시장보고서
상품코드
1702065

오디오 코덱 시장 보고서 : 기능, 컴포넌트, 최종 용도, 지역별(2025-2033년)

Audio CODEC Market Report by Function, Component, End Use, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

오디오 코덱 세계 시장 규모는 2024년 69억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 93억 달러에 달하고, 2025-2033년 3.26%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 맞춤형 및 통합 오디오 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 기술 발전이 시장 성장을 가속하고 있습니다.

오디오 보덱(CODEC)은 데이터 스트림과 디지털 음향 신호를 압축 및 확장하는 집적 회로(IC)와 컴퓨터 기반 용도입니다. 소프트웨어 기반 시스템은 데이터 인코딩, 디코딩 및 압축에 사용되는 다양한 알고리즘을 구현합니다. 또한 아날로그-디지털 컨버터(ADC)와 디지털-아날로그 컨버터(DAC)의 기능을 모두 갖추고 있습니다. 오디오 코덱은 데이터 품질에 영향을 주지 않고 오디오 파일 크기를 줄이고, 최소한의 저장 공간을 사용하면서 고품질 오디오 신호를 저장하는 데 도움이 됩니다. 이와 함께, 쉬운 다중 채널 인터페이스 특성을 가지고 있으며, 저잡음 왜곡을 가능하게 하고, 음향 신호 전송에 필요한 대역폭을 제거합니다. 이러한 특성을 바탕으로 오디오 코덱은 차량용 인포테인먼트 시스템, 사운드바, 홈시어터 및 몰입형 경험을 제공하는 가전제품에 광범위하게 적용되고 있습니다.

오디오 코덱 시장 동향 :

인터넷 사용자 증가, 컴퓨터, 전화, 태블릿 등 다양한 소비자 전자제품에 대한 수요 증가, 사물인터넷(IoT) 지원 통신 기기의 출현은 주로 오디오 코덱 시장의 성장을 주도하고 있습니다. 이와 함께, 특히 코로나19 팬데믹 기간 동안 일부 웨어러블 스마트워치, 소형 전자기기, 무선 헤드폰, 엔터테인먼트용 헤드셋의 광범위한 사용은 전 세계적으로 제품 수요를 보완하고 있습니다. 또한, OTT(Over The Top) 시리즈를 시청하고 고화질(HD) 음악을 스트리밍할 수 있는 홈시어터를 갖춘 스마트홈의 건설이 진행되면서 주택 부문 전반에 걸쳐 오디오 코덱의 광범위한 채택이 강화되고 있으며, 이는 또 다른 성장 동력으로 작용하고 있습니다. 성장의 또 다른 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 고급 기능을 갖춘 프리미엄 자동차에 대한 소비자의 성향은 무선 인포테인먼트 시스템에 오디오 코덱의 통합을 강화하고 있으며, 이는 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이와는 별도로, 고품질 오디오를 탑재한 가상현실(VR) 통합 게임기에 대한 수요 증가와 주요 업체들의 다양한 기능 강화 제품 출시는 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 오디오 코덱 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 오디오 코덱 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 오디오 코덱 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 오디오 코덱 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 오디오 코덱 시장의 기능별 분류는?
  • 세계 오디오 코덱 시장의 구성 요소별 시장 현황은?
  • 세계 오디오 코덱 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 오디오 코덱 시장의 주요 지역은?
  • 세계 오디오 코덱 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 오디오 코덱 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 기능별

  • DSP 탑재
  • DSP 없음

제7장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 하드웨어
  • 소프트웨어

제8장 시장 분석 : 최종 용도별

  • 컴퓨터
  • 휴대폰
  • 태블릿
  • 오버이어 헤드폰
  • TWS
  • 홈 엔터테인먼트
  • 상업
  • 자동차
  • 휴대용
  • 스마트홈
  • 사물인터넷(IoT)
  • 웨어러블
  • 증강현실(AR)/가상현실(VR)

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Analog Devices Inc.
    • Barix
    • Cirrus Logic Inc.
    • DSP Group Inc.
    • Qualcomm Inc.
    • Realtek Semiconductor Corp.
    • Rohm Co. Ltd
    • STMicroelectronics
    • Texas Instruments Inc.
LSH 25.05.28

The global audio CODEC market size reached USD 6.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.26% during 2025-2033. The growing advancement of technology, along with the increasing trend towards customizable and integrated audio solutions, is propelling the market growth.

Audio coder-decoder (CODEC) is an integrated circuit (IC) and computer-based application that compresses and decomposes data stream and digital acoustic signals. Its software-based system implements a range of algorithms that are used for encoding, decoding, and compressing data. It also exhibits the capability of both analog-to-digital converter (ADC) and digital-to-analog converter (DAC). Audio CODEC aids in reducing the audio file size without affecting the data quality and storing high-quality audio signals while utilizing minimum storage space. Along with this, it has easy multichannel interfacing properties, enables low noise distortion, and eliminates the bandwidth required to transmit acoustic signals. Based on these properties, audio CODEC finds extensive applications in automotive infotainment systems, soundbars, home theaters, and consumer electronic devices to offer an immersive experience.

Audio CODEC Market Trends:

The increasing proliferation of internet users, the rising need for various consumer electronics, such as computers, phones, and tablets, and the emergence of the Internet of Things (IoT)-enabled communication devices are primarily driving the Audio CODEC market growth. In line with this, the extensive utilization of several wearable smartwatches, miniaturized electronic devices, wireless headphones, and headsets for entertainment purposes, especially during the COVID-19 pandemic, is supplementing the product demand across the globe. Additionally, the ongoing construction of smart homes equipped with home theaters to watch over-the-top (OTT) series and stream high-definition (HD) music has intensified the widespread adoption of audio CODEC across the residential sector, which is acting as another growth-inducing factor. Moreover, the shifting consumer inclination toward premium automobiles with advanced features has augmented the incorporation of audio CODEC in wireless infotainment systems, which, in turn, is supporting the market growth. Apart from this, the growing demand for virtual reality (VR) integrated gaming consoles with high-quality audio and the continual launch of multiple product variants with enhanced features by key players are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Function:

  • With DSP
  • Without DSP

Breakup by Component:

  • Hardware
  • Software

Breakup by End Use:

  • Computer
  • Phones
  • Tablets
  • Over-Ear Headphones
  • TWS
  • Home Entertainment
  • Commercial
  • Automotive
  • Portable
  • Smart Home
  • IoT
  • Wearable
  • AR/VR

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Analog Devices Inc., Barix, Cirrus Logic Inc., DSP Group Inc., Qualcomm Inc., Realtek Semiconductor Corp., Rohm Co. Ltd, STMicroelectronics and Texas Instruments Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global audio CODEC market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global audio CODEC market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global audio CODEC market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global audio CODEC market?
  • 5.What is the breakup of the global audio CODEC market based on the function?
  • 6.What is the breakup of the global audio CODEC market based on the component?
  • 7.What is the breakup of the global audio CODEC market based on the end use?
  • 8.What are the key regions in the global audio CODEC market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global audio CODEC market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Audio CODEC Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Function

  • 6.1 With DSP
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Without DSP
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Component

  • 7.1 Hardware
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Software
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End Use

  • 8.1 Computer
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Phones
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Tablets
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Over-Ear Headphones
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 TWS
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Home Entertainment
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Commercial
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast
  • 8.8 Automotive
    • 8.8.1 Market Trends
    • 8.8.2 Market Forecast
  • 8.9 Portable
    • 8.9.1 Market Trends
    • 8.9.2 Market Forecast
  • 8.10 Smart Home
    • 8.10.1 Market Trends
    • 8.10.2 Market Forecast
  • 8.11 IoT
    • 8.11.1 Market Trends
    • 8.11.2 Market Forecast
  • 8.12 Wearable
    • 8.12.1 Market Trends
    • 8.12.2 Market Forecast
  • 8.13 AR/VR
    • 8.13.1 Market Trends
    • 8.13.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Analog Devices Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Barix
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Cirrus Logic Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 DSP Group Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Qualcomm Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Realtek Semiconductor Corp.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Rohm Co. Ltd
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 STMicroelectronics
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Texas Instruments Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제