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선수 추적 시장 보고서 : 컴포넌트, 유형, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Player Tracking Market Report by Component, Type, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

선수 추적 세계 시장 규모는 2024년 75억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 375억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 18.65%를 보일 것으로 예측했습니다.

선수 추적은 카메라나 칩 기반 기술을 통해 선수, 공, 스포츠 장비의 위치를 추적하고 기록하는 데 사용됩니다. 또한, 전술과 의사결정을 관리하고 개인 및 팀 전체의 경기력을 향상시키는 데에도 활용됩니다. 또한 경기 중 발생한 중요한 사건에 대한 기본 정보를 제공하며, 관련된 선수, 이벤트 시간, 선수 교체 등을 포함합니다. 현재 주요 기업들은 세계 포지셔닝 시스템(GPS)과 같은 첨단 기술을 통합하여 선수 추적 장치를 혁신하고 있으며, 추적, 분석, 개인화된 통찰력 및 훈련 연습을 통해 육상 경기의 성과를 향상시키고 있습니다.

선수 추적 시장 동향 :

세계 스포츠 이벤트 및 토너먼트 증가와 경기 의사결정 과정을 개선하기 위한 실시간 정보에 대한 수요 증가는 시장 성장을 강화하는 중요한 요인 중 하나입니다. 이와 더불어, 스포츠 협회는 선수들의 경기력과 건강을 분석 및 모니터링하고 팀 관리자가 경기 중 부정행위를 추적할 수 있도록 첨단 기술 솔루션과 서비스를 채택하고 있습니다. 또한, 전문가의 피트니스 관련 활동을 모니터링 할 수있는 스마트 워치 및 피트니스 밴드와 같은 피트니스 추적 웨어러블 장치의 채택이 증가함에 따라 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로, 이 업계에서 사업을 운영하는 주요 기업들은 무선 주파수 식별(RFID) 기술과 통합된 맞춤형 선수 추적 용도를 출시하고 있습니다. 이러한 장치는 또한 트레이너가 실시간 데이터를 사용하여 개인별 측정 기준과 피로 임계값에 따라 훈련 계획을 수립하여 선수들의 경기력을 향상시킬 수 있게 해줍니다. 이러한 시장 기업들의 혁신적 노력은 향후 몇 년 동안 전 세계적으로 선수 추적 시장의 성장에 유리한 기회를 제공할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 선수 추적 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 선수 추적 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 선수 추적 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 전 세계 선수 추적 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 선수 추적 시장의 구성 요소별 분석은?
  • 세계 선수 추적 시장의 유형별 분석은?
  • 세계 선수 추적 시장의 용도에 따른 분류는?
  • 세계 선수 추적 시장의 최종 사용자별 분석은?
  • 세계 선수 추적 시장의 주요 지역은?
  • 세계 선수 추적 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 선수 추적 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 솔루션
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 유형별

  • 웨어러블
  • 광학
  • 애플리케이션 기반

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 피트니스 추적
  • 퍼포먼스 추적
  • 부정행위 감지
  • 선수 안전

제9장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 팀 스포츠
  • 개인 경기

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Catapult Group International Limited
    • JOHAN Sports(Demcon)
    • Kinexon
    • PlayGineering Systems Ltd
    • Polar Electro Oy
    • SPT Group Pty Ltd
    • Stats Perform
    • STATSports Group
    • The Chyron Corporation
    • Xampion
    • Zebra Technologies Corporation
LSH 25.05.28

The global player tracking market size reached USD 7.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 37.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 18.65% during 2025-2033.

Player tracking is used to track and record the location of players, the ball, or sports equipment via camera or chip-based technologies. It is also utilized for curating tactics and decisions and augmenting the performance of individuals and the overall team. Additionally, it provides basic information on important events that occurred during a game, including players involved, event time, and player substitution. At present, key players are innovating player tracking devices by integrating advanced technologies like global positioning systems (GPS) that can track, analyze, and improve the performance of athletics with personalized insights and training exercises.

Player Tracking Market Trends:

The increasing number of sporting events and tournaments worldwide, in confluence with the escalating demand for real-time information to improve the decision-making process of the games, represents one of the key factors strengthening the growth of the market. Besides this, sports associations are adopting advanced technological solutions and services to analyze and monitor the player performance and health and help team management keep track of fraudulent activities during the game. Moreover, the rising adoption of fitness tracking wearable devices, such as smartwatches and fitness bands, which can monitor fitness-related activities of the professionals is contributing to the market growth. Apart from this, leading players operating in the industry are launching customizable player tracking applications integrated with radio frequency identification (RFID) technology. These devices also allow trainers to enhance the performance of athletes by using real-time data for developing training plans based on individual metrics and fatigue thresholds. Such innovations undertaken by market players are anticipated to offer lucrative opportunities for player tracking market growth across the globe in the coming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Solutions
  • Services

Breakup by Type:

  • Wearables
  • Optical
  • Application-Based

Breakup by Application:

  • Fitness Tracking
  • Performance Tracking
  • Fraud Detection
  • Player Safety

Breakup by End User:

  • Team Sport
  • Individual Sport

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Catapult Group International Limited, JOHAN Sports (Demcon), Kinexon, PlayGineering Systems Ltd, Polar Electro Oy, SPT Group Pty Ltd, Stats Perform, STATSports Group, The Chyron Corporation, Xampion and Zebra Technologies Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global player tracking market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global player tracking market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global player tracking market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global player tracking market?
  • 5.What is the breakup of the global player tracking market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global player tracking market based on the type?
  • 7.What is the breakup of the global player tracking market based on the application?
  • 8.What is the breakup of the global player tracking market based on the end user?
  • 9.What are the key regions in the global player tracking market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global player tracking market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Player Tracking Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solutions
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Type

  • 7.1 Wearables
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Optical
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Application-Based
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Fitness Tracking
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Performance Tracking
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Fraud Detection
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Player Safety
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Team Sport
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Individual Sport
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Catapult Group International Limited
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
    • 15.3.2 JOHAN Sports (Demcon)
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Kinexon
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 PlayGineering Systems Ltd
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Polar Electro Oy
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 SPT Group Pty Ltd
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Stats Perform
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 STATSports Group
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 The Chyron Corporation
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Xampion
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Zebra Technologies Corporation
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
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