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시장보고서
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1702141
대체 감미료 시장 보고서 : 제품 유형, 공급원, 용도, 지역별(2025-2033년)Alternative Sweeteners Market Report by Product Type (High Fructose Syrup, High-Intensity Sweeteners, Low-Intensity Sweeteners), Source (Natural, Synthetic), Application (Food, Beverages, and Others), and Region 2025-2033 |
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대체 감미료 세계 시장 규모는 2024년 51억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 72억 달러에 도달하고, 2025-2033년 3.89%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.
대체 감미료는 저칼로리 첨가물로 다양한 식품 및 음료의 단맛과 풍미를 향상시키기 위해 널리 사용되는 저칼로리 첨가물입니다. 대체 감미료는 수크랄로스, 아스파탐, 아세설팜-k 등 여러 원료로부터 천연 또는 합성으로 제조됩니다. 설탕과 달리 대체 감미료는 단맛이 높기 때문에 농도를 낮춰서 사용합니다. 이 외에도 대체 감미료는 낮은 혈당 지수를 나타내어 일부 소비재 섭취 후 인슐린 수치를 유지하는 데 도움이 될 수 있습니다. 대체 감미료는 또한 충치 및 충치 위험을 줄이고 건강한 체중을 유지하는 데 도움이 될 수 있습니다. 그 결과, 대체 감미료는 제과류, 유제품, 의약품, 사료, 베이커리, 음료 등에 광범위하게 적용되어 보존성과 맛을 향상시키고 있습니다. 현재 대체 감미료는 주로 고강도 유형과 저강도 유형이 있습니다.
식음료(F&B) 부문의 대폭적인 확대, 무설탕 레디 투 이트(RTE) 및 레디 투 드링크(RTD) 음료에 대한 수요 증가가 시장 성장의 주요 원동력이 되고 있습니다. 이는 가처분 소득 증가, 바쁜 라이프스타일, 소비자 취향의 변화로 인해 더욱 가속화되고 있습니다. 또한, 건강에 대한 관심이 높아지고 당뇨병과 비만 유병률이 증가함에 따라 건강 관련 문제를 완화하기 위해 저칼로리 감미료에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 이와 함께, 온라인과 오프라인의 다양한 유통 채널에서 천연 및 합성 대체 감미료의 가용성에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 시장 성장에 기여하고 있습니다. 기타 요인으로는 시간과 비용을 절감하고 대량 생산을 촉진하기 위한 첨단 제조 솔루션의 채택, 유기농 대체 감미료 출시를 위한 주요 기업 간의 빈번한 인수합병(M&A) 등이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.
The global alternative sweeteners market size reached USD 5.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 7.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.89% during 2025-2033.
Alternative sweeteners refer to low-calorie additives that are extensively employed to sweeten and enhance the flavor of various food and beverages. They can be prepared naturally or synthetically from multiple ingredients, including sucralose, aspartame, and acesulfame-k. Unlike sugar, alternative sweeteners are utilized in reduced concentrations since they possess a higher level of sweetness. Apart from this, they exhibit a low glycemic index, which helps maintain insulin levels post-intake of several consumer goods. Alternative sweeteners also aid in mitigating the risk of cavities and tooth decay and ensuring a healthy weight. Consequently, they find extensive applications in confectionery, dairy, pharmaceutical, animal feed, bakery, and beverages to improve their shelf life and taste. Currently, alternative sweeteners are mainly available in high- and low-intensity types.
The considerable expansion in the food and beverage (F&B) sector and the increasing need for sugar-free ready-to-eat (RTE) and ready-to-drink (RTD) beverages are majorly driving the market growth. This is further supported by the growing disposable incomes, hectic lifestyle schedules, and evolving consumer preferences. Furthermore, the rising health concerns and the escalating incidences of diabetes and obesity are augmenting the demand for low-calorie sweeteners to mitigate health-related issues, which is acting as another growth-inducing factor. In line with this, the growing consumer awareness regarding the availability of both naturally and synthetically produced alternative sweeteners across diverse online and offline distribution channels is contributing to the market growth. Other factors, such as the employment of advanced manufacturing solutions to facilitate mass production with reduced time and expenditure and the frequent mergers and acquisitions (M&A) amongst key players to launch organic alternative sweeteners, are creating a positive outlook for the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ajinomoto Co. Inc., Archer-Daniels-Midland Company, BENEO (Sudzucker AG), Cargill Incorporated, Celanese Corporation, DuPont de Nemours Inc., Heartland Food Products Group, Ingredion Inc., Roquette Freres and Tate & Lyle PLC.