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오메가 3 보충제 시장 : 유래별, 형태별, 기능별, 유통 채널별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Omega 3 Supplements Market Report by Source, Form, Functionality, Distribution Channel, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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IMARC Group은 2024년 오메가 3 보충제 시장 세계 시장 규모가 84억 달러에 달했으며, 2025년부터 2033년까지 6.7%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록하여 2033년에는 156억 달러에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 이 시장을 주도하는 것은 건강 인식의 증가, 심혈관질환의 유병률 증가, 건강보조식품에 대한 수요 증가, 오메가-3 보충제와 관련된 여러 건강 효과, 고령화 인구의 증가입니다.

오메가 3 지방산은 생선, 식물성 기름, 견과류, 아마씨, 아마씨, 아마씨유, 잎채소 등의 식품에 자연적으로 함유되어 있는 필수 지방산입니다. 오메가 3 지방산은 체내 세포막에서 세포 수용체의 기능에 영향을 미치는 중요한 역할을 합니다. 부족하면 피부 건조, 염증, 안구건조증, 우울증, 관절염 등을 유발할 수 있습니다. 이에 따라 체내 오메가 3 수치를 높이기 위한 일반의약품(OTC) 오메가 3 보충제의 필요성이 대두되고 있습니다. 이러한 보충제는 일반적으로 천연 트리글리세리드, 유리 지방산, 에틸 에스테르, 재에스테르화 트리글리세리드, 인지질 등 다양한 형태의 오메가 3를 함유하고 있습니다.

오메가 3 보충제 시장 동향:

오메가 3 지방산 결핍으로 고통받는 사람들이 크게 증가하고 있는 것은 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 오메가 3 지방산은 심혈관계 건강을 개선하고 뇌세포 간의 소통을 강화하는 데 필수적인 역할을 합니다. 따라서 심장 질환의 유병률 증가와 인지 건강에 대한 소비자의 관심 증가가 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 오메가 3 지방산이 혈전 위험을 줄이고, 동맥 내벽을 매끄럽고 손상으로부터 보호하며, 중성지방 수치를 낮추는 데 도움이 된다는 인식이 높아지면서 오메가 3 지방산 섭취의 이점에 대한 인식이 높아진 것도 시장을 견인하고 있습니다. 또한, 일부 어유 기반 보충제는 비비타민 및 비미네랄 천연 제품으로 간주되어 어린이와 성인에게 인기 있는 선택이 되고 있습니다. 이와 더불어, 제조업체들은 채식주의자들의 오메가 3에 대한 식이 요법에 대한 요구를 충족시키기 위해 지속가능한 식물 기반 변형을 제공하고 있습니다. 이는 채식주의의 새로운 트렌드와 함께 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 오메가 3 보충제 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 오메가 3 보충제 시장의 예상 성장률은?
  • COVID-19가 세계 오메가 3 보충제 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 오메가 3 보충제 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇일까?
  • 전 세계 오메가 3 보충제 시장의 원산지별 시장 현황은?
  • 전 세계 오메가 3 보충제 시장의 형태별 분류는?
  • 세계 오메가 3 보충제 시장의 기능별 분류는?
  • 전 세계 오메가 3 보충제 시장의 유통 채널별 현황은?
  • 세계 오메가 3 보충제 시장의 최종사용자별 분석은?
  • 세계 오메가 3 보충제 시장의 주요 지역은?
  • 세계 오메가 3 보충제 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 오메가 3 보충제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유래별

  • 어유
  • 크릴유
  • 조유
  • 기타

제7장 시장 내역 : 형태별

  • 정제
  • 캡슐
  • 소프트젤
  • 기타

제8장 시장 내역 : 기능별

  • 심혈관 건강
  • 뇌·신경계·정신건강
  • 안질환
  • 당뇨병
  • 기타

제9장 시장 내역 : 유통 채널별

  • OTC
  • 처방

제10장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 성인
  • 노인
  • 임산부
  • 아동
  • 유아

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • 1-800-Flowers.com Inc.
    • Aker BioMarine ASA
    • Carlson Labs
    • Green Pasture Products LLC
    • KD Pharma Group
    • Natrol LLC
    • Nordic Naturals Inc.
    • Now Foods
    • NutriGold Inc.
    • OmegaBrite
    • Optimum Nutrition Inc.(Glanbia Performance Nutrition Inc.)
    • Pharma Nord
    • The Bountiful Company
ksm 25.05.19

The global omega 3 supplements market size reached USD 8.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 15.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.7% during 2025-2033. The market is driven by increasing health awareness, rising prevalence of cardiovascular diseases, growing demand for dietary supplements, several health benefits associated with omega-3 supplements and the rising aging population.

Omega-3 fatty acids are essential fats found naturally in foods like fish, vegetable oils, nuts, flax seeds, flaxseed oil, and leafy vegetables. They play a pivotal role in the cell membranes of the body for affecting the functions of cell receptors. Their deficiency can lead to dry and irritated skin, inflammation, dry eyes, depression, and arthritis. As a result, there is a rise in the need for over the counter (OTC) omega-3 supplements to help boost the omega-3 levels in the body. These supplements generally contain different forms of omega-3s, including natural triglycerides, free fatty acids, ethyl esters, re-esterified triglycerides, and phospholipids.

Omega 3 Supplements Market Trends:

A significant rise in the number of individuals suffering from omega-3 deficiency represents one of the key factors bolstering the market growth. Moreover, omega-3 fatty acids play an essential role in improving cardiovascular health and enhancing communication between brain cells. Therefore, the increasing prevalence of heart diseases and the growing consumer inclination towards cognitive health are contributing to the market growth. Apart from this, the rising awareness about the benefits of including omega-3 fatty acids in the diet for reducing the risk of blood clots, keeping the lining of the arteries smooth and free from damage, and lowering triglyceride levels is also driving the market. Furthermore, some of these supplements made from fish oil are considered nonvitamin and nonmineral natural products, which makes them a popular choice among children and adults. Besides this, manufacturers are offering sustainably sourced plant-based variants to cater to the dietary requirements of omega-3 among the vegan population. This, along with the emerging trend of veganism, is anticipated to propel market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Source:

  • Fish Oil
  • Krill Oil
  • Algae Oil
  • Others

Breakup by Form:

  • Tablets
  • Capsules
  • Soft Gels
  • Others

Breakup by Functionality:

  • Cardiovascular Health
  • Brain, Nervous System and Mental Health
  • Eye Diseases
  • Diabetes
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • OTC
  • Prescribed

Breakup by End User:

  • Adults
  • Geriatric
  • Pregnant Women
  • Children
  • Infants

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 1-800-Flowers.com Inc., Aker BioMarine ASA, Carlson Labs, Green Pasture Products LLC, KD Pharma Group, Natrol LLC, Nordic Naturals Inc., Now Foods, NutriGold Inc., OmegaBrite, Optimum Nutrition Inc. (Glanbia Performance Nutrition Inc.), Pharma Nord and The Bountiful Company.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global omega 3 supplements market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global omega 3 supplements market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global omega 3 supplements market?
  • 4.What are the key factors driving the global omega 3 supplements market?
  • 5.What is the breakup of the global omega 3 supplements market based on the source?
  • 6.What is the breakup of the global omega 3 supplements market based on the form?
  • 7.What is the breakup of the global omega 3 supplements market based on the functionality?
  • 8.What is the breakup of the global omega 3 supplements market based on the distribution channel?
  • 9.What is the breakup of the global omega 3 supplements market based on the end user?
  • 10.What are the key regions in the global omega 3 supplements market?
  • 11.Who are the key players/companies in the global omega 3 supplements market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Omega 3 Supplements Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Source

  • 6.1 Fish Oil
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Krill Oil
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Algae Oil
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Tablets
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Capsules
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Soft Gels
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Functionality

  • 8.1 Cardiovascular Health
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Brain, Nervous System and Mental Health
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Eye Diseases
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Diabetes
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Distribution Channel

  • 9.1 OTC
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Prescribed
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End User

  • 10.1 Adults
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Geriatric
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Pregnant Women
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Children
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Infants
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 1-800-Flowers.com Inc.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 Aker BioMarine ASA
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 Carlson Labs
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Green Pasture Products LLC
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 KD Pharma Group
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 Natrol LLC
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
    • 16.3.7 Nordic Naturals Inc.
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 Now Foods
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
    • 16.3.9 NutriGold Inc.
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
    • 16.3.10 OmegaBrite
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 Optimum Nutrition Inc. (Glanbia Performance Nutrition Inc.)
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 Pharma Nord
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
    • 16.3.13 The Bountiful Company
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
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