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1702018

단일클론항체(mAbs) 시장 : 생산 방법별, 유래별, 적응증별, 최종 용도별, 지역별(2025-2033년)

Monoclonal Antibodies Market Report by Production Method, Source, Indication, End Use, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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단일클론항체(mAbs) 세계 시장 규모는 2024년 2,358억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 4,107억 달러에 달하고, 2025-2033년 6.04%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 암, 자가면역질환, 감염성 질환 등 만성질환의 유병률 증가, 이중 특이성 항체 및 항체-약물 복합체(ADC)와 같은 기술 혁신, 노인 인구 증가, 종양학 및 면역치료의 확대 등이 시장 성장을 견인하고 있습니다.

단일클론항체(mAbs)는 원치 않는 세포에 대한 면역체계의 공격을 강화, 수정, 복구, 모방할 수 있는 대체 항체의 역할을 수행하는 데 사용되는 실험실에서 생산되는 단백질입니다. 면역체계를 강화함으로써 암세포를 감지, 표적화하여 파괴하는 데 이용됩니다. 또한, 암세포와 세포 증식을 촉진하는 단백질과의 결합을 억제하는 데에도 사용됩니다. 또한, 면역계 세포가 암세포에 대해 효율적으로 작용할 수 있는 단백질의 형성을 억제합니다. 이 외에도 mAbs는 방사선 치료를 암세포에 직접 전달하여 건강한 세포에 대한 방사선의 영향을 최소화합니다.

단일클론항체(mAbs) 시장 동향 :

현재 암, 심장병, 뇌졸중, 당뇨병, 관절염 등 만성질환의 유병률 증가가 시장을 주도하는 중요한 요인 중 하나입니다. 이와 더불어, 주요 제조업체들은 알츠하이머병, 헌팅턴병, 파킨슨병, 레비소체병과 같은 신경퇴행성 질환의 치료제로서 더 나은 mAb 제제를 도입하기 위해 연구 개발(R&D) 활동에 광범위하게 투자하고 있습니다. 또한, 고객 기반을 확대하기 위해 다양한 마케팅 전략에 집중하고 있으며, 이는 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 암세포, 면역 억제, 면역 조절 분자 등 다양한 항원을 치료하기 위한 인간화 mAb에 대한 수요 증가는 업계 투자자들에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 이와는 별도로, 전 세계적으로 암 치료를 위한 비용 효율적인 바이오시밀러 mAbs에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이는 급성장하는 헬스케어 산업과 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 차세대 염기서열 분석과 같은 다양한 유전자 플랫폼의 기술 발전은 시장 전망에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 전 세계적으로 mAb 생산에 있어 첨단 유전공학 기술의 채택이 증가하고 있습니다. 이는 mAb 치료의 이점에 대한 대중의 인식이 높아짐에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 단일클론항체(mAbs) 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 단일클론항체(mAbs) 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 단일클론항체(mAbs) 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 단일클론항체(mAbs) 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 단일클론항체(mAbs) 시장의 생산 방식별 시장 현황은?
  • 세계 단일클론항체(mAbs) 시장의 출처별 분석은?
  • 세계 단일클론항체(mAbs) 시장의 적응증별 시장 현황은?
  • 세계 단일클론항체(mAbs) 시장의 최종 용도별 분석은?
  • 세계 단일클론항체(mAbs) 시장의 주요 지역은?
  • 세계 단일클론항체(mAbs) 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 단일클론항체(mAbs) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 생산 방법별

  • In vivo
  • In vitro

제7장 시장 분석 : 유래별

  • 마우스
  • 키메라
  • 인간화
  • 인간

제8장 시장 분석 : 적응증별

  • 자가면역 질환
  • 염증성 질환
  • 감염증
  • 기타

제9장 시장 분석 : 최종 용도별

  • 병원
  • 연구기관
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AbbVie Inc.
    • Amgen Inc.
    • Biogen Inc.
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • GSK plc
    • Johnson & Johnson
    • Merck KGaA
    • Novartis AG
    • Novo Nordisk A/S
    • Pfizer Inc.
    • Sanofi S.A.
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
LSH 25.05.28

The global monoclonal antibodies market size reached USD 235.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 410.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.04% during 2025-2033. The rising prevalence of chronic disorders such as cancer, autoimmune disorders, and infectious diseases, innovations like bispecific antibodies and antibody-drug conjugates (ADCs), increasing geriatric population, and the expansion in oncology and immunotherapy are propelling the market growth.

Monoclonal antibodies (mAbs) are laboratory-produced proteins used to serve as substitute antibodies that can enhance, modify, restore, and mimic the attack of the immune system on unwanted cells. They are utilized for detecting and targeting cancer cells for destruction by enhancing the immune system. They are also employed to block the connection between a cancer cell and proteins that promote cell growth. In addition, they prevent the formation of proteins for enabling immune system cells to work efficiently against cancer cells. Besides this, mAbs transport the radiation treatment directly to cancer cells and minimize the effect of radiation on healthy cells

Monoclonal Antibodies Market Trends:

At present, the growing prevalence of chronic diseases, such as cancer, heart disease, stroke, diabetes, and arthritis, represents one of the key factors driving the market. Besides this, leading manufacturers are extensively investing in research and development (R&D) activities to introduce enhanced mAb drugs for treating neurodegenerative diseases, such as Alzheimer's, Huntington's, Parkinson's, and Lewy body diseases. They are also focusing on various marketing strategies to expand their customer base, which is contributing to the growth of the market. In addition, the increasing demand for humanized mAbs to treat various antigens, such as cancer cells, immunosuppression, and immunomodulatory molecules, are offering lucrative growth opportunities to industry investors. Apart from this, there is a rise in the demand for cost-efficient biosimilar mAbs to treat cancer across the globe. This, along with the burgeoning healthcare industry, is propelling the growth of the market. Moreover, technological advancements in various genetic platforms, such as next-generation sequencing, is offering a positive market outlook. Additionally, there is an increase in the employment of advanced genetic engineering technology in mAbs production around the world. This, coupled with the rising awareness among the masses about the benefits of mAb therapy, is bolstering the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Production Method:

  • In Vivo
  • In Vitro

Breakup by Source:

  • Murine
  • Chimeric
  • Humanized
  • Human

Breakup by Indication:

  • Cancer
  • Autoimmune Diseases
  • Inflammatory Diseases
  • Infectious Diseases
  • Others

Breakup by End Use:

  • Hospitals
  • Research Institutes
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AbbVie Inc., Amgen Inc., Biogen Inc., F. Hoffmann-La Roche AG, GSK plc, Johnson & Johnson, Merck KGaA, Novartis AG, Novo Nordisk A/S, Pfizer Inc., Sanofi S.A. and Thermo Fisher Scientific Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global monoclonal antibodies market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global monoclonal antibodies market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global monoclonal antibodies market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global monoclonal antibodies market?
  • 5.What is the breakup of the global monoclonal antibodies market based on the production method?
  • 6.What is the breakup of the global monoclonal antibodies market based on the source?
  • 7.What is the breakup of the global monoclonal antibodies market based on the indication?
  • 8.What is the breakup of the global monoclonal antibodies market based on the end use?
  • 9.What are the key regions in the global monoclonal antibodies market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global monoclonal antibodies market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Monoclonal Antibodies Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Production Method

  • 6.1 In Vivo
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 In Vitro
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Source

  • 7.1 Murine
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Chimeric
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Humanized
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Human
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Indication

  • 8.1 Cancer
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Autoimmune Diseases
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Inflammatory Diseases
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Infectious Diseases
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use

  • 9.1 Hospitals
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Research Institutes
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Others
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 AbbVie Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Amgen Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Biogen Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
    • 15.3.5 GSK plc
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Johnson & Johnson
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Merck KGaA
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Novartis AG
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Novo Nordisk A/S
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Pfizer Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Sanofi S.A.
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
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