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플랫 패널 디스플레이 시장 : 기술별, 애플리케이션별, 업종별, 지역별(2025-2033년)

Flat Panel Display Market Report by Technology, Application, Industry Vertical, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 플랫 패널 디스플레이 시장 시장 규모는 2024년에 1,449억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 2,210억 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 4.56%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

플랫 패널 디스플레이(FPD)는 이미지, 동영상, 텍스트 등 다양한 정보를 투사하여 개인이 향상된 시각적 컨텐츠를 경험할 수 있도록 하는 전자 보기 장비입니다. 깨지지 않고, 매우 얇고, 가볍고, 거칠고, 이러한 디스플레이의 두께는 일반적으로 10cm 이하입니다. 기존의 음극선관(CRT)에 비해 FPD는 디스플레이 품질과 휴대성이 향상되고 저전력으로 구동됩니다. 이러한 화면에는 LED, 액정 디스플레이(LCD), OLED(OLED) 등 다양한 디스플레이 기술이 사용되고 있습니다. 이러한 기술을 사용한 디스플레이에는 발광형과 비발광형이 있으며, 높은 픽셀 해상도, 고대비 등의 큰 장점이 있습니다. 그 결과 TV 모니터, 노트북, 노트북, 휴대용 전자기기, 지하철 홈도어, 상업용 냉동고 문, 전광판, 의료기기 등에 주로 이용되고 있습니다.

플랫 패널 디스플레이 시장 동향 :

시장은 확장된 기능을 탑재한 스마트폰에 대한 수요 증가로 인해 모바일 기기에 FPD 채택이 확대되고 있는 것이 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이는 스마트폰 제조에서 고화질과 선명도를 중시하는 FPD 기술의 채택이 가속화되고 있기 때문입니다. 또한 플렉서블 플랫 패널 디스플레이, OLED와 같은 첨단 기술의 등장, 인터랙티브 터치 기반의 웨어러블 디바이스의 지속적인 개발이 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있으며, e-learning의 확산과 더불어 인터랙티브 컨텐츠 제공 수단으로서의 인터랙티브 평판 패널의 개발이 인터랙티브 컨텐츠 제공 수단인 인터랙티브 평면 패널의 개발은 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한 낮은 제조 비용과 대량 생산 설비로 인해 플랫 패널 디스플레이 제조 공장에 대한 투자가 증가하고 있는 것도 시장을 촉진하고 있습니다. 기타 시장 개발 요인으로는 LCD 및 PDP 기술에 대한 수요 증가, 자동화된 제조 추세, 소매점 및 퀵서비스 레스토랑(QSR)의 디지털 사이니지 설치가 크게 증가, 가처분 소득 수준 증가, 광범위한 조사 개발(R&D) 등이 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 플랫 패널 디스플레이 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 플랫 패널 디스플레이 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 플랫 패널 디스플레이 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 세계 플랫 패널 디스플레이 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 플랫 패널 디스플레이 시장의 기술별 시장 현황은?
  • 세계 플랫 패널 디스플레이 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 플랫 패널 디스플레이 시장의 주요 지역은?
  • 세계 플랫 패널 디스플레이 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 플랫 패널 디스플레이 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 기술별

  • OLED
  • 양자점
  • LED
  • LCD
  • 기타

제7장 시장 내역 : 애플리케이션별

  • 스마트폰과 태블릿
  • 스마트 웨어러블
  • TV와 디지털 사이니지
  • PC와 랩톱
  • 차량 디스플레이
  • 기타

제8장 시장 내역 : 업종별

  • 헬스케어
  • 소매
  • BFSI
  • 군·방위
  • 자동차
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • AU Optronics
    • Crystal Display Systems Ltd
    • Emerging Display Technologies
    • Innolux Corporation
    • LG Display Co. Ltd.(LG Corporation)
    • NEC Corporation(AT&T Corporation)
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Sharp Corporation
    • Sony Group Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Universal Display Corporation
KSA 25.05.23

The global flat panel display market size reached USD 144.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 221.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.56% during 2025-2033.

A flat panel display (FPD) is an electronic view device that projects various information, such as images, videos and texts, that allows individuals to experience enhanced visual content. Non-brittle, extremely thin, lightweight, and rough, these displays are usually less than ten centimeters in thickness. When compared to conventional cathode ray tubes (CRT), FPDs offer improved display quality and portability and are powered by a low power flow. A number of display technologies are used in these screens, including Light-Emitting Diode (LED), Liquid Crystal Display (LCD), and Organic Light-Emitting Diode (OLED). Displays using these technologies can be emissive or non-emissive and offer some major advantages, such as high pixel resolution and enhanced contrast. As a result, they are majorly utilized in TV monitors, laptop computers, portable electronics, platform doors of subways, commercial freezer doors, e-boards, and medical equipment.

Flat Panel Display Market Trends:

The market is majorly driven by the growing adoption of FPD in mobile devices due to the escalating demand for smartphones with augmented features. This can be attributed to the escalating adoption of FPD technology in smartphone manufacturing with an enhanced focus on high-quality image and clarity. In addition, the emergence of advanced technologies, such as flexible flat panel display and OLED, and continual developments in interactive touch-based wearable devices are acting as significant growth-inducing factors. In addition to the popularity of e-learning, the development of interactive flat panels as a means of delivering interactive content are creating a positive market outlook. The market is further driven by increasing investments in flat panel display manufacturing plants due to low manufacturing costs and mass production facilities. Some of the other factors contributing to the market include the augmenting demand for LCD and PDP technologies, the rising trend of automated manufacturing, a considerable rise in the installation of digital signage in retail stores and quick service restaurants (QSRs), inflating disposable income levels and extensive research and development (R&D).

Key Market Segmentation:

Breakup by Technology:

  • OLED
  • Quantum Dot
  • LED
  • LCD
  • Others

Breakup by Application:

  • Smartphone and Tablet
  • Smart Wearable
  • Television and Digital Signage
  • PC and Laptop
  • Vehicle Display
  • Others

Breakup by Industry Vertical:

  • Healthcare
  • Retail
  • BFSI
  • Military and Defense
  • Automotive
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AU Optronics, Crystal Display Systems Ltd, Emerging Display Technologies, Innolux Corporation, LG Display Co. Ltd. (LG Corporation), NEC Corporation (AT&T Corporation), Panasonic Holdings Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sharp Corporation, Sony Group Corporation, Toshiba Corporation and Universal Display Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global flat panel display market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global flat panel display market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global flat panel display market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global flat panel display market?
  • 5.What is the breakup of the global flat panel display market based on the technology?
  • 6.What is the breakup of the global flat panel display market based on application?
  • 7.What are the key regions in the global flat panel display market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global flat panel display market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Flat Panel Display Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Technology

  • 6.1 OLED
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Quantum Dot
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 LED
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 LCD
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Smartphone and Tablet
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Smart Wearable
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Television and Digital Signage
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 PC and Laptop
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Vehicle Display
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Industry Vertical

  • 8.1 Healthcare
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 BFSI
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Military and Defense
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Automotive
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 AU Optronics
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Crystal Display Systems Ltd
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Emerging Display Technologies
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
    • 14.3.4 Innolux Corporation
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 LG Display Co. Ltd. (LG Corporation)
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
    • 14.3.6 NEC Corporation (AT&T Corporation)
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Panasonic Holdings Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Samsung Electronics Co., Ltd.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Sharp Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Sony Group Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Toshiba Corporation
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Universal Display Corporation
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
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