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상업용 바닥재 시장 : 제품별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Commercial Flooring Market Report by Product, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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상업용 바닥재 시장 세계 시장 규모는 2024년 776억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 1,097억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 3.73%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

상업용 바닥재는 상업용 공간에서 업무용 장비나 가구 등 무거운 물건에 의한 마모와 파손을 견딜 수 있도록 높은 강도와 내구성을 갖도록 설계되어 있습니다. 습기나 부패, 기포 발생에도 강해 적은 유지보수로 오래 사용할 수 있습니다. 따라서 교육, 의료, 소매, 접객업 등 다양한 분야에서 널리 사용되고 있습니다. 현재 대중들 사이에서 고립된 주택과 사무실에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 전 세계적으로 상업용 바닥재에 대한 수요를 증가시키고 있습니다.

상업용 바닥재 시장 동향:

여러 국가의 정부는 인프라 개발, 특히 비민간 구조물에 대한 투자를 적극적으로 진행하고 있습니다. 이는 1인당 소득 증가, 개인 라이프스타일의 변화, 세계 인구 증가로 인한 건설 산업의 급격한 성장과 함께 시장을 이끄는 중요한 요인 중 하나가 되고 있습니다. 또한, 에너지 소비를 줄이고 실내 공기질을 개선하는 그린 빌딩의 증가 추세는 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 휘발성 유기화합물(VOC) 배출을 억제하는 목재, 소성 타일, 러그 등 가볍고 쾌적한 바닥재에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이는 시공의 번거로움을 줄여주는 제품 혁신과 함께 업계 투자자들에게 유리한 성장 기회를 제공하고 있습니다. 이 외에도 주요 시장 기업들은 소비자를 끌어들이기 위해 고급 카탈로그 및 가상 도우미와 같은 온라인 서비스를 제공하고 있습니다. 또한, 재료의 품질 향상에 초점을 맞추고 있으며, 기존 재료를 개선된 재료로 대체하여 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한 유리, 대나무, 리놀륨, 폴리에스테르, 재생 경목 등 비용 효율적이고 친환경적인 바닥재에 대한 인식이 높아지면서 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 상업용 바닥재 시장 규모는?
  • 2025-2033년 상업용 바닥재 시장 세계 시장 성장률은?
  • 세계 상업용 바닥재 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 상업용 바닥재 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 상업용 바닥재 시장의 제품별 현황은?
  • 세계 상업용 바닥재 시장의 용도별 분류는?
  • 세계 상업용 바닥재 시장의 주요 지역은?
  • 세계 상업용 바닥재 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 상업용 바닥재 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 소프트 커버
  • 탄성 바닥재
  • 비탄성 바닥재
  • 심리스 바닥재
  • 목재·라미네이트

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 상업 빌딩
  • 헬스케어
  • 교육
  • 레저·호스피탈리티
  • 소매
  • 공공시설

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Armstrong Flooring Inc.
    • Forbo Holding AG
    • Gerflor
    • Interface Inc.
    • IVC Group(Mohawk Industries Inc.)
    • James Halstead PLC
    • LX Hausys
    • Mannington Mills Inc.
    • Milliken & Company
    • NOX Corporation
    • RPM International Inc.
ksm 25.05.30

The global commercial flooring market size reached USD 77.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 109.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.73% during 2025-2033.

Commercial flooring is designed to offer high strength and durability to withstand the wear and tear caused by heavy objects, such as business equipment and furniture, in commercial spaces. It is resistant to moisture, rotting and bubbling, which makes it last long with little maintenance. As a result, it finds extensive applications in the education, healthcare, retail, and hospitality sectors. At present, there is a rise in the demand for isolated homes and offices among the masses, which is increasing the demand for commercial flooring across the globe.

Commercial Flooring Market Trends:

Governments of several countries are extensively investing in infrastructure development, especially in non-private structures. This, along with the burgeoning construction industry due to the inflating per capita income, changing lifestyles of individuals and the growing global population, represents one of the key factors driving the market. Moreover, the rising trend of green buildings, which reduce consumption of energy and improve indoor air quality, is propelling the growth of the market. In addition, there is an increase in the demand for lightweight and comfortable floor covers, including wood, fired tiles, and rugs that limit the emission of volatile organic compounds (VOCs). This, coupled with product innovations that reduce hassle during installation, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Besides this, key market players are offering online services, such as advanced catalogs and virtual assistants, to attract consumers. They are also focusing on upgrading the quality of materials and replacing conventional materials with improved variants, which is bolstering the market growth. Additionally, the growing awareness about cost-effective and eco-friendly flooring materials, such as glass, bamboo, linoleum, polyester, and reclaimed hardwood, is positively influencing the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Soft Coverings
  • Resilient Flooring
  • Non-Resilient Flooring
  • Seamless Flooring
  • Wood and Laminates

Breakup by Application:

  • Commercial Buildings
  • Healthcare
  • Education
  • Leisure and Hospitality
  • Retail
  • Public Buildings

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Armstrong Flooring Inc., Forbo Holding AG, Gerflor, Interface Inc., IVC Group (Mohawk Industries Inc.), James Halstead PLC, LX Hausys, Mannington Mills Inc., Milliken & Company, NOX Corporation and RPM International Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global commercial flooring market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global commercial flooring market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global commercial flooring market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global commercial flooring market?
  • 5.What is the breakup of the global commercial flooring market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global commercial flooring market based on the application?
  • 7.What are the key regions in the global commercial flooring market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global commercial flooring market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Commercial Flooring Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Soft Coverings
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Resilient Flooring
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Non-Resilient Flooring
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Seamless Flooring
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Wood and Laminates
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Commercial Buildings
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Healthcare
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Education
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Leisure and Hospitality
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Retail
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Public Buildings
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Armstrong Flooring Inc.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Forbo Holding AG
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
    • 13.3.3 Gerflor
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 Interface Inc.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
    • 13.3.5 IVC Group (Mohawk Industries Inc.)
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
    • 13.3.6 James Halstead PLC
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
    • 13.3.7 LX Hausys
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
    • 13.3.8 Mannington Mills Inc.
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
    • 13.3.9 Milliken & Company
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 SWOT Analysis
    • 13.3.10 NOX Corporation
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
    • 13.3.11 RPM International Inc.
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 Financials
      • 13.3.11.4 SWOT Analysis
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