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모바일 위성 서비스 시장 보고서 : 서비스 유형별, 용도 유형별, 업계별, 지역별(2025-2033년)

Mobile Satellite Services Market Report by Service Type, Application Type, Industry Vertical, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

IMARC Group은 2024년 모바일 위성 서비스 시장 세계 시장 규모가 53억 달러에 달했으며, 2033년에는 83억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.77%를 보일 것으로 예측했습니다.

모바일 위성 서비스(MSS)는 이동 단말기, 고정 단말기, 선박, 항공기, 건물, 육상 차량에 음성, 데이터, 인터넷 서비스를 제공하는 무선 통신 서비스입니다. 이러한 통신 서비스는 넓은 지역을 커버하고 그 운영은 일반적으로 지역 통신 인프라와 독립적이며, MSS는 재난 구호 통신을 제공할 수 있기 때문에 재난 발생 시 유용하다고 여겨지고 있습니다. 현재 전 세계 항공우주, 해양, 자동차, 헬스케어 산업에서 채택이 진행되고 있습니다.

모바일 위성 서비스 시장 동향 :

초고속 인터넷의 보급과 무선 액세스의 향상으로 고급 데이터 및 멀티미디어 액세스와 같은 새로운 기능이 도입되고 있습니다. 이는 시장을 주도하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 해외 출장을 가거나 지상이나 휴대전화 통신 지역에서 멀리 떨어진 지역에서 육해공을 자주 오가는 군인이나 국방 관계자들의 MSS 이용이 크게 증가하고 있습니다. 이 외에도 임업, 광업, 석유 및 가스 회사들은 음성 통신, 원격 연결, 장비 및 하드웨어의 추적 및 자동 모니터링을 위해 MSS를 이용하고 있습니다. 또한, MSS는 지상 통신 지역에서 멀리 떨어진 지역을 걷거나, 배를 타거나, 항해하는 개인들도 MSS를 통해 비상시 추적, 위치 확인, 당국과의 통신에 도움이 되는 음성 및 데이터 서비스를 제공합니다. 이는 저궤도(LEO) 위성에 대한 수요 증가와 맞물려 시장 성장을 강화하고 있습니다. 또한, 차세대 위성 기능을 갖춘 5G 모바일 네트워크 증가는 전 세계 모바일 위성 서비스에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 기타 요인으로는 기술 발전 증가와 세계 디지털화의 진전이 예측 기간 동안 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 모바일 위성 서비스 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 모바일 위성 서비스 시장의 예상 성장률은?
  • 코로나19가 세계 모바일 위성 서비스 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 모바일 위성 서비스 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 세계 모바일 위성 서비스 시장의 서비스 유형별 현황은?
  • 세계 모바일 위성 서비스 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 모바일 위성 서비스 시장의 산업별 현황은?
  • 세계 모바일 위성 서비스 시장의 주요 지역은?
  • 세계 모바일 위성 서비스 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 모바일 위성 서비스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 서비스 유형별

  • 음성 서비스
  • 데이터 서비스
  • 비디오 서비스

제7장 시장 분석 : 용도 유형별

  • 육상
  • 항공
  • 해상

제8장 시장 분석 : 업계별

  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • 항공우주 및 방위
  • 헬스케어
  • 공공 부문
  • IT 및 통신
  • 소매
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • EchoStar Corporation
    • Globalstar Inc.
    • Inmarsat
    • Intelsat S.A.
    • Iridium Communications Inc.
    • Orbcomm
    • Singtel
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • Telstra Corporation Limited
    • Thuraya Telecommunications Company
    • Viasat Inc.
LSH 25.05.27

The global mobile satellite services market size reached USD 5.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 8.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.77% during 2025-2033.

Mobile satellite services (MSS) are radio communication services providing voice, data, and Internet services to mobile and fixed terminals, ships, aircraft, buildings, and land vehicles. These telecom services have a wide-area earth coverage and their operations are typically independent of local telecommunications infrastructure. They are considered beneficial during a disaster as MSS can provide disaster relief telecommunications. At present, they are increasingly being employed in the aerospace, maritime, automotive, and healthcare industries across the globe.

Mobile Satellite Services Market Trends:

High-speed internet penetration and improving wireless access have resulted in the introduction of new capabilities, such as enhanced data and multimedia access. This represents one of the key factors driving the market. Moreover, there is a considerable increase in the use of MSS by military and defense personnel who travel abroad or operate on land, sea or air frequently in areas far from terrestrial or cellular coverage. Besides this, forestry, mining, and oil and gas companies utilize MSS for voice communication, remote connectivity, and tracking and automated monitoring of equipment and hardware. In addition, these services are used by individuals that walk, ride and sail into areas far from terrestrial coverage. MSS provides voice and data services that help them track, locate, and communicate with authorities in case of an emergency. This, coupled with the escalating demand for low-earth orbit (LEO) satellites, is strengthening the growth of the market. Furthermore, increasing 5G mobile networks with next-generation satellite capabilities is catalyzing the demand for mobile satellite services worldwide. Other factors, including rising technological advancements and the increasing digitalization around the world, are anticipated to influence the market positively in the forecasted period.

Key Market Segmentation:

Breakup by Service Type:

  • Voice Service
  • Data Service
  • Video Service

Breakup by Application Type:

  • Land
  • Air
  • Maritime

Breakup by Industry Vertical:

  • BFSI
  • Aerospace and Defense
  • Healthcare
  • Public Sector
  • IT and Telecom
  • Retail
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being EchoStar Corporation, Globalstar Inc., Inmarsat, Intelsat S.A., Iridium Communications Inc., Orbcomm, Singtel, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Telstra Corporation Limited, Thuraya Telecommunications Company and Viasat Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global mobile satellite services market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global mobile satellite services market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global mobile satellite services market?
  • 4.What are the key factors driving the global mobile satellite services market?
  • 5.What is the breakup of the global mobile satellite services market based on the service type?
  • 6.What is the breakup of the global mobile satellite services market based on the application type?
  • 7.What is the breakup of the global mobile satellite services market based on the industry vertical?
  • 8.What are the key regions in the global mobile satellite services market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global mobile satellite services market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Mobile Satellite Services Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Service Type

  • 6.1 Voice Service
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Data Service
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Video Service
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application Type

  • 7.1 Land
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Air
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Maritime
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Industry Vertical

  • 8.1 BFSI
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Aerospace and Defense
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Healthcare
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Public Sector
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 IT and Telecom
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Retail
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Others
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 EchoStar Corporation
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Globalstar Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Inmarsat
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Intelsat S.A.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Iridium Communications Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
    • 14.3.6 Orbcomm
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Singtel
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Telstra Corporation Limited
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Thuraya Telecommunications Company
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Viasat Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
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