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세계의 식품 포장 장비 시장 보고서 : 기기별, 용도별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Food Packaging Equipment Market Report by Equipment, Application, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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식품 포장 장비 시장 세계 시장 규모는 2024년 194억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 287억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.44%를 보일 것으로 예측했습니다.

식품 포장 장비는 반가공 및 가공된 식음료 및 식품을 저장 및 포장하기 위해 설계된 첨단 가공 기계를 말합니다. 충전, 포장, 밀봉, 밀봉, 포장, 오버캡, 뚜껑, 묶음, 코드화, 포장, 운반, 팔레 타이 징 등 여러 작업을 수행합니다. 그 결과, 제조업체는 오염 위험을 제거하고, 제품의 품질을 유지하면서 안정성을 보장하고, 제품의 손상을 방지하고, 유통기한을 연장할 수 있습니다. 이러한 특성으로 인해 식품 포장 장비는 과일, 채소, 유제품, 육류, 해산물 등 여러 상품의 온도를 조절하기 위해 식음료(F&B) 부문 전반에서 널리 사용되고 있습니다. 현재 다양한 기술과 재료 유형이 시판되고 있습니다.

식품 포장 장비 시장 동향 :

식음료(F&B) 부문이 크게 확대됨에 따라 위생적인 조리식품(RTE) 및 조리된 음료(RTD) 소모품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이에 따라 다양한 신선 및 비신선 제품을 포장하는 식품 포장 장비의 보급이 촉진되고 있으며, 이는 주로 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 또한, 제품의 품질, 안전성, 유효성을 보장하고 유통기한을 연장하기 위한 편리한 포장 솔루션에 대한 요구가 증가하고 있는 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 이에 따라 식품 매개 질병에 대한 소비자의 건강 우려와 인식이 높아지면서 세균, 바이러스, 기생충, 곰팡이 등 병원균의 축적을 제거하기 위한 식품 포장 장비의 도입이 촉진되고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 포장 공정의 급속한 자동화와 공급망 전반에 걸쳐 환경 조건과 제품을 추적하기 위한 센서와 사물인터넷(IoT)의 대규모 통합이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 소비자가 식품을 주문하기 위해 전자상거래 플랫폼을 광범위하게 채택하고 첨단 식품 포장 솔루션을 설계하고 워크플로우를 최적화하기 위해 주요 기업 간의 전략적 제휴를 맺는 등 다른 요인들도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 식품 포장 장비 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 식품 포장 장비 시장 성장률 전망은?
  • 세계 식품 포장 장비 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 식품 포장 장비 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 식품 포장 장비 시장의 기기별 시장 현황은?
  • 세계 식품 포장 장비 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 식품 포장 장비 시장의 유통채널별 시장 현황은?
  • 세계 식품 포장 장비 시장의 주요 지역은?
  • 세계 식품 포장 장비 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 식품 포장 장비 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 장비별

  • Bottling Line
  • Cartoning
  • Case Handling
  • Closing
  • Filling and Dosing
  • Form, Fill and Seal
  • Labelling, Decorating and Coding
  • Palletizing
  • Wrapping and Bundling
  • 기타

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 고기, 가금육 및 어개류
  • 유제품
  • 베이커리 및 스낵
  • 냉동식품
  • 캔디 및 제과
  • 곡물
  • 신선식품
  • 상온 보존 가능

제8장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 오프라인
  • 온라인

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 분석 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • ARPAC LLC(Duravant LLC)
    • GEA Group Aktiengesellschaft
    • Illinois Tool Works Inc.
    • IMA group
    • ISHIDA CO.LTD
    • Krones AG
    • MULTIVAC
    • Omori Machinery Co.Ltd.
    • OPTIMA packaging group GmbH
    • Tetra Laval International SA
LSH 25.05.09

The global food packaging equipment market size reached USD 19.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 28.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.44% during 2025-2033.

Food packaging equipment refers to advanced processing machines designed to preserve and pack semi-processed and processed beverages and food products. They perform multiple operations, including filling, bagging, sealing, wrapping, over-capping, lidding, bundling, coding, cartoning, conveying, and palletizing. This, in turn, assists manufacturers in eliminating contamination risks and maintaining product quality while ensuring stability, avoiding goods damage, and extending their shelf-life. On account of these properties, food packaging equipment is extensively used across the food and beverage (F&B) sector to regulate the temperature of several commodities, such as fruits, vegetables, dairy products, meat, and seafood. At present, it is commercially available in varying technology and material types.

Food Packaging Equipment Market Trends:

With the substantial expansion in the food and beverage (F&B) sector, there has been an increasing demand for hygienic ready-to-eat (RTE) and ready-to-drink (RTD) consumables. This, in turn, has facilitated the widespread adoption of food packaging equipment to pack various perishable and non-perishable products, which is primarily driving the market growth. Additionally, the rising requirement for convenient packaging solutions to ensure product quality, safety, and efficacy while increasing their shelf-life is acting as another growth-inducing factor. In line with this, the growing health concerns and awareness amongst consumers regarding food-borne diseases have prompted the uptake of food packaging equipment to eliminate the accumulation of agents, such as bacteria, viruses, parasites, and fungus, which is propelling the market growth. Moreover, rapid automation in the packaging process and the large-scale integration of the Internet of Things (IoT) with sensors to track environmental conditions and products throughout the supply chain are contributing to the market growth. Other factors, such as the widespread adoption of e-commerce platforms by consumers to order food commodities and strategic collaborations amongst key players to engineer advanced food packaging solutions and optimize workflow, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Equipment:

  • Bottling Line
  • Cartoning
  • Case Handling
  • Closing
  • Filling and Dosing
  • Form, Fill and Seal
  • Labelling, Decorating and Coding
  • Palletizing
  • Wrapping and Bundling
  • Others

Breakup by Application:

  • Meat, Poultry and Seafood
  • Dairy
  • Bakery and Snack
  • Frozen Food
  • Candy and Confectionery
  • Cereal and Grain
  • Perishable Prepared
  • Shelf Stable

Breakup by Distribution Channel:

  • Offline
  • Online

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being ARPAC LLC (Duravant LLC), GEA Group Aktiengesellschaft, Illinois Tool Works Inc., IMA group, ISHIDA CO.LTD, Krones AG, MULTIVAC, Omori Machinery Co. Ltd., OPTIMA packaging group GmbH and Tetra Laval International SA.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global food packaging equipment market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global food packaging equipment market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global food packaging equipment market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global food packaging equipment market?
  • 5.What is the breakup of the global food packaging equipment market based on the equipment?
  • 6.What is the breakup of the global food packaging equipment market based on the application?
  • 7. What is the breakup of the global food packaging equipment market based on the distribution channel?
  • 8.What are the key regions in the global food packaging equipment market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global food packaging equipment market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Food Packaging Equipment Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Equipment

  • 6.1 Bottling Line
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Cartoning
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Case Handling
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Closing
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Filling and Dosing
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Form, Fill and Seal
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Labelling, Decorating and Coding
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Palletizing
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast
  • 6.9 Wrapping and Bundling
    • 6.9.1 Market Trends
    • 6.9.2 Market Forecast
  • 6.10 Others
    • 6.10.1 Market Trends
    • 6.10.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Meat, Poultry and Seafood
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Dairy
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Bakery and Snack
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Frozen Food
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Candy and Confectionery
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Cereal and Grain
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Perishable Prepared
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast
  • 7.8 Shelf Stable
    • 7.8.1 Market Trends
    • 7.8.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Offline
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Online
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 ARPAC LLC (Duravant LLC)
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 GEA Group Aktiengesellschaft
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Illinois Tool Works Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 IMA group
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 ISHIDA CO.LTD
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Krones AG
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 MULTIVAC
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Omori Machinery Co.Ltd.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 OPTIMA packaging group GmbH
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Tetra Laval International SA
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 SWOT Analysis
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