시장보고서
상품코드
1701916

웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 : 제품 유형별, 커넥티비티 유형별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Wearable Computing Devices Market Report by Product Type, Connectivity Type, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 세계 시장 규모는 2024년 731억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 2,593억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 14.35%에 달할 것으로 예측했습니다.

웨어러블 컴퓨팅 디바이스는 시계, 스트립, 모자, 모자, 외골격, 조끼, 셔츠, 가방, 헤드업 디스플레이(HUD) 등으로 구성되며, 신체에 착용하여 사용자의 칼로리 소모량, 수면 패턴, 심박수 등을 모니터링합니다. 이들 기기에는 마이크로칩, 무선 통신 기능, 각종 센서가 탑재되어 데이터를 수집하고 전반적인 사용자 경험을 향상시킵니다. 또한 착용자는 전화를 받고, 다양한 인터넷 애플리케이션을 탐색하고, 이메일과 문자 메시지를 읽을 수 있습니다. 이 외에도 유연성, 휴대성, 핸즈프리 사용으로 인해 전 세계적으로 웨어러블 컴퓨팅 기기에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 동향:

세계 디지털화의 진전은 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 웨어러블 컴퓨팅 디바이스는 디지털 데이터, 음성, 이미지를 통해 현장 작업자에게 원격 지원 및 전문 지식을 제공할 수 있습니다. 이러한 장치는 활동 추적, 목표 모니터링, 지시, 데이터 및 위치 공유, 최적의 성능 관리를 위해 스포츠 관계자들이 활용하고 있습니다. 이 외에도 바이오센서, 피트니스 트래커, 스마트 헬스워치, 심전도(ECG), 혈압계 등 웨어러블 컴퓨팅 디바이스는 헬스케어 산업에서 널리 활용되고 있습니다. 이들은 임상 현장에서의 의료에 대한 편리하고 비침습적인 대안을 제공하며, 환자의 원격 건강 모니터링을 가능하게 합니다. 이는 노인 인구의 증가와 함께 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로, 원격 모니터링, 강의 문서화, 현장 보고서 작성, 핵심 포인트의 이미지 캡처, 학생들의 집중력 평가 등을 지원하는 교육 분야에서 웨어러블 스마트 안경의 사용이 크게 증가하고 있습니다. 또한, 정보통신기술(ICT)의 급속한 확장은 향후 몇 년 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장 세계 시장 규모는?
  • 2025년부터 2033년까지 전 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇일까?
  • COVID-19가 세계 웨어러블 컴퓨팅 기기 시장에 미치는 영향은?
  • 전 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 제품 유형별 시장 현황은?
  • 전 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 연결 유형별 시장 현황은?
  • 전 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 주요 지역은?
  • 세계 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 웨어러블 컴퓨팅 디바이스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 스마트 워치
  • 헤드 마운트 디스플레이
  • 스마트 의류
  • 귀 장착형
  • 피트니스 트래커
  • 바디 카메라
  • 엑소스켈레톤(외골격)
  • 기타

제7장 시장 내역 : 커넥티비티 유형별

  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • 4G/5G
  • 기타

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 피트니스·웰니스
  • 의료·헬스케어
  • 인포테인먼트
  • 산업·방위
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Apple Inc.
    • Ekso Bionics Holdings Inc.
    • Fossil Group Inc.
    • Garmin Ltd.
    • GoPro Inc.
    • Huawei Technologies Co. Ltd.
    • LG Electronics Inc.
    • OMRON Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
    • Sony Corporation
    • Transcend Information Inc.
ksm 25.05.19

The global wearable computing devices market size reached USD 73.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 259.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.35% during 2025-2033.

Wearable computing devices comprise watches, strips, hats, exoskeletons, vests, shirts, bags, and head-up displays (HUDs) that are worn on the body to monitor calories burnt, sleeping pattern and heart rate of the user. These devices have microchips, wireless communication capabilities, and various sensors for collecting data and enhancing the overall user experience. They also enable the wearer to take calls, browse different internet applications, and read emails and text messages. Besides this, as they offer flexibility, portability, and hands-free use, the demand for wearable computing devices is escalating across the globe.

Wearable Computing Devices Market Trends:

Rising digitalization across the globe represents one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, wearable computing devices can provide remote assistance and expertise to field workers through digital data, audio, and image. These devices are utilized by sports personnel for activity tracking, goal monitoring, direction, data and location sharing, and optimum performance management. Besides this, wearable computing devices, such as biosensors, fitness trackers, smart health watches, electrocardiography (ECG) and blood pressure monitors, find extensive application in the healthcare industry. They offer a convenient and noninvasive alternative to medical care in clinical settings and enable remote health monitoring of patients. This, coupled with the increasing geriatric population, is positively influencing the market. Apart from this, there is a significant rise in the use of wearable smart glasses in the education sector, which aid in telemonitoring, documentation of lectures, preparing an on-site report, capturing essential points as images, and evaluating student concentration. Furthermore, the rapid expansion of information and communications technology (ICT) is projected to stimulate the growth of the market in the coming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Smart Watches
  • Head Mounted Displays
  • Smart Clothing
  • Ear Worn
  • Fitness Trackers
  • Body Worn Camera
  • Exoskeleton
  • Others

Breakup by Connectivity Type:

  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • 4G/5G
  • Others

Breakup by Application:

  • Fitness and Wellness
  • Medical and Healthcare
  • Infotainment
  • Industrial and Defense
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc., Ekso Bionics Holdings Inc., Fossil Group Inc., Garmin Ltd., GoPro Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., LG Electronics Inc., OMRON Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Corporation and Transcend Information Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global wearable computing devices market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global wearable computing devices market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global wearable computing devices market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global wearable computing devices market?
  • 5.What is the breakup of the global wearable computing devices market based on the product type?
  • 6.What is the breakup of the global wearable computing devices market based on the connectivity type?
  • 7.What is the breakup of the global wearable computing devices market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global wearable computing devices market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global wearable computing devices market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Wearable Computing Devices Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Smart Watches
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Head Mounted Displays
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Smart Clothing
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Ear Worn
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Fitness Trackers
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Body Worn Camera
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Exoskeleton
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Others
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Connectivity Type

  • 7.1 Bluetooth
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Wi-Fi
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 4G/5G
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Fitness and Wellness
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Medical and Healthcare
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Infotainment
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Industrial and Defense
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Apple Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Ekso Bionics Holdings Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Fossil Group Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Garmin Ltd.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 GoPro Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
    • 14.3.6 Huawei Technologies Co. Ltd.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 LG Electronics Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 OMRON Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Sony Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Transcend Information Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제