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1702012

통신사 직접 청구(DCB) 플랫폼 시장 : 컴포넌트별, 유형별, 플랫폼별, 컨텐츠별, 지역별(2025-2033년)

Direct Carrier Billing Platform Market Report by Component, Type, Platform, Content, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

통신사 직접 청구(DCB) 플랫폼 세계 시장 규모는 2024년 3억 7,960만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 12억 2,030만 달러에 달하고, 2025-2033년 13.85%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 스마트폰 의존도 증가, 원활한 결제 솔루션의 편의성, 디지털 컨텐츠 및 서비스에 대한 수요 증가, 사용자 경험 향상과 서비스 제공의 폭을 넓히기 위한 통신 사업자와 디지털 서비스 제공업체 간의 전략적 제휴 등이 시장 성장 촉진요인으로 작용할 것으로 예측됩니다. 시장 성장을 가속하는 요인이 되고 있습니다.

DCB 플랫폼은 사용자가 휴대폰을 통해 구매할 수 있는 온라인 결제 방식입니다. 이 플랫폼은 타사 공급업체로부터 디지털 서비스나 제품을 구매할 때 기밀 은행 정보를 사용하지 않고 보다 안전한 것으로 간주됩니다. 또한, 사용자의 휴대폰 요금에 거래 수수료를 추가하는 컴플라이언스 가맹점에서 직접 번거롭지 않게 결제할 수 있으며, DCB 플랫폼은 원활한 사용자 경험 향상, 거래 보안 강화, 전환율 향상, 금융 포용성 확대 등 카드 결제보다 더 많은 이점을 제공합니다. 카드 결제보다 더 유익합니다. 따라서 소프트웨어 회사, 통신 서비스 제공업체, 게임 플랫폼 등에서 널리 사용되고 있습니다.

DCB 플랫폼 시장 동향 :

BFSI 부문의 새로운 디지털화 추세와 모바일 기반 결제 솔루션의 보급이 세계 DCB 플랫폼 시장을 주도하고 있습니다. 또한, 이동통신사 서비스에 가입하거나 선불 계정을 보유한 소비자들 사이에서 스마트 TV의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 결제 범위 확대 및 금융 접근성 향상을 위해 DCB 플랫폼에 의존하는 스타트업 및 중소기업 증가는 세계 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로 Netflix, Spotify, Amazon Prime Video, Sony, Hulu 등 OTT(Over-the-Top) 스트리밍 미디어 서비스의 인기가 높아지면서 결제에 DCB 플랫폼을 받아들이고 있는 것도 제품 수요를 증가시키고 있습니다. 또한, DCB 플랫폼을 통한 모바일 게임 및 인앱 게임 아이템 구매가 증가하고 있는 것도 큰 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 여기에 더해, '종량제' 모델의 인기 상승과 온라인 거래의 금융 보안에 대한 관심이 높아지면서 향후 몇 년 동안 DCB 플랫폼 세계 시장을 주도할 것으로 보입니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 DCB 플랫폼 세계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 DCB 플랫폼 시장 세계 시장 성장률은?
  • 세계 DCB 플랫폼 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 DCB 플랫폼 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 DCB 플랫폼 시장 플랫폼별 현황은?
  • 세계 DCB 플랫폼 시장의 컨텐츠별 시장 현황은?
  • 세계 DCB 플랫폼 시장의 주요 지역은?
  • 세계 DCB 플랫폼 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 DCB 플랫폼 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 하드웨어
  • 소프트웨어
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 유형별

  • Limited DCB
  • Pure DCB
  • MSISDN Forwarding
  • PIN/MO Base Window
  • 기타

제8장 시장 분석 : 플랫폼별

  • Windows
  • Android
  • iOS

제9장 시장 분석 : 컨텐츠별

  • 애플리케이션 및 게임
  • 비디오 및 오디오 컨텐츠
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Bango plc
    • Boku Inc.
    • Centili Limited
    • DIMOCO Payments
    • Mobiyo
    • NTH Mobile d.o.o.
    • NTT Docomo Inc.(Nippon Telegraph and Telephone Corporation)
    • Singapore Telecommunications Limited
    • Telecoming S.A.
    • Telenity Incorporated
LSH 25.05.28

The global direct carrier billing platform market size reached USD 379.6 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,220.3 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.85% during 2025-2033. The growing reliance on smartphones, convenience of seamless payment solutions, rising demand for digital content and services, and strategic partnerships between telecom operators and digital service providers to enhance user experience and broaden their service offerings are some of the factors propelling the market growth.

A direct carrier billing platform, also referred to as direct operator billing, is an online payment method that allows users to make purchases via their mobile phones. This platform is considered safer for buying digital services or products from third-party vendors without using any confidential banking details. Furthermore, it also offers hassle-free payments directly from compliant merchants who add transaction charges to mobile phone bills of the user. A direct carrier billing platform is more beneficial than card payments in providing a better seamless user experience, increased transaction security, higher conversion rates, greater financial inclusion, etc. As a result, it is widely utilized among software companies, telecom service providers, gaming platforms, etc.

Direct Carrier Billing Platform Market Trends:

The emerging trend of digitalization in the BFSI sector along with the growing penetration of mobile-based payment solutions is primarily driving the global direct carrier billing platform market. Additionally, the rising adoption of smart TVs among consumers having a subscription or prepaid account with a mobile operator service is also propelling the market growth. Moreover, the increasing number of startups and small businesses that depend upon direct carrier billing platforms for greater payment coverage and improved financial accessibility is positively influencing the global market. Apart from this, the elevating popularity of over-the-top (OTT) streaming media services, including Netflix, Spotify, Amazon Prime Video, Sony, Hulu, etc., that accept direct carrier billing platforms for payment offerings, is also augmenting the product demand. Furthermore, the rising purchase of mobile gaming and in-app game items via direct carrier e-billing platforms is acting as a significant growth-inducing factor. Besides this, the escalating popularity of the 'pay-as-you-go' model coupled with the increasing focus on ensuring financial security in online transactions, will continue to drive the global market for direct carrier billing platform in the coming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Breakup by Type:

  • Limited DCB
  • Pure DCB
  • MSISDN Forwarding
  • PIN or MO Base Window
  • Others

Breakup by Platform:

  • Windows
  • Android
  • iOS

Breakup by Content:

  • Applications and Games
  • Video and Audio Contents
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bango plc, Boku Inc., Centili Limited, DIMOCO Payments, Mobiyo, NTH Mobile d.o.o., NTT Docomo Inc. (Nippon Telegraph and Telephone Corporation), Singapore Telecommunications Limited, Telecoming S.A. and Telenity Incorporated.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global direct carrier billing platform market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global direct carrier billing platform market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global direct carrier billing platform market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global direct carrier billing platform market?
  • 5.What is the breakup of the global direct carrier billing platform market based on the platform?
  • 6.What is the breakup of the global direct carrier billing platform market based on content?
  • 7.What are the key regions in the global direct carrier billing platform market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global direct carrier billing platform market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Direct Carrier Billing Platform Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Hardware
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Software
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Services
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Type

  • 7.1 Limited DCB
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Pure DCB
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 MSISDN Forwarding
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 PIN or MO Base Window
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Platform

  • 8.1 Windows
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Android
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 iOS
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Content

  • 9.1 Applications and Games
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Video and Audio Contents
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Others
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Bango plc
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
    • 15.3.2 Boku Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
    • 15.3.3 Centili Limited
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 DIMOCO Payments
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Mobiyo
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 NTH Mobile d.o.o.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 NTT Docomo Inc. (Nippon Telegraph and Telephone Corporation)
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Singapore Telecommunications Limited
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Telecoming S.A.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Telenity Incorporated
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
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