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여성건강진단 시장 : 유형별, 용도별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Womens Health Diagnostics Market Report by Type, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 여성건강진단 시장 시장 규모는 2024년에 311억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 542억 달러에 달하며, 2025-2033년에 6.4%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 이 시장은 만성질환 및 생활습관병 진단을 받는 인구 증가, 진단 서비스 분야의 괄목할 만한 기술 발전, 정부 및 공공 기관의 다양한 캠페인과 구상을 통한 여성 건강에 대한 의식의 향상, 현장 진단의 수용성 증가, 원격의료 및 원격 진단 산업의 급격한 성장에 의해 주도되고 있습니다. 촉진되고 있습니다.

여성건강진단은 여성 환자의 다양한 생물학적, 심리사회적 상태를 진단하는 데 도움이 됩니다.성 및 질 문제, 임신 합병증, 골다공증, 갱년기, 유방암, 자궁경부암 등 위협적인 질환을 관리할 수 있도록 돕습니다. 생검, 초음파 검사, 화학요법, 자기공명영상(MRI) 등 일련의 첨단 임상검사, 툴, 시술 등을 활용하고 있습니다. 현재 일부 의료 진단센터는 여성에게 영향을 미치는 희귀질환 및 상태의 진단 및 관리를 강화하기 위해 광범위한 임상 검사 솔루션을 제공합니다.

여성건강진단 시장 동향 :

여성의 전반적인 웰빙에 영향을 미치는 건강 문제의 유병률 증가는 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한 건강 인식 증가와 조기 진단의 이점에 대한 인식이 높아지면서 전 세계에서 POC(Point-of-Care) 여성 건강 검진에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이와는 별도로, 스트레스가 많은 생활 방식과 알코올 및 약물 섭취 증가로 인한 불임율 증가는 임신 합병증에 대처하고 건강한 삶을 보장하기 위해 여성 건강 검진의 필요성을 증가시키고 있습니다. 또한 폐경기는 심혈관 질환 및 요실금 등 특정 질환의 발병 위험을 증가시킬 수 있으므로 50세 이상의 여성 인구가 크게 증가하면서 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와 더불어, 여러 연구에 따르면 여성은 호르몬 변화시 우울증이나 불안장애와 같은 정신 질환을 경험할 가능성이 높다는 결론을 내리고 있습니다. 이는 여성의 정신건강을 개선하기 위해 많은 국가의 보건 기관에서 시행하고 있는 여러 가지 노력과 함께 전 세계에서 시장 성장을 가속하고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 여성건강진단 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 여성건강진단 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 여성건강진단 시장을 촉진하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 세계 여성건강진단 시장에 미치는 영향은?
  • 전 세계 여성건강진단 시장의 유형별 분석은?
  • 전 세계 여성건강진단 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 여성건강진단 시장의 최종사용자별 분석은?
  • 세계 여성건강진단 시장의 주요 지역은?
  • 세계 여성건강진단 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 여성건강진단 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 진단 디바이스
    • 주요 부문
      • 생검 디바이스
      • 이미징·모니터링 디바이스
      • 액세서리와 소모품
  • 진단 테스트
    • 주요 부문
      • 유방암 검사
      • PAP Smear·HPV 검사
      • 임신 검사·배란 검사
      • 기타

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 유방암
  • 감염증
  • 골다공증
  • 임신·생식 능력
  • 성감염증
  • 기타

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 병원·진단 센터
  • 재택 의료

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Abbott Laboratories
    • Becton Dickinson and Company
    • bioMerieux SA
    • Cardinal Health Inc.
    • Cook Group Incorporated
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • General Electric Company
    • Hologic Inc.
    • Koninklijke Philips N.V.
    • Perkinelmer Inc.
    • Quest Diagnostics Inc.
    • Siemens AG
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
KSA 25.05.23

The global women's health diagnostics market size reached USD 31.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 54.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.4% during 2025-2033. The market is propelled by the rising number of individuals diagnosed with chronic and lifestyle-related diseases, significant technological developments in diagnostic services, increasing awareness about women's health through numerous campaigns and initiatives by the governments and public organizations, increasing acceptance rate of point-of-care diagnostics, and rapid growth in telemedicine and remote diagnostics industry.

Women's health diagnostics help diagnose various biological and psychosocial conditions of female patients. They assist in addressing sexual and vaginal issues and pregnancy complications and managing threatening diseases, such as osteoporosis, menopause, and certain cancers like breast and cervical. They rely on a series of advanced laboratory tests, tools, and procedures, which include biopsy, ultrasound, chemotherapy, and magnetic resonance imaging (MRI). Several healthcare diagnostics centers are currently offering an expansive range of laboratory testing solutions to enhance the diagnosis and management of rare diseases and conditions that affect women.

Women's Health Diagnostics Market Trends:

The rising prevalence of health issues that impact the overall well-being of women represents one of the major factors influencing the market positively. Moreover, the growing health consciousness, along with the increasing awareness about the benefits of early diagnosis, is catalyzing the demand for point-of-care (POC) women's health diagnostics across the globe. Apart from this, the rising rate of infertility on account of stressful lifestyles and the growing consumption of alcohol and drugs is driving the need for women's health diagnostics to address pregnancy complications and ensure a healthier life. Furthermore, as menopause can increase the risk of developing certain medical conditions, including cardiovascular diseases and urinary incontinence, a significant rise in the female population which is over 50 years is contributing to the market growth. Besides this, several research studies have concluded that women are more likely to experience psychiatric disorders, such as depression and anxiety, during hormonal changes. This, in confluence with several initiatives undertaken by health agencies of numerous countries to improve mental health of women, is propelling the market growth across the globe.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Diagnostic Devices
  • Biopsy Device
  • Imaging and Monitoring Devices
  • Accessories and Consumables
  • Diagnostic Tests
  • Breast Cancer Testing
  • PAP Smear and HPV Test
  • Pregnancy Testing and Ovulation Testing
  • Others

Breakup by Application:

  • Breast Cancer
  • Infectious Disease Testing
  • Osteoporosis Testing
  • Pregnancy and Fertility Testing
  • Sexually Transmitted Disease Testing
  • Others

Breakup by End User:

  • Hospital and Diagnostics Centers
  • Home Care

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, Becton Dickinson and Company, bioMerieux SA, Cardinal Health Inc., Cook Group Incorporated, F. Hoffmann-La Roche AG, General Electric Company, Hologic Inc., Koninklijke Philips N.V., Perkinelmer Inc., Quest Diagnostics Inc., Siemens AG and Thermo Fisher Scientific Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global women's health diagnostics market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global women's health diagnostics market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global women's health diagnostics market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global women's health diagnostics market?
  • 5.What is the breakup of the global women's health diagnostics market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global women's health diagnostics market based on the application?
  • 7.What is the breakup of the global women's health diagnostics market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global women's health diagnostics market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global women's health diagnostics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Women's Health Diagnostics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Diagnostic Devices
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Biopsy Device
      • 6.1.2.2 Imaging and Monitoring Devices
      • 6.1.2.3 Accessories and Consumables
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Diagnostic Tests
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Breast Cancer Testing
      • 6.2.2.2 PAP Smear and HPV Test
      • 6.2.2.3 Pregnancy Testing and Ovulation Testing
      • 6.2.2.4 Others
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Breast Cancer
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Infectious Disease Testing
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Osteoporosis Testing
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Pregnancy and Fertility Testing
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Sexually Transmitted Disease Testing
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Hospital and Diagnostics Centers
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Home Care
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Abbott Laboratories
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Becton Dickinson and Company
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 bioMerieux SA
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Cardinal Health Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Cook Group Incorporated
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 General Electric Company
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Hologic Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Koninklijke Philips N.V.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Perkinelmer Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Quest Diagnostics Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Siemens AG
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
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