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HVAC 장비 시장 보고서 : 유형별, 시스템 유형별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

HVAC Equipment Market Report by Type (Heating, Air Conditioning, Ventilation, and Others), System Type (Central, Decentralized), End User (Residential, Commercial, Industrial), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 148 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

IMARC Group은 2024년 HVAC 장비 세계 시장 규모가 2,319억 달러에 달했으며, 2025-2033년 4.66%의 연평균 성장률(CAGR)로 2033년에는 3,569억 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 이 시장을 주도하는 것은 상당한 기술 발전, 에너지 효율 규제, 환경 지속가능성에 대한 인식입니다. 여기에 신흥국의 스마트 커넥티드 시스템, 도시화 추세, 그린 빌딩에 대한 노력 증가는 HVAC 장비 시장의 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.

난방, 환기 및 공조(HVAC) 장비는 거주자에게 쾌적한 환경을 제공하고 자동차와 가정에서 적절한 공기량을 보장하기 위해 사용됩니다. 여기에는 난방, 냉방, 하이브리드 분할형, 덕트리스, 패키지형 냉난방 공조 시스템이 포함됩니다. 밀폐된 공간의 공기질을 개선하고 조절된 공기를 도입하는 데 도움이 됩니다. 또한 산소를 보충하고 습기, 연기, 먼지, 박테리아 및 원치 않는 오염 물질을 제거하는 데 도움이 됩니다. 게다가, 환경 친화적이고, 건설 공간, 설치 시간, 비용을 절약하고, 전력 사용량을 최소화할 수 있습니다. 그 결과, HVAC 장비는 전 세계 여러 산업 분야에서 폭넓게 사용되고 있습니다.

HVAC 장비 시장 동향 :

급속한 도시화와 세계 인구 증가로 인해 HVAC 장비를 갖춘 주거 및 상업용 건물의 건설이 증가하고 있습니다. 또한, 호텔, 레스토랑, 쇼핑몰, 영화관의 확장은 온도를 일정하게 유지하는 데 도움이 되는 HVAC 장비에 대한 수요를 불러일으키고 있습니다. 기후의 급격한 변화와 기온 상승은 건물의 에너지 소비와 공조 부하에 큰 영향을 미치고 있습니다. 이것이 HVAC 장비 수요를 견인하고 있습니다. 이와는 별도로, 기술적으로 진보된 에너지 효율적인 HVAC 장비의 사용이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 강화하고 있습니다. 또한, 주요 제조업체들이 제휴, 인수, 사업 확장을 통해 시장 지위 유지에 주력하고 있는 것도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한, 각국 정부는 개인들이 가정과 직장에서 에너지 효율이 높은 HVAC 장비를 사용하도록 장려하기 위해 다양한 노력을 기울이고 있습니다. 또한, 지속 가능한 건물 개발에 대한 지출 능력도 증가하고 있으며, 이는 향후 몇 년 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 HVAC 장비 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 HVAC 장비 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 HVAC 장비 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 HVAC 장비 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 HVAC 장비 시장의 유형별 분류는?
  • 세계 HVAC 장비 시장의 시스템 유형별 시장 현황은?
  • 세계 HVAC 장비 시장의 최종 사용자별 분석은?
  • 세계 HVAC 장비 시장의 주요 지역은?
  • 세계 HVAC 장비 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 HVAC 장비 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 가열
  • 공조
  • 환기
  • 기타

제7장 시장 분석 : 시스템 유형별

  • 센트럴
    • 주요 부문
      • All-Air Systems
      • All-Water Systems
      • Air-Water Systems
      • Water-Source Heat Pumps
      • Heating and Cooling Panels
  • 분산형
    • 주요 부문
      • 지역 난방 시스템
      • 지역 냉각 시스템
      • 지역 환기 시스템
      • 지역 공조 시스템
      • 스플릿 시스템

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 주택
  • 상업
  • 산업

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Carrier Global Corporation
    • Daikin Industries Ltd.
    • Danfoss AS
    • Emerson Electric Co.
    • Honeywell International Inc.
    • Johnson Controls International
    • Lennox International Inc
    • LG Electronics Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
    • Trane Technologies plc
    • Whirlpool Corporation
LSH 25.05.28

The global HVAC equipment market size reached USD 231.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 356.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.66% during 2025-2033. The market is driven by significant technological advancements, energy efficiency regulations and environmental sustainability awareness. This, along with the rising trend for smart and connected systems and urbanization in emerging economies and increasing number of green building initiatives are further driving HVAC equipment market growth.

Heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) equipment is used to provide environmental comfort to occupants and allow appropriate air quantity in vehicles and homes. It includes heating, cooling, and hybrid split, duct-free, and packaged heating and air conditioning systems. It helps improve the air quality of an enclosed space and introducing conditioned air. It also helps replenish oxygen and remove moisture, smoke, dust, bacteria, and unwanted pollutants. Besides this, it is environment-friendly and saves construction space, installation time and cost, and minimizes power usage. As a result, HVAC equipment is extensively used in numerous industry verticals across the globe.

HVAC Equipment Market Trends:

Rapid urbanization and the growing global population are resulting in the increasing construction of residential and commercial buildings, which are equipped with HVAC equipment. In addition, the expansion of hotels, restaurants, shopping malls, and movie theaters is catalyzing the demand for HVAC equipment as they help maintain a consistent temperature. Sudden changes in climate and rising temperature are significantly impacting energy consumption and air conditioning loads of buildings. This, in turn, is driving the demand for HVAC equipment. Apart from this, the increasing use of technologically advanced and energy-efficient variants of HVAC equipment is strengthening the market growth. Additionally, the rising focus of leading manufacturers on retaining their market position through partnership, acquisition and business expansion is creating a positive market outlook. Furthermore, governments of various countries are implementing various initiatives to encourage individuals to use energy-efficient HVAC devices in their homes and workplaces. They are also increasing their spending capacity on sustainable building development, which is expected to propel the market growth in the coming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Heating
  • Air Conditioning
  • Ventilation
  • Others

Breakup by System Type:

  • Central
  • All-Air Systems
  • All-Water Systems
  • Air-Water Systems
  • Water-Source Heat Pumps
  • Heating and Cooling Panels
  • Decentralized
  • Local Heating Systems
  • Local Cooling Systems
  • Local Ventilation Systems
  • Local Air-Conditioning Systems
  • Split Systems

Breakup by End User:

  • Residential
  • Commercial
  • Industrial

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Carrier Global Corporation, Daikin Industries Ltd., Danfoss AS, Emerson Electric Co., Honeywell International Inc., Johnson Controls International, Lennox International Inc, LG Electronics Inc., Mitsubishi Electric Corporation, Panasonic Holdings Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Trane Technologies plc and Whirlpool Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global HVAC equipment market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global HVAC equipment market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global HVAC equipment market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global HVAC equipment market?
  • 5.What is the breakup of the global HVAC equipment market based on type?
  • 6.What is the breakup of the global HVAC equipment market based on the system type?
  • 7.What is the breakup of the global HVAC equipment market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global HVAC equipment market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global HVAC equipment market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global HVAC Equipment Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Heating
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Air Conditioning
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Ventilation
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by System Type

  • 7.1 Central
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Key Segments
      • 7.1.2.1 All-Air Systems
      • 7.1.2.2 All-Water Systems
      • 7.1.2.3 Air-Water Systems
      • 7.1.2.4 Water-Source Heat Pumps
      • 7.1.2.5 Heating and Cooling Panels
    • 7.1.3 Market Forecast
  • 7.2 Decentralized
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Key Segments
      • 7.2.2.1 Local Heating Systems
      • 7.2.2.2 Local Cooling Systems
      • 7.2.2.3 Local Ventilation Systems
      • 7.2.2.4 Local Air-Conditioning Systems
      • 7.2.2.5 Split Systems
    • 7.2.3 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Residential
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Commercial
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Industrial
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Carrier Global Corporation
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
    • 14.3.2 Daikin Industries Ltd.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Danfoss AS
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Emerson Electric Co.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Honeywell International Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Johnson Controls International
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Lennox International Inc
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 LG Electronics Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Mitsubishi Electric Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Panasonic Holdings Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Trane Technologies plc
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Whirlpool Corporation
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
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