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기능수 시장 : 제품별, 성분별, 유형별, 포장 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Functional Water Market Report by Product, Ingredient, Type, Packaging Types, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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기능수 시장 세계 시장 규모는 2024년 172억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 287억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 5.86%에 달할 것으로 전망하고 있습니다. 다양한 소비자층에 어필하기 위해 다양한 맛, 기능성 성분, 건강 효능을 가진 새로운 제품 개발 움직임이 활발해지고, 플라스틱 폐기물이 환경에 미치는 영향에 대한 우려가 커지고, 온라인 채널이 증가하고 있는 것이 시장 성장을 촉진하는 요인입니다. 시장 성장을 촉진하는 요인이 되고 있습니다. 현재 북미는 건강 지향적인 인구, 탄탄한 소매 인프라, 강력한 디지털 판매 채널로 인해 시장을 주도하고 있습니다.

기능수는 기계적, 전기적, 광학적 공정을 통해 분자 수준에서 변화시킨 특수한 물 기반 음료입니다. 상쾌함과 미각을 모두 제공하며, 단순한 수분 보충을 넘어 특정 건강 효과를 제공하는 영양소와 미네랄을 첨가하여 강화됩니다. 기능수에는 비타민, 미네랄, 항산화제, 전해질, 허브 추출물 등 소화 개선, 면역력 강화, 인지 기능 향상, 전반적인 건강 및 웰빙을 촉진하는 다양한 첨가물이 함유되어 있습니다. 표준 기능수 제품에는 알칼리 이온수, 단백질 물, 식물성 물, 수소수, 산소수, 미네랄 워터 등이 있습니다.

기능수 시장 동향:

소비자의 취향이 설탕과 탄산음료에서 기능수과 같은 건강한 선택으로 변화하고 있는 것이 시장 성장을 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이와 더불어, 전통 음료에 함유된 합성 첨가물 및 방부제의 존재에 대한 개인들의 불안감이 증가하면서 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한, 단백질, 비타민, 미네랄이 풍부한 영양 프로파일과 에너지 증가, 스트레스 감소, 피로 감소, 정신 집중력 향상과 같은 다양한 건강상의 이점에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 시장에 유리한 전망을 창출하고 있습니다. 이와 함께 위식도 역류질환, 위장염, 궤양 등 장 관련 질환에 대한 우려가 높아지면서 장 건강 증진에 도움이 되는 기능수 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이와 더불어, CBD가 함유된 샘물, 아미노산 강화 물 등 헬스케어 분야를 위해 명확하게 설계된 다양하고 특징적인 제품 변형의 도입은 시장에 수익성 있는 성장 기회를 제공하고 있습니다. 또한, 눈길을 끄는 병 디자인, 매력적인 라벨, 기존 병과 차별화되는 독특한 모양에 대한 많은 투자는 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 그 외 급속한 도시화, 가처분 소득의 증가, 유통 채널의 확산, 피트니스 및 웰빙 문화의 확대, 마인드풀 음주 트렌드 등이 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 기능수 시장의 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 기능수 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 기능수 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 기능수 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 기능수 시장의 제품별 분석은?
  • 세계 기능수 시장의 성분별 구성요소별 분석은?
  • 세계 기능수 시장의 유형별 분류는?
  • 세계 기능수 시장의 포장 유형별 분류는?
  • 세계 기능수 시장의 유통 채널별 분포는?
  • 세계 기능수 시장의 주요 지역은?
  • 세계 기능수 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 기능수 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 플레이버 있음
  • 언플레이버

제7장 시장 내역 : 성분별

  • 미량영양소
  • 식물 추출물
  • 기타

제8장 시장 내역 : 유형별

  • 비타민
  • 단백질
  • 기타

제9장 시장 내역 : 포장 유형별

  • 페트병
  • 기타

제10장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 슈퍼마켓과 하이퍼마켓
  • 편의점
  • 전문점
  • 온라인 스토어

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Ayala's Herbal Water
    • Balance Water Company
    • Danone S.A.
    • Function Drinks
    • Hint Inc.
    • Keurig Dr Pepper Inc.
    • Nestle S.A.
    • PepsiCo Inc.
    • The Coca-Cola Company
    • Trimino Protein Infused Water
    • Unique Foods(Canada) Inc.
    • Vichy Catalan Corporation
ksm 25.05.19

The global functional water market size reached USD 17.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 28.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.86% during 2025-2033. The growing development of new variants with different flavors, functional ingredients, and health claims to appeal to a broad consumer base, rising concerns about the impact of plastic waste on the environment, and increasing number of online channels, are some of the factors impelling the market growth. At present, North America leads the market due to a highly health-conscious population, robust retail infrastructure, and strong digital sales channels.

Functional water is a specialized water-based beverage that is altered at the molecular level through mechanical, electrical, or optical processes. It offers both refreshment and taste and is enhanced with additional nutrients or minerals that provide specific health benefits beyond simple hydration. Functional water contains numerous added ingredients such as vitamins, minerals, antioxidants, electrolytes, or herbal extracts that can improve digestion, boost immunity, enhance cognitive function, and promote overall health and wellness. Some of the standard functional water products include alkaline water, protein water, botanical water, hydrogen water, oxygenated water, and mineral water.

Functional Water Market Trends:

The changing consumer preferences from sugary and carbonated drinks towards healthier options such as functional water represents the key factor driving the market growth. Besides this, the rising levels of unease among individuals regarding the presence of synthetic additives and preservatives in traditional beverages are supporting the market growth. Moreover, the escalating consumer awareness about its rich nutritional profile of protein, vitamins, and minerals and the numerous health benefits associated with its consumption, such as increased energy, reduced stress, decreased fatigue, and improved mental focus, is creating a favorable outlook for the market. Concurrent with this, the rising concerns about gut-related disorders, such as gastroesophageal reflux disease, gastroenteritis, and ulcers, are fueling the demand for functional water products that promote gut health. In addition to this, the introduction of diverse and distinctive product variations explicitly designed for the healthcare sector, such as CBD-infused spring water and water enriched with amino acids, are presenting remunerative growth opportunities for the market. Furthermore, significant investments in eye-catching bottle designs, attractive labels, and unique shapes set them apart from conventional bottles is acting as another growth-inducing factor. Other factors, such as rapid urbanization, inflating disposable incomes, the proliferation of distribution channels, the expanding fitness and wellness culture, and emerging trends of mindful drinking, are positively impacting the market growth.

Key Market Segmentation:

Product Insights:

  • Flavored Functional Water
  • Unflavored Functional Water

Ingredient Insights:

  • Micronutrients
  • Botanical Extracts
  • Others

Type Insights:

  • Vitamins
  • Proteins
  • Others

Packaging Types Insights:

  • PET Bottles
  • Cans
  • Others

Distribution Channel Insights:

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Specialty Stores
  • Online Stores

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for functional water. Some of the factors driving the North America functional water market included rising health consciousness among consumers, easy product availability, and the development of innovative product variants.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global functional water market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Ayala's Herbal Water, Balance Water Company, Danone S.A., Function Drinks, Hint Inc., Keurig Dr Pepper Inc., Nestle S.A., PepsiCo Inc., The Coca-Cola Company, Trimino Protein Infused Water, Unique Foods (Canada) Inc. and Vichy Catalan Corporation. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global functional water market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global functional water market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global functional water market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global functional water market?
  • 5.What is the breakup of the global functional water market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global functional water market based on the ingredient?
  • 7.What is the breakup of the global functional water market based on type?
  • 8.What is the breakup of the global functional water market based on the packaging types?
  • 9.What is the breakup of the global functional water market based on the distribution channel?
  • 10.What are the key regions in the global functional water market?
  • 11.Who are the key players/companies in the global functional water market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Functional Water Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Flavored Functional Water
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Unflavored Functional Water
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Ingredient

  • 7.1 Micronutrients
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Botanical Extracts
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Type

  • 8.1 Vitamins
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Proteins
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Packaging Types

  • 9.1 PET Bottles
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Cans
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Others
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Distribution Channel

  • 10.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Convenience Stores
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Specialty Stores
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Online Stores
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Ayala's Herbal Water
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 Balance Water Company
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 Danone S.A.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 Financials
      • 16.3.3.4 SWOT Analysis
    • 16.3.4 Function Drinks
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 Hint Inc.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 Keurig Dr Pepper Inc.
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
    • 16.3.7 Nestle S.A.
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
      • 16.3.7.4 SWOT Analysis
    • 16.3.8 PepsiCo Inc.
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 The Coca-Cola Company
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 Trimino Protein Infused Water
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 Unique Foods (Canada) Inc.
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 Vichy Catalan Corporation
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
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