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피임약 시장 : 제품별, 연령층별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Contraceptive Drugs Market Report by Product, Age Group, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 피임약 시장 시장 규모는 2024년에 166억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 255억 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 4.64%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

피임약은 임신을 예방하고 출산율을 조절하기 위해 사용되는 피임약을 말합니다. 에스트로겐과 프로게스틴이라는 두 유형의 여성 호르몬을 이용해 합성되어 배란을 방지합니다. 또한 이들 호르몬은 자궁경부 점액을 두껍게 하고 자궁내막을 변화시켜 수정과 착상을 위해 정자가 자궁경부로 들어가는 것을 방해합니다. 피임약은 여드름, 골감소증, 난소암, 난관 및 자궁 감염, 월경전증후군(PMS)의 위험을 낮추는 데 도움이 됩니다. 그 결과, 가임기 여성의 원치 않는 임신을 억제하기 위해 의료 전문가에 의해 투여됩니다. 현재 주로 경구제, 주사제, 외용제로 판매되고 있습니다.

피임약 시장 동향 :

세계 피임약 시장을 촉진하는 주요 요인 중 하나는 가족계획에 대한 소비자의 인식 증가, 인구 증가, 의도하지 않은 임신 증가입니다. 이와 함께 최적의 안전성, 더 나은 임상 결과 등 여러 가지 이점이 있으므로 의료 종사자들이 전통적인 방법보다 최신 피임법을 선호하는 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 미국 식품의약국(FDA)과 같은 여러 규제기관의 빈번한 신약 승인은 시장 성장을 지원하고 있습니다. 또한 질내 pH 수준을 유지하여 정자가 생존하기 어려운 환경을 조성하는 젤라틴 캡슐과 비호르몬 질 젤의 출현은 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와는 별도로, 지속적인 연구개발(R&D) 활동과 비정부기구(NGO) 및 보건 기관이 피임 기술, 여성 건강 및성 건강에 대한 소비자 인식을 개선하기 위해 취하는 적극적인 노력도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 피임약 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 피임약 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 피임약 시장을 촉진하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 세계 피임약 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 피임약 시장의 제품별 분석은?
  • 전 세계 피임약 시장의 연령대별 분포는?
  • 세계 피임약 시장의 유통 채널별 분포는?
  • 세계 피임약 시장의 주요 지역은?
  • 세계 피임약 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 피임약 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 경구 피임약
  • 주사 피임약
  • 국소 피임약

제7장 시장 내역 : 연령층별

  • 15-24세
  • 25-34세
  • 35-44세
  • 44세 이상

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 소매 약국
  • 병원 약국
  • 클리닉
  • 온라인 채널
  • 공공 채널·NGO
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • AbbVie Inc.
    • Afaxys Inc.
    • Agile Therapeutics
    • Amneal Pharmaceuticals Inc.
    • Bayer AG
    • Johnson & Johnson
    • Mithra Pharmaceuticals SA
    • Novartis AG
    • Pfizer Inc.
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Viatris Inc.
KSA 25.05.23

The global contraceptive drugs market size reached USD 16.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 25.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.64% during 2025-2033.

Contraceptive drugs refer to birth control medications that are used to prevent pregnancy and control the birth rate. They are synthetically formulated using two female hormones, namely estrogen and progestin, which prevent ovulation. These hormones also thicken cervical mucus or alter the womb lining to prohibit the entrance of sperm into the cervix for fertilization and implantation. Contraceptive drugs assist in lowering the risks of acne, bone thinning, ovarian cancer, infections in the fallopian tubes and uterus, and premenstrual syndrome (PMS). As a result, they are administered by healthcare practitioners to inhibit unwanted pregnancy amongst women of childbearing age. At present, they are mainly available in oral, injectable, and topical formulations.

Contraceptive Drugs Market Trends:

One of the key factors driving the global contraceptive drugs market is the rising consumer consciousness regarding family planning, the increasing population, and the rising instances of unintended pregnancies. In line with this, the shifting inclination of healthcare practitioners toward modern contraceptive methods over conventional procedures, owing to their multiple benefits, including optimal safety, and better clinical outcomes, are acting as another growth-inducing factor. Additionally, the frequent approvals of novel medications by several regulatory bodies, such as the food and drug administration (FDA), are supporting the market growth. Moreover, the advent of gelatin capsules and non-hormonal vaginal gels that create an inhospitable environment for sperm to sustain by maintaining vagina pH levels is impelling the market growth. Apart from this, continuous research and development (R&D) activities and the favorable initiatives undertaken by non-governmental organizations (NGOs) and health agencies to sensitize consumers about contraception techniques, women's health, and sexual wellness are positively augmenting the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Oral Contraceptive Pills
  • Injectable Contraceptives
  • Topical Contraceptives

Breakup by Age Group:

  • 15-24 years
  • 25-34 years
  • 35-44 years
  • Above 44 years

Breakup by Distribution Channel:

  • Retail Pharmacy
  • Hospital Pharmacy
  • Clinics
  • Online Channel
  • Public Channel and NGOs
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AbbVie Inc., Afaxys Inc., Agile Therapeutics, Amneal Pharmaceuticals Inc., Bayer AG, Johnson & Johnson, Mithra Pharmaceuticals SA, Novartis AG, Pfizer Inc., Teva Pharmaceutical Industries Ltd. and Viatris Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global contraceptive drugs market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global contraceptive drugs market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global contraceptive drugs market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global contraceptive drugs market?
  • 5.What is the breakup of the global contraceptive drugs market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global contraceptive drugs market based on the age group?
  • 7.What is the breakup of the global contraceptive drugs market based on the distribution channel?
  • 8.What are the key regions in the global contraceptive drugs market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global contraceptive drugs market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Contraceptive Drugs Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Oral Contraceptive Pills
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Injectable Contraceptives
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Topical Contraceptives
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Age Group

  • 7.1 15-24 years
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 25-34 years
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 35-44 years
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Above 44 years
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Retail Pharmacy
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Hospital Pharmacy
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Clinics
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Online Channel
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Public Channel and NGOs
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 AbbVie Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Afaxys Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Agile Therapeutics
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
    • 14.3.4 Amneal Pharmaceuticals Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 Bayer AG
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Johnson & Johnson
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Mithra Pharmaceuticals SA
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Novartis AG
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Pfizer Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Viatris Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
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