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임상 영양 시장 : 제품별, 투여 경로별, 용도별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Clinical Nutrition Market Report by Product, Route of Administration, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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임상 영양 시장 세계 시장 규모는 2024년 558억 달러에 달했습니다. 향후 시장은 2033년까지 1,046억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2033년까지 7.2%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예상됩니다. 시장을 이끄는 요인으로는 전 세계 만성질환의 확산과 고령화, 건강 관리에서 영양의 중요성에 대한 인식 증가, 맞춤형 영양 및 의료 영양의 다양한 기술 발전, 식습관 및 생활 습관의 변화 등 다양한 요인이 있습니다.

임상 영양학은 의료영양요법을 통해 질병 관리에 초점을 맞춘 영양과학의 한 전문분야를 말합니다. 또한 필수 영양소 부족으로 인해 발생하는 만성질환과 관련된 영양 및 대사 상태의 진단과 예방도 포함합니다. 일반적으로 이용 가능한 임상 영양의 종류에는 영아 영양, 경장영양, 비경구 영양 등이 있습니다. 임상 영양은 영양 결핍의 결과 감소, 질병 치료에 대한 반응 증가, 면역력 향상, 섭취 능력 향상 등 많은 이점을 제공합니다.

임상 영양 시장 동향:

비만, 고혈압, 비정상적인 콜레스테롤 수치와 같은 위험을 증가시키는 대사성 질환의 유병률 증가는 주로 세계 임상 영양 시장을 주도하고 있습니다. 또한, 만성 위장 질환에 취약한 노인 인구의 증가는 재택의료 모델에서 임상 영양에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 이와 더불어, 조산율 증가와 소아과 의료 분야에서 임상 영양에 대한 요구가 증가하면서 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 또한, 의료 인프라의 지속적인 업그레이드와 질병 관리를 위한 임상 영양 절차에 대한 쉬운 접근에 대한 정부의 인식 개선 프로그램의 도입은 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이와는 별도로, COVID-19 팬데믹으로 인해 코로나 바이러스 감염 위험을 예방하기 위해 임상 영양을 포함한 면역력 강화 대체품에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 감염으로 인해 심한 식욕부진, 무후각성 미각장애, 설사 등이 발생하여 질병과 관련된 영양실조를 유발할 수 있습니다. 임상 영양은 COVID-19 환자의 면역 방어력 향상과 함께 급성 영양실조와 단백질 결핍을 치료하는 데 도움이 될 수 있습니다. 또한, 지질 에멀전의 최적화, 액체 형태의 경구용 임상 영양제 도입 등 임상 영양 솔루션의 중요한 기술 혁신은 예측 기간 동안 세계 임상 영양 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 임상 영양 시장 규모는?
  • 2025-2033년 임상 영양학 시장 세계 시장 예측 성장률은?
  • 세계 임상 영양 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 임상 영양 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 임상 영양학 시장의 제품별 분석은?
  • 세계 임상 영양학 시장의 투여 경로별 분석은?
  • 세계 임상 영양 시장의 최종사용자별 분석은?
  • 세계 임상 영양 시장의 주요 지역은?
  • 세계 임상 영양 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 임상 영양 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 유아 영양
  • 비경구 영양
  • 경장영양

제7장 시장 내역 : 투여 경로별

  • 경구
  • 경장
  • 비경구

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 영양실조
  • 대사장애
  • 위장장애
  • 신경질환
  • 기타

제9장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 소아
  • 성인
  • 노인

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • B. Braun Melsungen AG
    • BASF SE
    • Baxter International Inc.
    • Danone S.A.
    • Fresenius SE & Co. KGaA
    • Grifols S.A.
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Meiji Holdings Co. Ltd.
    • Nestle S.A.
    • Perrigo Company plc
    • Reckitt Benckiser Group PLC
ksm 25.05.19

The global clinical nutrition market size reached USD 55.8 Billion in 2024. Looking forward, the market is expected to reach USD 104.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.2% during 2025-2033. There are various factors that are driving the market, which include increasing prevalence of chronic diseases and aging population worldwide, rising awareness about the importance of nutrition in healthcare, various technological advancements in personalized nutrition and medical nutrition, and changing dietary patterns and lifestyle habits.

Clinical nutrition refers to a specialized field of nutrition science that focuses on disease management by adopting medical nutrition therapies. It also includes the diagnosis and prevention of nutritional and metabolic conditions associated with chronic disorders that occur due to the lack of essential nutrients. Some of the commonly available types of clinical nutrition include infant nutrition, enteral nutrition, and parenteral nutrition. Clinical nutrition offers numerous benefits in reducing the consequences of malnutrition, enhancing the response to disease treatment, boosting immunity levels, enhancing ingestion abilities, etc.

Clinical Nutrition Market Trends:

The rising prevalence of metabolic disorders that increase the risk of obesity, high blood pressure, abnormal cholesterol levels, etc., is primarily driving the global clinical nutrition market. Moreover, the expanding geriatric population, who are more prone to chronic gastrointestinal ailments, is also propelling the demand for clinical nutrition in the home healthcare model. Besides this, elevating number of preterm births coupled with the inflating need for clinical nutrition in the pediatric medicine segment is further augmenting the market growth. Additionally, continuous upgradation of healthcare infrastructures and the introduction of government awareness programs regarding the easy accessibility to clinical nutrition procedures for disease management are acting as significant growth-inducing factors. Apart from this, in the COVID-19 pandemic, the demand for immunity-boosting alternatives, including clinical nutrition, has significantly increased to prevent the risk of coronavirus infection. The infection results in severe lack of appetite, anosmia dysgeusia, diarrhea, etc., which can lead to disease-related malnutrition. Clinical nutrition aid in treating acute malnutrition and protein deficiency along with improving immune defenses in COVID-19 patients. Moreover, significant innovations in clinical nutrition solutions, including lipid emulsions optimization, and the introduction of oral clinical nutrition formula in liquid form, are expected to drive the global clinical nutrition market over the forecasted period.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Infant Nutrition
  • Parental Nutrition
  • Enteral Nutrition

Breakup by Route of Administration:

  • Oral
  • Enteral
  • Parenteral

Breakup by Application:

  • Cancer
  • Malnutrition
  • Metabolic Disorders
  • Gastrointestinal Disorders
  • Neurological Disorders
  • Others

Breakup by End User:

  • Pediatric
  • Adults
  • Geriatric

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, B. Braun Melsungen AG, BASF SE, Baxter International Inc., Danone S.A., Fresenius SE & Co. KGaA, Grifols S.A., Koninklijke DSM N.V., Meiji Holdings Co. Ltd., Nestle S.A., Perrigo Company plc and Reckitt Benckiser Group PLC.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global clinical nutrition market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global clinical nutrition market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global clinical nutrition market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global clinical nutrition market?
  • 5.What is the breakup of the global clinical nutrition market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global clinical nutrition market based on the route of administration?
  • 7.What is the breakup of the global clinical nutrition market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global clinical nutrition market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global clinical nutrition market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Clinical Nutrition Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Infant Nutrition
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Parental Nutrition
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Enteral Nutrition
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Route of Administration

  • 7.1 Oral
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Enteral
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Parenteral
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Cancer
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Malnutrition
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Metabolic Disorders
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Gastrointestinal Disorders
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Neurological Disorders
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Pediatric
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Adults
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Geriatric
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Abbott Laboratories
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 B. Braun Melsungen AG
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 SWOT Analysis
    • 15.3.3 BASF SE
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Baxter International Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Danone S.A.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Fresenius SE & Co. KGaA
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Grifols S.A.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Koninklijke DSM N.V.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Meiji Holdings Co. Ltd.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Nestle S.A.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Perrigo Company plc
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Reckitt Benckiser Group PLC
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
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