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1702038

항감염제 시장 : 유형별, 투여 경로별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Anti-infectives Market Report by Type, Route of Administration (Topical, Oral, Intravenous, and Others), Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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항감염제 시장 세계 시장 규모는 2024년 1,388억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 1,800억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 2.93%에 달할 것으로 예측합니다.

항감염제는 감염증의 확산을 억제하거나 감염 인자를 완전히 사멸시킴으로써 감염증에 작용하는 의약품입니다. 이러한 의약품에는 항생제, 항바이러스제, 항진균제, 항말라리아제, 구충제, 항원충제 등이 포함됩니다. 이러한 약물은 일반적으로 경구, 비경구, 국소적으로 투여됩니다. 폐렴과 결핵을 포함한 경미한 감염성 질환의 치료에 널리 사용되고 있습니다. 또한 제왕절개나 인공관절 치환술과 같이 심각한 감염의 위험이 높은 일상적인 시술이나 수술 시에도 사용됩니다.

항감염제 시장 동향:

세계 항감염제 시장의 주요 원동력은 전 세계적으로 감염성 질환이 증가하고 있다는 점입니다. 항감염제는 바이러스, 박테리아, 기생충, 곰팡이를 포함한 감염성 질환의 치료에 사용됩니다. 또한, 천연물, 쿼람센싱 억제제, 바이오필름 파괴제, 갈륨 기반 약물, 사이클로덱스트린 억제제, 광기반 항균제 등 다양한 전략으로 제형화된 신규 약물의 개발이 시장 개척에 탄력을 받고 있습니다. 이와 함께 줄기세포 및 OOC(Organ On Chip) 기술 등 신약개발 절차의 최신 기술 혁신은 신약개발 시험 과정을 강화하여 시장에 밝은 전망을 가져다주고 있습니다. 또한, 아스페르길루스증, 침습성 칸디다증, 점균증과 같은 COVID-19 질환 및 유발성 감염증의 출현으로 인한 제품 채택 증가는 시장 성장을 강화하고 있습니다. 이와 더불어, 규제 당국이 승인하는 새로운 항감염 약물의 수가 증가하고 있는 것도 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 유리한 정부 정책의 시행, 혁신적인 신약 개발에 대한 투자 증가, 감염성 질환에 대한 개인의 인식 증가, 의료 인프라의 급속한 개선 등이 향후 몇 년 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 항감염제 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 항감염제 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 항감염제 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 항감염제 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 항감염제 시장의 유형별 분류는?
  • 세계 항감염제 시장의 투여 경로별 시장 현황은?
  • 세계 항감염제 시장의 판매 채널별 분석은?
  • 세계 항감염제 시장의 주요 지역은?
  • 세계 항감염제 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 항감염제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 항균
  • 항진균
  • 항바이러스

제7장 시장 내역 : 투여 경로별

  • 국소
  • 경구
  • 정맥내(IV)
  • 기타

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 전문 약국
  • 온라인 스토어
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abbott Laboratories
    • Cipla Health Ltd.(Cipla Limited)
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • GlaxoSmithKline plc
    • Glenmark Pharmaceuticals Limited
    • Johnson & Johnson
    • Lupin Limited
    • Sandoz AG(Novartis AG)
    • Sun Pharmaceutical Industries Limited
ksm 25.05.30

The global anti-infectives market size reached USD 138.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 180.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.93% during 2025-2033.

Anti-infectives are medicines that act against infections, either by inhibiting the spread or killing the infectious agent outright. These medicines include antibiotics, antivirals, antifungals, antimalarials, anthelmintics, and antiprotozoals. They are generally administered through oral, parenteral, and topical routes. They are widely used to treat minor infectious diseases, including pneumonia and tuberculosis. Apart from this, anti-infectives are also utilized during routine procedures and surgeries, such as cesarian section and joint replacement, which are associated with a high risk of severe infection.

Anti-infectives Market Trends:

The global anti-infectives market is primarily driven by rising incidences of infectious diseases across the globe. Anti-Infinitives are used to treat infections, including viruses, bacteria, parasites, and fungi. Additionally, the development of novel drugs that are formulated using different strategies, such as natural products, quorum sensing inhibitors, biofilm disruptors, gallium-based drugs, cyclodextrin inhibitors, and light-based antimicrobials, are providing an impetus to the market growth. In line with this, the latest innovations in drug discovery procedures, such as stem cells and organ-on-chip (OOC) technologies, to enhance drug trial processes are creating a positive outlook for the market. Furthermore, the increasing product adoption due to the advent of the COVID-19 disease and induced infections, such as aspergillosis, invasive candidiasis, and mucormycosis, is strengthening the growth of the market. Besides this, the increasing number of new anti-infective drugs being approved by the regulatory authorities is acting as another growth-inducing factor. Moreover, the implementation of favorable government policies, rising investments in developing new and innovative drugs, increasing awareness among individuals about infectious diseases, and rapidly improving healthcare infrastructure are anticipated to impel the growth of the market in the coming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Antibacterial
  • Antifungal
  • Antiviral

Breakup by Route of Administration:

  • Topical
  • Oral
  • Intravenous (IV)
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Speciality Pharmacies
  • Online Stores
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, Cipla Health Ltd. (Cipla Limited), F. Hoffmann-La Roche AG, GlaxoSmithKline plc, Glenmark Pharmaceuticals Limited, Johnson & Johnson, Lupin Limited, Sandoz AG (Novartis AG) and Sun Pharmaceutical Industries Limited.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global anti-infectives market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global anti-infectives market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global anti-infectives market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global anti-infectives market?
  • 5.What is the breakup of the global anti-infectives market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global anti-infectives market based on the route of administration?
  • 7.What is the breakup of the global anti-infectives market based on distribution channel?
  • 8.What are the key regions in the global anti-infectives market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global anti-infectives market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Anti-infectives Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Antibacterial
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Antifungal
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Antiviral
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Route of Administration

  • 7.1 Topical
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Oral
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Intravenous (IV)
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hospital Pharmacies
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail Pharmacies
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Speciality Pharmacies
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Online Stores
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Abbott Laboratories
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Cipla Health Ltd. (Cipla Limited)
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
    • 14.3.4 GlaxoSmithKline plc
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Glenmark Pharmaceuticals Limited
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Johnson & Johnson
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Lupin Limited
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Sandoz AG (Novartis AG)
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Sun Pharmaceutical Industries Limited
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
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