025-2033. The growing popularity of data management practices, as they assist users in searching for insightful information that is beneficial for the decision-making process, is one of the key factors propelling the market.

A data catalog refers to an inventory solution that is utilized by multiple businesses to store numerous data assets, including databases, web pages, and output files. It also helps businesses to search and manage large volumes of data while making it more visible to the users. It is an essential component of modern data management that is widely used by data users as a reference application. As a result, it assists users in understanding the data and searching for insightful information that is beneficial for the decision-making process. It is extensively utilized in healthcare, manufacturing, and e-commerce sectors to eliminate data silos and duplication and simplify data discovery.

Data Catalog Market Trends:

The global market is primarily driven by significant growth in the information technology (IT) industry. Along with this, rapid digitization across numerous sectors and a considerable rise in data generation have encouraged numerous organizations to heavily invest in the deployment of data catalogs solutions, thereby providing a boost to the market growth. Moreover, continual technological advancements across the corporate segment are creating a positive outlook for the market on the global level. For instance, the widespread integration of cloud-based technologies with data catalogs to assist in creating personalized data for data analysts is positively influencing the market growth across the globe. Furthermore, the sudden outbreak of coronavirus disease (COVID-19) across the globe has encouraged numerous businesses to adapt the work-from-home (WFH) approach, which is providing an impetus to the market growth. Other factors, including continuous improvements in the manufacturing and e-commerce sectors and increasing investments to conduct extensive research and development (R&D) activities, are also projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Solution
  • Services

Breakup by Deployment Mode:

  • On-premises
  • Cloud-based

Breakup by Organization Size:

  • Small and Medium-sized Enterprises
  • Large Enterprises

Breakup by Data Consumer:

  • Business Intelligence Tools
  • Enterprise Applications
  • Mobile and Web Applications

Breakup by End Use Industry:

  • BFSI
  • Retail and E-Commerce
  • Manufacturing
  • Government and Defense
  • Energy and Utilities
  • IT and Telecom
  • Education
  • Healthcare
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alation Inc., Alteryx Inc., Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), Collibra Inc., Hitachi Ltd., Informatica, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tamr Inc., TIBCO Software Inc. and Zaloni Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global data catalog market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global data catalog market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global data catalog market?
  • 4.What are the key factors driving the global data catalog market?
  • 5.What is the breakup of the global data catalog market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global data catalog market based on the deployment mode?
  • 7.What is the breakup of the global data catalog market based on the organization size?
  • 8.What is the breakup of the global data catalog market based on the end use industry?
  • 9.What are the key regions in the global data catalog market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global data catalog market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Data Catalog Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solution
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Large Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Data Consumer

  • 9.1 Business Intelligence Tools
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Enterprise Applications
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Mobile and Web Applications
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End Use Industry

  • 10.1 BFSI
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Retail and E-Commerce
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Manufacturing
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Government and Defense
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Energy and Utilities
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 IT and Telecom
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast
  • 10.7 Education
    • 10.7.1 Market Trends
    • 10.7.2 Market Forecast
  • 10.8 Healthcare
    • 10.8.1 Market Trends
    • 10.8.2 Market Forecast
  • 10.9 Others
    • 10.9.1 Market Trends
    • 10.9.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Alation Inc.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 Alteryx Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
    • 16.3.3 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 SWOT Analysis
    • 16.3.4 Collibra Inc.
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 Hitachi Ltd.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
      • 16.3.5.4 SWOT Analysis
    • 16.3.6 Informatica
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
    • 16.3.7 International Business Machines Corporation
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
      • 16.3.7.4 SWOT Analysis
    • 16.3.8 Microsoft Corporation
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Oracle Corporation
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 SAP SE
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
      • 16.3.10.4 SWOT Analysis
    • 16.3.11 Tamr Inc.
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 TIBCO Software Inc.
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 SWOT Analysis
    • 16.3.13 Zaloni Inc.
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
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