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1702021

천연 식품 보존료 시장 : 유형별, 기능별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Natural Food Preservatives Market Report by Type, Function, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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천연 식품 보존료 세계 시장 규모는 2024년에 9억 8,720만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 14억 710만 달러에 달하고, 2025-2033년 3.82%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

동식물에서 추출한 천연 식품 보존료는 식품의 안정성을 높이고 부패를 방지하며 가공식품의 유통기한을 연장하기 위해 식품 가공에 첨가됩니다. 이러한 방부제에 포함된 주요 성분으로는 약용 식물에서 추출한 천연 화합물 추출물, 소금, 설탕, 향신료 등이 있습니다. 이들은 식품에 박테리아의 증식을 억제하거나 지연시켜 식품의 부패를 방지합니다. 또한 유기적, 영양적 품질을 저해하지 않고 미생물학적, 안전적 품질을 향상시킵니다. 따라서 이러한 방부제는 화학적, 물리적 항균 처리의 효과적인 대안으로 간주됩니다. 일반적으로 육류, 포장 채소, 육즙, 반려동물사료, 스낵 등 신선 및 비 신선 식품을 포함한 다양한 유형의 식품에 소량 첨가됩니다.

천연 식품 보존료 시장 동향 :

시장의 주요 원동력은 대중의 건강에 대한 인식이 높아짐에 따라 소비자의 취향이 화학물질이 없는 자연 가공식품으로 빠르게 변화하고 있다는 점입니다. 이와 더불어, 클린 라벨 및 유기농 제품의 소비 확대가 시장에 활력을 불어넣고 있습니다. 또한, 가공식품 및 포장식품의 배합에 제품이 빠르게 활용되면서 제품 도입이 빠르게 진행되고 있습니다. 또한, 자기 주도적인 라이프스타일을 가진 노동 인구가 크게 증가함에 따라 바로 먹을 수 있는(RTE) 식품의 이용이 증가하여 유통기한 연장 제품에 대한 수요를 견인하고 있습니다. 이와는 별도로, 주요 기업들이 지속 가능한 개발에 중점을 둔 광범위한 조사 개발(R&D) 활동은 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 대중들 사이에서 초고속 인터넷의 보급과 식품 내 화학 방부제의 유해성에 대한 인식이 높아진 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 급속한 도시화, 끊임없는 제품 혁신, 가처분 소득 수준 상승, 전자상거래 부문의 큰 성장 등이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 천연 식품 보존료 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 천연 식품 보존료 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 천연 식품 보존료 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 천연 식품 보존료 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 천연 식품 보존료 시장의 유형별 분류는?
  • 세계 천연 식품 보존료 시장의 기능별 분류는?
  • 세계 천연 식품 보존료 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 천연 식품 보존료 시장의 주요 지역은?
  • 세계 천연 식품 보존료 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 천연 식품 보존료 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 소금
  • 설탕
  • 오일
  • 구연산
  • 식초
  • 기타

제7장 시장 분석 : 기능별

  • 항균
  • 항산화물질
  • 기타

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 어개류, 육류 및 가금류
  • 베이커리
  • 유제품
  • 스낵
  • 음료
  • 과일 및 채소
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • BASF SE
    • Cargill Incorporated
    • Corbion N.V.
    • International Flavors & Fragrances Inc.
    • Kalsec Inc.
    • Kemin Industries
    • Kerry Group plc
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Merck KGaA
    • Tate & Lyle PLC
LSH 25.05.28

The global natural food preservatives market size reached USD 987.2 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,407.1 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.82% during 2025-2033.

Natural food preservatives derived from plants and animals are incorporated into the processing of food to increase stability, prevent spoilage, and extend the shelf-life of processed food products. The primary ingredients present in these preservatives include extracts of natural compounds derived from medicinal plants, salt, sugar, and spices. They inhibit or delay the growth of bacteria on food, thereby preventing food spoilage. Additionally, they improve microbial and safety quality without hindering organoleptic and nutritional quality. These preservatives are, therefore, considered to be an effective alternative to chemical and physical antimicrobial treatments. A small quantity is usually added to a variety of types of food, including perishable and non-perishable food types comprising meat, packaged vegetables, gravies, pet food, and snacks.

Natural Food Preservatives Market Trends:

The market is majorly driven by the rapidly shifting consumer preferences towards chemical-free, naturally processed food products due to the rising health awareness among the masses. In addition to this, the growing consumption of clean-label and organic products is providing an impetus to the market. Moreover, the rapid product utilization in the formulation of processed and packaged food products is leading to a higher product uptake. Also, a considerable rise in the working population leading a fast-paced lifestyle is resulting in an increased uptake of ready-to-eat (RTE) food, thus driving the demand for extended shelf-life products. Apart from this, extensive research and development (R&D) activities conducted by key players with an enhanced focus on sustainable development are positively impacting the market. The market is further propelled by the penetration of high-speed internet among the masses resulting in the growing awareness regarding the adverse effects of chemical preservatives in food. Some of the other factors creating a positive outlook for the market include rapid urbanization, continual product innovations, inflating disposable income levels and considerable growth in the e-commerce sector.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Salt
  • Sugar
  • Oil
  • Honey
  • Citric Acid
  • Vinegar
  • Others

Breakup by Function:

  • Antimicrobial
  • Antioxidants
  • Others

Breakup by Application:

  • Sea Food, Meat and Poultry
  • Bakery
  • Dairy
  • Snacks
  • Beverages
  • Fruits and Vegetables
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer-Daniels-Midland Company, BASF SE, Cargill Incorporated, Corbion N.V., International Flavors & Fragrances Inc., Kalsec Inc., Kemin Industries, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V., Merck KGaA and Tate & Lyle PLC.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global natural food preservatives market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global natural food preservatives market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global natural food preservatives market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global natural food preservatives market?
  • 5.What is the breakup of the global natural food preservatives market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global natural food preservatives market based on the function?
  • 7. What is the breakup of the global natural food preservatives market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global natural food preservatives market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global natural food preservatives market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Natural Food Preservatives Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Salt
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Sugar
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Oil
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Honey
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Citric Acid
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Vinegar
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Function

  • 7.1 Antimicrobial
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Antioxidants
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Sea Food, Meat and Poultry
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Bakery
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Dairy
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Snacks
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Beverages
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Fruits and Vegetables
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Others
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Archer-Daniels-Midland Company
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 BASF SE
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Cargill Incorporated
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Corbion N.V.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 International Flavors & Fragrances Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Kalsec Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Kemin Industries
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Kerry Group plc
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Koninklijke DSM N.V.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Merck KGaA
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Tate & Lyle PLC
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
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